2016-07-12, 19:46
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Enligt en tillförlitlig källa, hade dennes son, kommit och berättat vad dessa nötter gått runt och skrutit över vad de gjort, och förtroligt berättat för dennes son, om hur det hade gått till, och vart de lagt kroppen. Denne källa pratar då med exmaken, som frågat runt överaltt, om de sett BO. Källan stöttar exmaken att anmäla BO försvunnen, och när polisen kommer och ska höra exmaken, frågar han om källan kan komma och hjälpa honom. Källan tar med sig sin son, som berättar vad "gänget" skrytit om, och berättar då allt han fått höra. Även vart kroppen skulle återfinnas. . De poliser som var där, hade tappat hakan, uttryckte källan det. Så redan den 28 juni, som exmaken gjorde sin anmälan, hade polisen information om vart kroppen kunde finnas... och hur allt gått till.

Om nu detta stämmer (vilket jag väljer att tro), så är din källa och dennes son de vettigaste hittills i den här soppan, eftersom de faktiskt tog tag i saken och hjälpte till så att detta kom fram till polisen!
Citera
2016-07-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Om nu detta stämmer (vilket jag väljer att tro), så är din källa och dennes son de vettigaste hittills i den här soppan, eftersom de faktiskt tog tag i saken och hjälpte till så att detta kom fram till polisen!

Kan meddela, jag känner källan mycket, väldigt mycket väl.
Och är väldigt trovärdig, kan jag verkligen påstå.
Citera
2016-07-12, 19:50
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Vet inte hur polisen arbetar, men den 28:e juni var en tisdag.

En häktades redan på fredagen Antar BH.

Den 2:a juli var lördagen. Hittades kroppen på kvällen.
Så BH häktas innan kroppen är återfunnen.
Varför häkta någon om man inte har något brott att hänvisa till??
Så, de har kanske sökt BH och MB, under onsd.torsd.fred.

BH, MB, MH och DW anhölls/häktades allihopa på fredagen, 1 juli, enligt listan på första sidan.
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-12 kl. 19:56.
Citera
2016-07-12, 19:53
Medlem
whaks avatar
Åtalet skjuts upp.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/atal-i-mordet-i-langshyttan-skjuts-fram
Citera
2016-07-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
BH, MB, MH och DW häktades allihopa på fredagen, 1 juli, enligt listan på första sidan.

JA, sedär.. hänger inte riktigt med själv
Ja; varför häkta någon om man inte har något att gå på??
Om någon hade funnit BO vid gruvhålet, hade man ju utgått från att man funnit en död kropp.
Men här sitter ju redan ett helt gäng häktade... utan en död kropp???
Så nog är det utifrån det de fick info om redan då exmaken anmälde henne försvunnen..
Plockade in gänget och de blev byxis så klart... började snacka...
Citera
2016-07-12, 19:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Åtalet skjuts upp.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/atal-i-mordet-i-langshyttan-skjuts-fram
Det är rätt väntat men det ska bli spännande att se om alla omhäktas, det säger ju iaf en smula om hur starka kort åklagaren sitter med.
Citera
2016-07-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Åtalet skjuts upp.

Ja, det kunde man ju räkna ut med lilltån...
Det kommer nog att komma fram så mycket att det blir nog en hel bok om det.
Kan bara tänka mig, vad BO fick utstå innan hon bragts om livet...
Det är nog mycket, vem som gjorde vad, beslutade det ena det andra, vem som slutförde, bilar o skjuts, eftersom vad jag har förstått, var det ju inte många om ens överhuvud taget någon som hade körkort... det blir nog fler saker de blir fällda för i slutänden..
En hel lång lista...
Citera
2016-07-12, 20:03
Avslutad
Citat:
JA, sedär.. hänger inte riktigt med själv
Ja; varför häkta någon om man inte har något att gå på??
Om någon hade funnit BO vid gruvhålet, hade man ju utgått från att man funnit en död kropp.
Men här sitter ju redan ett helt gäng häktade... utan en död kropp???
Så nog är det utifrån det de fick info om redan då exmaken anmälde henne försvunnen..
Plockade in gänget och de blev byxis så klart... började snacka...

Kanske häktade man dem innan man funnit en kropp för att de inte skulle få en chans att varna varandra/snacka ihop sig. Eller förstöra bevis i form av hårddiskar och mobiler, kort och pengar.

Är det tillåtet i lag att häkta någon innan det finns ett reellt brott kopplat till personen? Häkta vid misstanke om att ett brott har begåtts?
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-12 kl. 20:47.
Citera
2016-07-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är rätt väntat men det ska bli spännande att se om alla omhäktas, det säger ju iaf en smula om hur starka kort åklagaren sitter med.

Ja, men jag tror de har ganska starka kort, för antagligen pratar de om vem som gjorde vad, och har hela gänget varit med på ett eller annat sätt, så har de nog ganska starka kort.

Kan ju nämna förbifarten, att den kvinna som är släppt, vågar inte visa sig ute i Borlänge.
Hon har gått under gjord... ingen vill ha med henne att göra!
Citera
2016-07-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kanske häktade man dem innan man funnit en kropp för att de inte skulle få en chans att varna varandra/snacka ihop sig. Eller förstöra bevis i form av hårddiskar och mobiler, kort och pengar.

Är det tillåtet i lag att häkta folk innan det finns ett reellt brott kopplat till personen? Häkta vid misstanke om att ett brott har begåtts?

Jag har faktiskt ingen aning om vad lagen säger.
Men det kan ju hänt att polisen bara skulle plocka in dem för förhör om försvinnandet, och då är det nog inte olagligt.
Då alla inkl. Polisen visste om att BO umgicks med dessa miffon...
Och ställt frågor, som dessa puckon sedan svarat på, rakt upp och ner.
Då de trodde att de var påkomna?? Möjligt senario...
Citera
2016-07-12, 20:12
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Ja det har du rätt i, det här bli sommaren och höstens följetång.

Citat:
Ja, det kunde man ju räkna ut med lilltån...
Det kommer nog att komma fram så mycket att det blir nog en hel bok om det.
Kan bara tänka mig, vad BO fick utstå innan hon bragts om livet...
Det är nog mycket, vem som gjorde vad, beslutade det ena det andra, vem som slutförde, bilar o skjuts, eftersom vad jag har förstått, var det ju inte många om ens överhuvud taget någon som hade körkort... det blir nog fler saker de blir fällda för i slutänden..
En hel lång lista...

MH var väl den som hade körkort.
Usch jag hoppas verkligen att BO fick en snabb och smärtfri död, men mycket talar emot det.
Det är så förbannat sorgligt.
Citera
2016-07-12, 20:18
Avslutad
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning om vad lagen säger.
Men det kan ju hänt att polisen bara skulle plocka in dem för förhör om försvinnandet, och då är det nog inte olagligt.
Då alla inkl. Polisen visste om att BO umgicks med dessa miffon...
Och ställt frågor, som dessa puckon sedan svarat på, rakt upp och ner.
Då de trodde att de var påkomna?? Möjligt senario...

Det där låter faktiskt som ett fullt möjligt scenario.
Och om de förhörde BH först, är det inte konstigt att polisen fick reda på saker som gjorde att utredningen tog fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in