2016-07-12, 23:28
Medlem
S.Kandals avatar
Dessa kändisar som "tar ställning" är en oerhört irriterande samling människor. Min spådom är att flertalet blir mer och mer försiktiga då vinden nu vänder, det gynnar liksom inte deras karriärer längre. Således har vi kappvändarna och dessa människor är idag tysta, tysta så in i helvete.

Sedan finns det en grupp som inte fattar bättre utan kör på som vanligt, typexempel 1A är Zara Larsson.

Sedan har vi kategorin Niklas Strömstedt, dessa fattar och är i grunden en intelligent grupp. De kör dock på i samma spår eftersom de inte vill/kan förmå sig att förlora ansiktet. Dvs de är så in i helvete "smarta" att de hoppas och tror att de minsann kommer att få rätt tids nog oavsett hur statusen är idag.

Edit: Marlena Ernman är en kategori för sig, passar inte in någonstans.
Senast redigerad av S.Kandal 2016-07-12 kl. 23:34.
Citera
2016-07-12, 23:32
Medlem
soligts avatar
Han behöver ju faktiskt skivköpare mer än vad dom behöver han, så artister bör låta bli politiska yttranden.
Citera
2016-07-12, 23:41
Medlem
Dofternas avatar
Är det ingen i tråden som känner till att låten är en klassiker?
Här kan ni ketchup vad ni missat.
https://www.youtube.com/results?search_query=this+land+is+your+land

Ungefär lika konstigt som att köra Blowing In The Wind.
Citera
2016-07-12, 23:44
Medlem
xXKNOXxs avatar
Det är än så länge inne att vara PK.Han tror sig få en skjuts i karriären om han rapar ut en massa floskler.

En idiot som ingen normal människa lyssnar på längre.
Citera
2016-07-12, 23:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Jag har alltid uppfattat honom som bög och litet av en kärring. Titta på hur han ser ut, det är tantglasögon, guldtand, smycken, läppglans, ser ut som han använder smink och gjort ansiktslyftning. Väldigt könlös. Påminner lite om Nalle Knutsson till stilen (inga likheter i övrigt).

Den typen av uttalanden han gör är standardformulär 1A för den som vill ha lite rampljus. I Niklas fall så tycker han säkert så, jag tror inte att det är en påklistrad fasad men man kan med rätta fråga sig vilken verklighetskontakt han har. Pappan var chefredaktör på DN, uppvuxen med guldsked i mun, alltid bosatt i den mest exklusiva bostadsområdena och antagligen inte sett något av världen (annat än semesterorter) eller Sveriges betongförorter på insidan.

Pappa Bosse Strömstedt, som gick bort förra veckan, var chefredaktör på Expressen, inte DN.
Citera
2016-07-12, 23:57
Medlem
BewilderedHulders avatar

Okay, jag fattar. Vilken svensk skulle få ställa sig på bästa sändningstid och vråla "DET HÄR ÄR SVENSKARNAS LAND"? En omöjlighet, så vad kan då Niklas Strömstedt då göra? Jo, han kan offra sin karriär på korset för att få svenskarna att ta ett ännu större avstånd ifrån mångkulturen genom utstuderade tvärtomlekar och andra apkonster i public service.
Citera
2016-07-13, 00:02
Medlem
Ett fegt kräk, en psykopat och en vidrig person. Det är lite fascinerande att en person som försöker så mycket lyckas bevisa den totala motsatsen. FUCK YOU NIKLAS och FUCK DITT HYCKLANDE.
Citera
2016-07-13, 00:10
Medlem
jack.danielss avatar
Högst normalt beteende av "rygdunkarmaffian" han anser och tror att hans aktier har stigit hos fjollmaffian! Imo. Är hans och hans gelikars beteende än värre än politikernas.

Vad jag menar är att äckel sjöstedt och fjollfridolin åtminstone drivs av en tro, hur sjuk den än är
Medans såna kvasifigurer som strömstedt endast gör sådant som han tror är rätt och gynnar honom personligen, i en annan tid, annan tro, så hade strömstedt varit munderad med en brun skjorta. En icke tänkande människa som följer strömmen!
Senast redigerad av jack.daniels 2016-07-13 kl. 00:16.
Citera
2016-07-13, 00:17
Medlem
Citat:
Jag har alltid uppfattat honom som bög och litet av en kärring. Titta på hur han ser ut, det är tantglasögon, guldtand, smycken, läppglans, ser ut som han använder smink och gjort ansiktslyftning. Väldigt könlös. Påminner lite om Nalle Knutsson till stilen (inga likheter i övrigt).

