2016-07-12, 21:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag tycker det är utmärkt att han visar sin generositet. Med samma logik är väl hans tillgångar allas tillgångar? Gimme gimme gimme...
Citera
2016-07-12, 21:56
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Den misslyckade artisten Nicklas Strömstedt som sålt ungefär 10 skivor under sin så kallade karriär uppträdde ikväll i programmet Allsång på skansen

Han tog tillfället i akt att bröla ut ett politiskt budskap som löd DET HÄR ÄR ALLAS LAND.

Frågan är vad är hans motiv? Tror han i sin enfald att folk ska börja köpa hans skivor eller ligger det någon annan plan bakom hans idiotiska beteende?

Om det är allas land är det ingens land. Det är ju dit vi är på väg. Tack för att du påminde oss Nicklas.
Citera
2016-07-12, 21:58
Medlem
10 000 svenskar som sitter och finsjunger på svenska att det är mitt o ditt land. Vad är problemet? Den låten tycker jag att SD ska ta upp!
Bör tillägga att jag inte har läst texten. Den kanske vill ge bort landet till FN?
Citera
2016-07-12, 22:06
Medlem
sylvia.borins avatar
Tydligen ska han ha en show på Hamburger Börs med den talande titeln Storhetsvansinne.
http://www.hamburgerbors.se/niklas-stromstedt/

Citat:
Den misslyckade artisten Nicklas Strömstedt som sålt ungefär 10 skivor under sin så kallade karriär uppträdde ikväll i programmet Allsång på skansen

Han tog tillfället i akt att bröla ut ett politiskt budskap som löd DET HÄR ÄR ALLAS LAND.

Frågan är vad är hans motiv? Tror han i sin enfald att folk ska börja köpa hans skivor eller ligger det någon annan plan bakom hans idiotiska beteende?

Nåja, han var rätt framgångsrik på 90-talet.

Angående motivet så tror jag att han är exakt så enfaldig som du misstänker. Han har alltid haft dollartecken i ögonen, nu måste han förstås marknadsföra sin nya show.
Citera
2016-07-12, 22:10
Medlem
Mad monks avatar
Mördare, terrorister och pedofiler är alltså välkomna hos Nicklas. Har jag förstått det hela rätt?
Citera
2016-07-12, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han har uppenbarligen inte noterat att vi har en lag om svenskt medborgarskap i det här landet, den börjar såhär, citat;

1 § Det svenska medborgarskapet är ett rättsligt förhållande
mellan medborgaren och staten som medför rättigheter och
skyldigheter för båda parter. Medborgarskapet förenar alla
medborgare och står för samhörighet med Sverige. Medborgarskapet representerar det formella medlemskapet i det
svenska samhället
och är en grund för folkstyrelsen.

Regeringsformen börjar såhär, citat;

1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på
allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett
representativt och parlamentariskt statsskick och genom
kommunal självstyrelse.

Val.se, citat;

Rösträtt till riksdagen

Du har rösträtt till riksdagen om du:

är svensk medborgare och är eller har varit folkbokförd i Sverige
Svenska medborgare som utvandrat måste alltså någon gång ha varit folkbokförda i Sverige för att få rösta i riksdagsvalet.

Läs mer om rösträtt för utlandssvenskar här

Rösträtt till kommun- och landstingsfullmäktige

Du har rösträtt till kommun- och landstingsfullmäktige om du:

är svensk medborgare och är folkbokförd i kommunen/landstinget
är medborgare i något av EUs medlemsländer eller medborgare i Island eller Norge och är folkbokförd i kommunen/landstinget
är medborgare i något annat land än de som räknats upp ovan och har varit folkbokförd i Sverige i tre år i följd före valdagen, samt är folkbokförd i kommunen/landstinget.

Jag kan inte se att Sverige på något vis tillhör en invandrare som har varit folkbokförd i Sverige mindre än tre år, NS talar BS!

EDIT;Och på intet vis ser jag någon möjlighet att Sverige kan tillhöra någon som har kommit hit utan pass och utan att kunna styrka medborgarskap i något annat land.
Senast redigerad av OY 2016-07-12 kl. 22:15.
Citera
2016-07-12, 22:23
Medlem
Tjoflos avatar
Lol var tvungen att googla vem det var. Kom på det när jag såg hans bild.

Kändisar vet att är de för massinvandring och mot rasism så innebär det nästan per automatik en miljon extra om året som provision genom diverse erbjudanden.
Senast redigerad av Tjoflo 2016-07-12 kl. 22:32.
Citera
2016-07-12, 22:23
Medlem
Drozds avatar
Niklas är nog lite okunnig om mångkulturen; han bor lägenhet på Söder och har landställe på Dalarö, riktigt kritvita reservat.

Tidigare bodde han i lyxvilla i Saltsjö Duvnäs:
https://www.aftonbladet.se/bostadinredning/article10324765.ab

Om han bara visste vad han missar!
Citera
2016-07-12, 22:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Han fattar att ingen normalbegåvad person vill lyssna på hans skitmusik så han passar på att försöka ta sig in på samma marknad som Malena Ernman och Zara Larsson.

Alternativt så vill han försöka limma på nån av dom hundratals förortsbrudarna inom musikbranschen som får tio lyssningar på spotify och sen försvinner.
Citera
2016-07-12, 23:04
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Mästarmongot Niklas Strömstedt tog ställning för länge sen bl.a när han sjöng om sanningssägarmedier i Så mycket bättre.
Citera
2016-07-12, 23:12
Medlem
Fnissturkens avatar
Jag har alltid uppfattat honom som bög och litet av en kärring. Titta på hur han ser ut, det är tantglasögon, guldtand, smycken, läppglans, ser ut som han använder smink och gjort ansiktslyftning. Väldigt könlös. Påminner lite om Nalle Knutsson till stilen (inga likheter i övrigt).

Den typen av uttalanden han gör är standardformulär 1A för den som vill ha lite rampljus. I Niklas fall så tycker han säkert så, jag tror inte att det är en påklistrad fasad men man kan med rätta fråga sig vilken verklighetskontakt han har. Pappan var chefredaktör på DN, uppvuxen med guldsked i mun, alltid bosatt i den mest exklusiva bostadsområdena och antagligen inte sett något av världen (annat än semesterorter) eller Sveriges betongförorter på insidan.
Citera
2016-07-12, 23:21
Medlem
soligts avatar
Det är många artister, kändisar, som vill,vill,vill, berätta sin syn på samhället som dom tycker.. Men Rinkebykidsen vet nog inte ens vem han är. Och alla andra är rätt trötta på att kändisar alltid ska säga en mening om aktuella händelser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in