2016-07-12, 14:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag rekommenderar dig att hoppa över mina inlägg och gå ut i världen och företa dig något nyttigare.

Hur ska jag kunna det?

Det är inte ens fastslaget till 100% att Lisa hängdes upp. ÅK hade en hypotes kring det och TR och HR köpte den.

Att med största sannolikhet dog genom kvävning är fastslaget. Att snaran kring hennes hals förmodligen är orsaken till kvävningen är även det ganska sannolikt.

Att hon skulle dödats genom hängning är däremot inte speciellt sannolikt.

Varför skulle någon (NB i denna tråd) då vilja få det att se ut som ett självmord? Kanske för att snaran kring halsen dödade Lisa utan att det var meningen. Det finns så många olika scenarion och möjligheter att spekulera kring att det nästan blir löjligt. Kanske var det tänkt som ett sätt att tvinga Lisa att öppna cafét. NB fattade kanske inte att Lisa inte hade några nycklar dit, eller att ingen dagskassa skulle finnas kvar. Oerfaren som han är i brottets autonomi så tar han i för hårt och Lisa avlider. Idén att få det att seut som ett självmord poppar upp i hans huvud. Han försöker men när han ser resultatet får han panik och ser att det inte kommer fungera. Han bestämmer sig för att försöka gömma henne istället. Han kan och vill inte se hennes ansikte då han ska hantera henne. Han tejpar det i panik. Mycket. Iväg till Martorp. In med henne i byssjan. Hem.

Ett mer sannolikt scenario än det du torgför. Säkert andra som föreslagit liknande scenarion tidigare. Det finns dock problem med det. NB är hur lugn som helst och precis som vanligt direkt efter, när han och frugan åker till Handlarn. Allt för lite DNA har dessutom hittats för att göra det helt troligt. Det stämmer helt enkelt inte heller. Men för all del, hade jag inget annat för mig så skulle jag ju kunna sitta här något år och bevaka och vinkla alla min inlägg så de passar detta scenario och dissa alla som inte håller med. Som tur är så har jag annat att ägna min tid åt.
Du verkar lägga ner alltför mycket tid här i tråden och din tid går åt till att hitta på de mest långsökta bortförklaringar och scenarion som tänkas kan - ALLT är så jävla mycket mer komplicerat än vad verkligheten var och vad bevisningen visat. Läs domarna - MYCKET logiska förklaringar till vad som hänt.
Ett misslyckat rånförsök där Lisa "råkade" bli strypt och där sen Nerijus hänger upp henne för att fejka självmord? Tejpar över ansiktet för "att slippa se"? Drar upp/ner kläder som av en tillfällighet?
Nu får du fan ta och ge dig, det här blir bara mer och mer pinsamt.
2016-07-12, 14:05
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Försöka få ett "rånmord" se ut som självmord?? Herregud!

En fantasifull hypotes bland andra i avsaknad av bevis.

Som jag skrev så är sannolikheten för att hon hängts öht inte överväldigande.

Citat:
Varför drog han ner hennes kläder tror du?

Han? Vi vet inte hur byxorna dragits ner. Är det inte IBs DNA man hittat på Lisas trosor?

Sen finns ingen universell regel som alltid gäller att en person som hittas mördad med neddragna byxor mördats med sexualsadistiska motiv. Räcker det inte med vanilga sexuella motiv? Våldtäkt tex?

Citat:
Du kommer nog aldrig inse att det var ett sexualsadistiskt mord men vad fan gör det? Han ska i verkligheten avtjäna livstid för sitt mord och eventuellt få behandling för sin sexualsadism.

Inse? Läggs det fram bevis som stämmer så har jag inga problem med att det finns sexualsadistiska mördare. Ofta brukar man väl dock kunna föra i bevis att det är en sexualsadist som utfört det sexualsadistiska mordet. Här är det mest fantasifulla antaganden. Det finns inga bevis. Det är därför Adrianas vittnesmål är så viktigt. Man vill kunna fantisera kring det.

Citat:
Det gör mig och de allra flesta nöjda.

Och det är huvudsaken? Inte att vi lever i ett rättssäkert land? Huvudsaken att du är nöjd.

