2016-07-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Här en från Norge med hela med nät och allt.
https://www.youtube.com/watch?v=GGRrJfNVYNc

Just denna marknad Gudvangen Viking Market 2016 drar igång den 19 juli så om nu inte hela den nordiska trälmarknaden nu tvingas ändra sig så kommer säkert de norska vikingarna köra detta spektakel som brukligt. Verkar vara en återkommande grej så nu inte bara för denna marknad.
https://www.youtube.com/results?search_query=Gudvangen+Viking+Market

Lite intressant är att de är så långa och har grejer i händerna och han där slår med något slags egentillverkat vapen och så omringar de henne och står runt henne när den ene av dem trär på henne halsjärn och bakbinder händerna.

De flesta människor - hoppas jag - förstår att man inte alltid kan se hur en människa mår på utsidan. Känslor syns inte alltid. Och då borde också de flesta inse att man inte kan agera på det här viset och förstå vilka faror det för med sig - för den betydligt mindre ensamma kvinnan och dessutom något slags lek där hon blir utbjuden till försäljning - och sedan - såld.

Kan tänka mig att de väldigt unga kvinnorna som det alltid verkar handla om undrar vad fasen händer och sedan först efteråt så kan känslorna kring att bli utbjuden till försäljning där det står en massa människor sjunka in.

Sen så hoppas jag att män begriper att de kvinnor som har svårast att protestera här kan ha det av en anledning som kanske inte är så rolig?
Citera
2016-07-13, 17:25
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är ju helt absurt det hela. Frågan som infinner sig är om de gjort på samma sätt tidigare och allteftersom trappar upp det och männen emellan intalat sig att de kan utsätta kvinnor för övergrepp under förevändningen att det är "ett spel".

Får se om de som skrikit sig hesa om den senaste tidens uppmärksammade festivalofredanden är konsekventa och fördömer detta, eller om det som vanligt kan avges dom först när etniciteten är "den rätta".

Är du på riktigt? Jämför du detta med att få en hand uppkörd under kjolen på en festival, bli omringad och tafsad på av en grupp testofyllda oskulder, eller att bli våldtagen i en bajamaja?

Jag kan absolut acceptera att slavförsäljning är en del av denna typen av evenemang. Dock tycker jag det är märkligt, som påpekats tidigare, att de enbart ger sig på kvinnor, och oftast(?) yngre sådana. Dessutom är ett nej ett nej, och vill man inte utstå den uppmärksamhet osv som detta medför, och säger nej, så ska de självklart respektera detta.

Samtidigt har jag själv varit på stand-up där jag blivit uppdragen på scen och gjord narr av utav komikern mer än en gång. Inte för att jag gjort något, utan för att jag satt på första raden, helt enkelt. Sa självklart nej då jag inte var sugen, men ångrar inte alls att jag ändå blev uppdragen. Vi ska vara försiktiga med att bli allt för känsliga med sådant. Sen att de kommenterar hennes kropp, ja det är ju såklart jävligt onödigt.
Citera
2016-07-13, 17:26
Medlem
Citat:
Det är ju helt absurt det hela. Frågan som infinner sig är om de gjort på samma sätt tidigare och allteftersom trappar upp det och männen emellan intalat sig att de kan utsätta kvinnor för övergrepp under förevändningen att det är "ett spel".

Får se om de som skrikit sig hesa om den senaste tidens uppmärksammade festivalofredanden är konsekventa och fördömer detta, eller om det som vanligt kan avges dom först när etniciteten är "den rätta".

Argumenten är att det är på lek och kvinnorna är med på det och gillar det men ropar nej och de får väl säga ifrån om de inte vill. Så farligt är det ju inte.

Och går man på museum så får man väl räkna med sånt här.

Roligast nu vore ju om en grupp muslimska män demonstrerade mot dessa "vikingars" kvinnosyn!
Citera
2016-07-13, 17:34
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Inte heller om det skulle vara sex kaniner som gjorde det. Av den enkla anledningen att varken kvinnor eller kaniner brukar begå den typen av övergrepp. Varför? Ja sök förklaringen i din egna manskultur istället för att dubbelbestraffa brottsoffret.
Jag avskyr den feminazism som präglar det sjuka svenska samhället men där har du rätt. Män är fysiskt starkare än kvinnor och det är fan så mycket mer obehagligt för en kvinna att bli överfallen av mön än för en man bli överfallen av kvinnor.
Citera
2016-07-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Är du på riktigt? Jämför du detta med att få en hand uppkörd under kjolen på en festival, bli omringad och tafsad på av en grupp testofyllda oskulder, eller att bli våldtagen i en bajamaja?

Hen skrev inget om våldtäkt. De omringar en kvinna medan en av dem sätter på ja inte sätter på henne men sätter på henne ett halsjärn.

Jämförelsen handlar alltså om att man ett gäng på cirka 6 personer som är större omringar en betydligt mindre flicka eller kvinna.