Den typen av uttalanden han gör är standardformulär 1A för den som vill ha lite rampljus. I Niklas fall så tycker han säkert så, jag tror inte att det är en påklistrad fasad men man kan med rätta fråga sig vilken verklighetskontakt han har. Pappan var chefredaktör på DN, uppvuxen med guldsked i mun, alltid bosatt i den mest exklusiva bostadsområdena och antagligen inte sett något av världen (annat än semesterorter) eller Sveriges betongförorter på insidan.

Den typen av mes-svensk som han representerar funkade på 80- och 90-talet.

Men han har gjort en del bra musik, t.ex. Sista Morgonen, det kan ingen ta ifrån honom. https://www.youtube.com/watch?v=FWM3tLlIvVQ

Den typen av människor som han är har växt upp privilegiat i urtypiska kärnfamiljer där det dock fanns "nåt" fel och som gjorde att dessa människor blev lite störda och fick godhetskomplex. Reinfeld är en annan typ.
De växte upp i en värld med en enkel men stark uppdelning mellan onda och goda. Där i folkhemmets slutskede kände de nästan-svenska sig ibland utanför "de 100% svenska", och tog parti med de fåtal invandrare som fanns. Invandrare som i början ofta var marginaliserade.
Strömstedt ser lite finländsk ut, kanske där hans sko klämmer.

Dessa privilegiade inser inte att världen förändrats och är mer komplex nu för tiden. Hotet mot "de goda svenskarna" är inte längre "de onda svenskarna".
Godhetsapostlarna lider hårt i sin identitesförvirring. De tillhör den rika klassen men hatar samtidigt sin privilegiade status. Samtidigt vågar de inte överge den. De livnär sig på privilegiade grannars uppskattning, samtidigt som delvis föraktar den inskränkta övre-medelklass mentaliteten.

I sin mesighet och kulturmarxism har de även en inre skräck för att deras status bara är fejk (pga den är grundad på ytliga människors uppskattning) och att de ska bli avslöjade någon dag. Då kommer allt tas ifrån dem och de kommer att hamna längst ner på samhällsskalan, dvs bland nyanlända. Av denna bisarra anledning sympatiserar de med de utsatta människor som de egentligen inte alls har något gemensamt med.

Det här privilegiade-vita godhetskomplexet har säkert nåt namn. Men det är inte riktigt samma sak som vitt självhat. Snarare kanske i kategorin kristet självförnekelse och tron på ideologisk altruism.

Det viktiga är dock att vi övriga lär oss att privilegiade vitas identitetsförnekelse är ett psykologiskt problem för individen som hindras dennes känslomässiga utveckling, och inte något som representerar befolkningen som helhet.
Citera
2016-07-13, 00:19
Medlem
systemkollapss avatar
Bra ställe att vråla ut sitt patetiska budskap bland havet av ljushyad publik. Borgarsonen. Har han ens haft ett riktigt jobb den patetiska nollan. Jag blir inte ledsen om han gråter ut över att hans barn berikas. Sänd dottern till Putte i Parken eller We are Sthlm. Jag spottar gärna i hans glas om jag ser honom på krogen. Nu har frun honom i cuckhold så det lär inte hända. Hoppas deras program på fyran floppar. Bland vanligt folk har vindarna vänt. Det har han känt till om hans haft ett riktigt jobb.. Det syns i opinionen. Bäst är att helt ignorera kräken. Byt kanal och stöd dom inte. Han är vän med Virtanen som anklagats för våldäkt.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-07-13 kl. 00:25.
Citera
2016-07-13, 00:29
Medlem
jack.danielss avatar
Tänkte på att han valde att framföra låten som bryant gjorde till en megahit, säga vad man vill om tönten, men han har en låtskatt att ösa ur vid såna här tillfällen. Ändå väljer han en låt som i hans utförande aldrig fick något gemomslag, men nu när en annan artist har dragit fram den i ljuset, väljer han den! Lite som att rövknulla sig själv....haha
Citera
2016-07-13, 00:29
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:

Överklasson som kollat något avsnitt av The Wire från sin våning i Hornsgatan och känner att han verkligen har varit i ghettot. Han självdör om han ens tänker tanken på att åka till Norsborg. Jag gillar din analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in