Men något gnager?
2016-07-12, 14:55
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Inse? Läggs det fram bevis som stämmer så har jag inga problem med att det finns sexualsadistiska mördare. Ofta brukar man väl dock kunna föra i bevis att det är en sexualsadist som utfört det sexualsadistiska mordet. Här är det mest fantasifulla antaganden. Det finns inga bevis. Det är därför Adrianas vittnesmål är så viktigt. Man vill kunna fantisera kring det.
Sexualsadist är en DIAGNOS som inte får eller ska ställas av domstol. De konstaterar endast att motivet var SEXUELLT, förstår du skillnaden? Att man ska "föra fram i bevis att förövaren är sexualsadist" vid ett sexualsadistiskt mord är rent skitsnack. Forskningsresultat och experter inom området med mångårig erfarenhet BEKRÄFTAR mordets sexualsadistiska karaktär. Tejpning, strypning, upp/neddragna kläder för att förövaren ska TITTA är välkända detaljer inom sexualsadistiskt relaterade fall. Men, återigen - Domstolen ställer EJ diagnos utan konstaterar "bara" ett sexuellt motiv.

Citat:
Och det är huvudsaken? Inte att vi lever i ett rättssäkert land? Huvudsaken att du är nöjd.
Men något gnager?
Sverige är ett av världens mest rättsäkra länder. Kanske därför vi har en hel del intensiva sanningsförnekare, rättshaverister samt konspirationsteoretiker, för dårarna får aldrig rätt - DET är ett rättssäkert samhälle.
VAD gnager i din hjärna?
2016-07-12, 15:04
Medlem
Citat:
Jag rekommenderar dig att hoppa över mina inlägg och gå ut i världen och företa dig något nyttigare.

Hur ska jag kunna det?

Det är inte ens fastslaget till 100% att Lisa hängdes upp. ÅK hade en hypotes kring det och TR och HR köpte den.

Att med största sannolikhet dog genom kvävning är fastslaget. Att snaran kring hennes hals förmodligen är orsaken till kvävningen är även det ganska sannolikt.

Att hon skulle dödats genom hängning är däremot inte speciellt sannolikt.

Varför skulle någon (NB i denna tråd) då vilja få det att se ut som ett självmord? Kanske för att snaran kring halsen dödade Lisa utan att det var meningen. Det finns så många olika scenarion och möjligheter att spekulera kring att det nästan blir löjligt. Kanske var det tänkt som ett sätt att tvinga Lisa att öppna cafét. NB fattade kanske inte att Lisa inte hade några nycklar dit, eller att ingen dagskassa skulle finnas kvar. Oerfaren som han är i brottets autonomi så tar han i för hårt och Lisa avlider. Idén att få det att seut som ett självmord poppar upp i hans huvud. Han försöker men när han ser resultatet får han panik och ser att det inte kommer fungera. Han bestämmer sig för att försöka gömma henne istället. Han kan och vill inte se hennes ansikte då han ska hantera henne. Han tejpar det i panik. Mycket. Iväg till Martorp. In med henne i byssjan. Hem.

Ett mer sannolikt scenario än det du torgför. Säkert andra som föreslagit liknande scenarion tidigare. Det finns dock problem med det. NB är hur lugn som helst och precis som vanligt direkt efter, när han och frugan åker till Handlarn. Allt för lite DNA har dessutom hittats för att göra det helt troligt. Det stämmer helt enkelt inte heller. Men för all del, hade jag inget annat för mig så skulle jag ju kunna sitta här något år och bevaka och vinkla alla min inlägg så de passar detta scenario och dissa alla som inte håller med. Som tur är så har jag annat att ägna min tid åt.

Vad skulle han göra med Lisa efter rånet enligt den teorin?
2016-07-12, 15:57
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
# Tre personer som ändrar motiv till nåt mer vanligt förekommande: Girighet, påkommen under aktiv stöld, ett rån, provocerad, våldtäktsförsök, tystad som vittne. Nu senast tillkom dock nåt fullständigt osannolikt som arrangerat självmord pga av ett rån...

# Utöver detta ska det inte vara planlagt. Det ska vara nåt mer impulsivt över det hela.

# NB ska normaliseras så han passar in i statistiken. Han agerade i vredesmod - han fick panik. Han blev provocerad av offret och galen. Han överreagerade, rådde inte för: Något gick fel.