Citat:
Jag kan absolut acceptera att slavförsäljning är en del av denna typen av evenemang. Dock tycker jag det är märkligt, som påpekats tidigare, att de enbart ger sig på kvinnor, och oftast(?) yngre sådana. Dessutom är ett nej ett nej, och vill man inte utstå den uppmärksamhet osv som detta medför, och säger nej, så ska de självklart respektera detta.

Finns väl absolut inget märkligt i det.

Finns inga muslimska män som i grupp ofta ställer sig runt äldre män och tar dem på chipstuttarna heller.

Är du så här dum eller gör du dig till?

Citat:
Samtidigt har jag själv varit på stand-up där jag blivit uppdragen på scen och gjord narr av utav komikern mer än en gång. Inte för att jag gjort något, utan för att jag satt på första raden, helt enkelt. Sa självklart nej då jag inte var sugen, men ångrar inte alls att jag ändå blev uppdragen. Vi ska vara försiktiga med att bli allt för känsliga med sådant. Sen att de kommenterar hennes kropp, ja det är ju såklart jävligt onödigt.

Så om du inte ångrar dig så ska kvinnor gilla att få ett nät över sig och när nätet tas bort så står det sex män omkring dem och lägger ett halsjärn och bakbinder händerna medan hon står där avskuren från de andra på platsen?

Kan tänka mig att en del muslimska män kan säga detsamma . De har blivit uppdragen på scen och inte ångrat sig så varför kan jag och de mina omringa en kvinna så att jag kan köra upp en hand under kjolen på henne?
Citera
2016-07-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Jag avskyr den feminazism som präglar det sjuka svenska samhället men där har du rätt. Män är fysiskt starkare än kvinnor och det är fan så mycket mer obehagligt för en kvinna att bli överfallen av mön än för en man bli överfallen av kvinnor.

Och en del ser ut som de inte ens är myndiga men annars verkar de välja unga och små.

Och de står i en ring omkring henne när de "frågar" henne genom att lägga en järnkrage om halsen på henne och bakbinder hennes händer.

När de gjort detta så släpper de ut henne ur ringen.

Finns så många anledningar till att detta kan vara rejält skrämmande
Citera
2016-07-13, 17:46
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Inte heller om det skulle vara sex kaniner som gjorde det. Av den enkla anledningen att varken kvinnor eller kaniner brukar begå den typen av övergrepp. Varför? Ja sök förklaringen i din egna manskultur istället för att dubbelbestraffa brottsoffret.

Övergrepp?

DET ÄR ETT SKÅDESPEL MED LIVE-MÄNNISKOR SOM ÄR PÅ PLATS?

Hur jävla pantade är ni?

.
Citera
2016-07-13, 17:49
Medlem
Citat:

Det är märkligt att de här tafsskandalerna som tas upp,det som sker på musikfestivalerna anses allmänt att det är Sveriges- nytillkomna som alltid är de skyldiga.
Så är det förvisso inte. Detta tafsande har pågått länge och de mest ihärdiga tafsarna är ju de som
inte är nysvenskar, nu har väl tafsandet ökat och plötsligt så pekas de nya ut. DE är ofta i grupp så det blir synligt på annat sätt.Och övriga kränkningsbrott har också förekommit tidigare
Jag vill hävda att den unge man som aldrig någonsin kränkt eller tafsat på en tjej- skriv här och berätta.
Men tillbaka till vikingabyn. Birger Jarl införde en lag om att det är förbjudet att våldta och kränka.
Vi har alltså fortfarande samma kultur bland män fortfarande. Vikingarna var kvinnoskändare under vikingatiden,så att det leks slavmarknad idag hör till den epoken.
Citera
2016-07-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Övergrepp?

DET ÄR ETT SKÅDESPEL MED LIVE-MÄNNISKOR SOM ÄR PÅ PLATS?

Hur jävla pantade är ni?

.

Vad pratar du om? Vad är ett livespel i detta fall?
Citera
2016-07-13, 17:50
Medlem
Är någon av förövarna invandrare? Nehepp..
Lättkränkta bitch! Bara på skoj jue!

Bra att det blir anmält så kanske det inses att alla inte tycker det är okej. Borde säga sig självt att det finns dem som finner det obehagligt att bli infångad med nät och påsatt en halskrage med kedjor.....
Citera
2016-07-13, 17:51
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Vad pratar du om? Vad är ett livespel i detta fall?

Folk är på plats. Folk är med. Folk ser på.

Det är ju inte första året dom har detta skådespel eller?

Varför har ingen reagerat förr?

Det är en äcklig feminizt som fått för sig något. Gjort en höna av en fjäder så att säga.

.
Citera
2016-07-13, 17:54
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Folk är på plats. Folk är med. Folk ser på.

Det är ju inte första året dom har detta skådespel eller?

Varför har ingen reagerat förr?

Det är en äcklig feminizt som fått för sig något. Gjort en höna av en fjäder så att säga.

.

Ska vi se vad din morsa säger när jag kommer hem och sätter henne i koppel?
Men vaddå, jag vill bara leka lite Fritzl juuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Jag vet inte hur andra resonerar, men enligt mig bör man i ett skådespeleri, ha skådespelare.
En skådespelare är med på noterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in