Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-12, 23:20
Medlem
Unga röstar inte så det är ingen mening att jaga bernouts.
2016-07-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
http://money.cnn.com/2016/07/12/media/newt-gingrich-fox-news-trump/index.html

Det verkar bli Gingrich. Kompetent men definitionen på establishment.

/Pz

Nej, inte nödvändigtvis.

"That means if Gingrich is not Trump's running mate, he could be in line for a cabinet position -- further complicating his status as a TV talking head."
2016-07-12, 23:43
Medlem
Menveds avatar
Citat:

/Pz
Det är bara att inse att det inte finns någon med relevant erfarenhet som är anti-establishment. Han hade kunnat välja en outsider (Kobach t.ex.) men det vågade han inte och jag förstår honom. Detta visar i alla fall att han vill vinna, tvärtemot vad en del idioter påstår.

Jag är inget fan av Gingrich. Han har berömt Trump, men jag har aldrig hört honom beröma honom för hans invandringspolitik. Samma sak gäller för övrigt Pence, och om jag får välja tar jag hellre Gingrich än Pence. Gingrich är i alla fall intelligent.
2016-07-13, 00:24
Medlem
Min dröm hade varit om han valt Tulsi Gabbard, just hennes Syn på utrikespolitiken är mycket lik trumps, framtida President.
2016-07-13, 00:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Min dröm hade varit om han valt Tulsi Gabbard, just hennes Syn på utrikespolitiken är mycket lik trumps, framtida President.

En 35-årig demokrat som gick ut universitetet för 7 år sedan?

Nytt rally med Trump kl 01:30.
https://www.youtube.com/watch?v=fsI2JvhHogk
2016-07-13, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den här var bra :
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/752910855939952640
Citat:
Bernie Sanders endorsing Crooked Hillary Clinton is like Occupy Wall Street endorsing Goldman Sachs.
Han försöker locka Bernie-supportrarna ordentligt nu.

Tycker, att Trump hanterade Bernies endorsment rätt så bra
Man ser ju direkt, att Trump har förberett svaret
2016-07-13, 00:58
Bannlyst
Idag kom det två mätningar. En från Iowa och en från Colorado
http://www.politico.com/blogs/swing-states-2016-election/2016/07/iowa-poll-trump-clinton-running-close-225409
Iowa:
Trump 44%
Clinton 42%
Johnson 6%
Stein 1%
Other 2%
Undecided 6%
Women
Clinton 54%
Trump 33%
Men
Clinton 29%
Trump 56%
Colorado:
Clinton 45%
Trump 38%
Someone else 14%
Not sure 4%
Whites
Clinton 45
Trump 38

Imorgon lär det komma 3 mätningar från swingstates.
Det blir riktigt intressant. Å andra sidan måste man vänta tills Bernies endorsment, VP pick, RNC och sedan DNC smälter in. Om en månad blir det riktigt intressant

P.S.
Brexit leader Farage plans to attend GOP convention
2016-07-13, 01:07
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad skulle ni säga om Jeff Sessions som VP?
Jag vet inte om det är min politiska analys som är helt ur slag men jag tycker att väldigt mycket talar för Newt. Så sent som igår vispade jag in ytterligare ett femsiffrigt belopp på Newt på två olika bettingsidor till odds 6. Jag har en ordentlig slant inne på Newt. Riktigt mycket pengar allt som allt.

Pence har jag täckt upp med till 3-4 ggr pengarna så att jag klarar mig jämnt upp, men jag ser Newt som det mest spelbara alternativet.

Blit det Christie eller Sessions är jag rökt så det sjunger om det
2016-07-13, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag vet inte om det är min politiska analys som är helt ur slag men jag tycker att väldigt mycket talar för Newt. Så sent som igår vispade jag in ytterligare ett femsiffrigt belopp på Newt på två olika bettingsidor till odds 6. Jag har en ordentlig slant inne på Newt. Riktigt mycket pengar allt som allt.

Pence har jag täckt upp med till 3-4 ggr pengarna så att jag klarar mig jämnt upp, men jag ser Newt som det mest spelbara alternativet.

Fick du oddset 6? I.s.f. gjorde du ett jävligt bra spel för nu verkar det ligga runt 2.
2016-07-13, 01:15
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

/Pz
Kompetent ja, mannen är fortfarande sylvass intellektuellt och en debattör av guds nåde.
Establishment - nja. Tillräckligt för att fungera som en effektiv brygga för Trump, men tillräckligt mycket renegade för att passa Trumpkampanjen utan att den ska tappa sin trovärdighet. En perfect fit för Trump på så vis. Åldern är det som talar emot, men det är också det enda jag hittar som placeras i minuskolumnen. I övrigt kan jag inte se någon kandidat ens i närheten av att besitta de kvaliteter som Newt skulle skänka Trump.
2016-07-13, 01:16
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Fick du oddset 6? I.s.f. gjorde du ett jävligt bra spel för nu verkar det ligga runt 2.
Yes, både Paddypower och Ladbrokes gav 6 igår.
2016-07-13, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Tänk, hur mycket Trump har cashat in, din loser
Nu är han kanske verkligen värt $10 miljärder

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in