# NB-är-absolut-inte-sexualsadist. Det ska dementeras in absurdum.

# Ytterligare gemensam nämnare är att ingen av de tre kan förklara hängningsmomentet.

Har vi inte hört det där med självmord förut från MTF:aren?
Förnekelsen är tydligen total hos samtliga dessa.
Att NB är osannolik verkar svida i arslet på samtliga.
Att NB inte passar in i statistiken svider också tydligen.
Tänka sig att NB kan vara en sådan hyvens kille trots att han är dömd två gånger.
Att tjata om att han varken är psykopat eller sexualsadist verkar vara viktigt.
Trots att han är bortom all räddning för länge sen.
Man undrar om de känner sig träffade själva?
Sen verkar de ha något emot Adriana också, det verkar vara ett väldigt gemensamt drag.
Foto-kontfrontationen verkar vara ett extra känsligt kapitel.
Undrar om NB vet om att han har en skock beundrare här på Fb.
Det borde ju värma lite extra i svinpälsen när han sitter i Norrtälje och spelar
svälta räv med sina lika vidriga nya kamrater.
2016-07-12, 21:09
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad skulle han göra med Lisa efter rånet enligt den teorin?

Du kan fylla i själv efter eget behag. Det är dock skillnad på teorier och hypoteser.

Han kanske tänkte låsa in henne i Cafét. Han var ju trots allt maskerad med en ruffsig kaluffs och fastklistrat skäggstubb så ingen skulle känna igen han. När han sedan lurat alla med att han inte kunde svenska så bra utan nu pratade perfekt svenska med en ljus och kvinnoliknande röst så kände han sig trygg med sin plan. Han hade inte räknat med att det var Lisa som inte alls var så medgörlig som han räknat med att Lenas dotter skulle vara. Sättet hans mamma lärt han som barn om hur man med en snara kontrollerar folk flög sin kos och han tappade helt fattningen och tog i alldeles för hårt.

Rånet hade han naturligtvis planerat under en lång tid då han satt på taket och spanade på Lisas mamma, Lena och hennes dotter.
2016-07-12, 21:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du kan fylla i själv efter eget behag. Det är dock skillnad på teorier och hypoteser.

Han kanske tänkte låsa in henne i Cafét. Han var ju trots allt maskerad med en ruffsig kaluffs och fastklistrat skäggstubb så ingen skulle känna igen han. När han sedan lurat alla med att han inte kunde svenska så bra utan nu pratade perfekt svenska med en ljus och kvinnoliknande röst så kände han sig trygg med sin plan. Han hade inte räknat med att det var Lisa som inte alls var så medgörlig som han räknat med att Lenas dotter skulle vara. Sättet hans mamma lärt han som barn om hur man med en snara kontrollerar folk flög sin kos och han tappade helt fattningen och tog i alldeles för hårt.

Rånet hade han naturligtvis planerat under en lång tid då han satt på taket och spanade på Lisas mamma, Lena och hennes dotter.

Ruffsig kaluffs , jo jag tackar jag .
Är det ruffsiga manen med blåa bilen som spökar nu igen tro ?
Inte att undra på att mördaren Nerijus är som han är då .
Mamsen Jurate har gett honom grunderna i att hantera en snara .
Vad tror han med kaluffsen att mördaren Nerijus skulle sno ?
2016-07-12, 22:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att du och andra inte skriver i samma stil då, mer än ett år efteråt? Jag hinner inte läsa allt numera men några riktiga svar annat än svammel brukar man ändå inte få.

Det var inte mycket till svar, men det var väl heller inte att vänta. Och att du skriver kilometerlånga haranger om oväsentligheter gör inte saken bättre.

* Du svarade inte på det som vore mest intressant att höra hur du ska bortförklara i din teori: Hur kunde den korrupte polismannen, som var så villig att "hjälpa utredningen på traven", och var övertygad om NB:s skuld, i det läget veta att inga andra okända spår skulle hittas på Lisas kläder. Eller visste den korrupte polisen att den "verklige mördaren" var "DNA-immun" (motsats till "DNA-släppare")? Inget okänt DNA hittades. För hade även okänt DNA hittats på kläderna så hade det blivit svårt att få NB fälld för mord. Då hade den korrupte polisen gjort utredningen en björntjänst snarare. Dessutom har han alltså "duttat" både DNA och blod. Klyftig polis minsann.

* Om den verklige mördaren gjorde Lisas tillhörigheter efter grusvägen "rena", vad var syftet med det? Att sätta dit en stackars gästarbetande balt? Märkligt då att han inte gjorde den så felaktigt till namn kallade "snitslade banan" mot deras bostad istället för Martorp? Eller hade den "verklige mördaren" tillgång till NB:s blod och DNA redan då?

* Behöver det vara någon som sett NB städa sin bil för att en skulle städning ägt rum? Han bodde inte direkt på Sergels torg. Som sagt, fem dagar är lång tid. Han kan väl dessutom haft dammsugare och städgrejer med sig till sina kära dagliga turer till Källby. Bensinen var ju gratis.

* Ja, jag vill hävda att få kände till boden då den stod på en undanskymd plats och saknade funktion sedan nio år tillbaka. Det verkar ju vara poppis bland alternativister att skylla på Arnes barn i alla lägen av någon anledning; dock har jag svårt att tro att han låter barnbarnen leka bredvid en bondgård långt ifrån sitt herresäte.
Det låter som du är spekulant på boden? Ring Arne och fråga då, så kanske du kan leta bevis i den för fulla muggar. OM det skulle hittas skulle det i alla fall inte bevisa något i sak, bara att personen ifråga varit där någon gång. Den borde till och med du begripa. Återigen, avsaknad av spår betyder inte att NB ifråga inte varit där. Nej inte spår, tänka sig. Inte ens osynlige mannen har i så fall lämnat spår. Ändå låg Lisa däri. Hur kunde det ske?
Boden är dessutom mer eller mindre ett ruckel. Men du får den säkert gratis och kan sanera den om du känner för det. Osmakligt är bara förnamnet.

Du tycker alltså det är för lite spår, medan militär-och-polishataren tycker det är för många och för "osporadiska".
Jag hoppas att du inte sjunker till den herrens avgrundsdjupa nivå.
2016-07-13, 00:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Om boden alltså:
Citat:
Ursprungligen postat av katw
(...)
OM det skulle hittas skulle det i alla fall inte bevisa något i sak, bara att personen ifråga varit där någon gång. ... Återigen, avsaknad av spår betyder inte att NB ifråga inte varit där. Nej inte spår, tänka sig. Inte ens osynlige mannen har i så fall lämnat spår. Ändå låg Lisa däri. Hur kunde det ske?
Boden är dessutom mer eller mindre ett ruckel. (...)

Men lite intressant vore det om man hittade spår från AB eller IB i boden. Eller från Bj*rn S*hl, hur långt in i boden fynden är m.m. Även spår från NB vore intressanta förstås. Men de verkar ju inte finnas.
2016-07-13, 00:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Och när du är helt bortgjord så skriver du ett ironiskt trams-inlägg istället för att försöka förklara dina extremt udda hypoteser. Men, det är förståeligt - finns inga förklaringar ens för dig när du tittar närmare på sånt du tagit upp.
Och, hur var det nu igen med hängningsmomentet, kan du förklara det?
Varför hängde NB henne, drog upp och ner kläder osv i detta tafatta rånförsök?
2016-07-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB har redan rört sig där. Andra har rört sig i boden - det säger inte ett dugg av värde.

...precis som i ladan, den påstådda brottsplatsen. NB har redan rört sig där. Förekomsten av DNA och andra spår av honom där, eller spår av hans DNA hos personer som rört sig där säger inte ett dugg av värde.
2016-07-13, 02:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
...precis som i ladan, den påstådda brottsplatsen. NB har redan rört sig där. Förekomsten av DNA och andra spår av honom där, eller spår av hans DNA hos personer som rört sig där säger inte ett dugg av värde.

Påstådda brottsplatsen ?
Och var anser du att brottsplatsen är i så fall ?
Hade han rört sig innanför Lisas jeans tidigare också ?
Dessa blodfläckar kom inte från gammalt blod för att han hade rört sig i ladan tidigare .
Det säger väl en jävla massa tycker jag .
Jobbar ni i skift i fan-cluben ?
Senast redigerad av boidis12 2016-07-13 kl. 03:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in