2016-07-12, 09:22
Medlem
1luvs avatar
När jag går in på visa sidor så kommer det upp 100 tals popups, har popup blocker aktiverat men det kommer en ruta precis nedanför sökfältet "har hindrat 1..2..3 osv popups" siffrorna går upp mot 70-100 sen fastnar rutan och firefox stängs ner, Nu kan jag inte öppna t.ex Skype, teamspeak, systemåterställningar. då står det "Det går inte att hitta filen C:/program files (86)/skype/phone/skype.exe Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen"

likadant blir det med dom andra filerna, Kan inte heller ta bort skype eller teamspeak från datorn, går in på kontroll panelen lägg till/ta bort, när jag försöker ta bort ts3 så händer inget alls, när jag försöker ta bort skype så står det "systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar denna installationen.
när jag trycker OK så kommer ytterligare ett meddelande upp "du har inte tillräckligt med åtkomsrättigheter för kunna avinstallera skype kontakta systemadministatör"

Va i helvete?

Laddade ner skype och teamspeak och tänkte installera dom i en annan map, men samma där när jag laddat ner .exe filen och försöker öppna så kommer meddelande 1 upp som jag skrev först

Har virus sökt med AVG free edition typ 5 gånger och skitet hittar inget, vad gör jag? kan inte göra en system återställning för den tillåter mig inte öppna programet, har inget formateringsskiva för formatera datorn heller.
Citera
2016-07-12, 09:38
Medlem
1luvs avatar
kan inte öppna något .exe program eller ladda ner och installera, fett störande ingen kunnig? snabba svar uppskattas innan datorn slängs ut från fönstret
Citera
2016-07-12, 10:01
Medlem
jagluktarketchups avatar
jag är då ingen expert men prova att starta om datorn i felsäkert läge (safe mode), bör vara F8 du ska trycka på när datorn håller på att starta upp. Obs du ska inte låta windows ladda utan du trycker konstant på F8 direkt efter du startat om tills en meny kommer upp. välj sedan felsäkert läge med nätverk och kolla om du kan köra något program, om det fungerar så laddar du ner malwarebytes och kör en scan. ett vanligt antivirus brukar oftast förhindra att du får infektioner men när du väl blivit infekterad så är de av mina erfarenhet verkningslösa, då är det malwarebytes som gäller.
jag hoppas detta fungerar, annars får någon mer kunnig hoppa in

edit: verkar dock som f8-metoden inte gäller för windows 8 och uppåt, men finns guider annars hur man gör på youtube. hittade en här (för windows 8): https://www.youtube.com/watch?v=zFdqWEPh9iM
windows 10: https://www.youtube.com/watch?v=TwIOazT1BxU
Senast redigerad av jagluktarketchup 2016-07-12 kl. 10:26.
Citera
2016-07-12, 10:24
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
jag är då ingen expert men prova att starta om datorn i felsäkert läge (safe mode), bör vara F8 du ska trycka på när datorn håller på att starta upp. Obs du ska inte låta windows ladda utan du trycker konstant på F8 direkt efter du startat om tills en meny kommer upp. välj sedan felsäkert läge med nätverk och kolla om du kan köra något program, om det fungerar så laddar du ner malwarebytes och kör en scan. ett vanlig antivirus brukar oftast förhindra att du får infektioner men när du väl blivit infekterad så är dem av mina erfarenhet verkningslösa, då är det malwarebytes som gäller.

edit: verkar dock som f8-metoden inte gäller för windows 8 och uppåt, men finns guider annars hur man gör på youtube. hittade en här (för windows 8): https://www.youtube.com/watch?v=zFdqWEPh9iM

Ska prova det strax, återkommer.
Citera
2016-07-12, 10:50
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
jag är då ingen expert men prova att starta om datorn i felsäkert läge (safe mode), bör vara F8 du ska trycka på när datorn håller på att starta upp. Obs du ska inte låta windows ladda utan du trycker konstant på F8 direkt efter du startat om tills en meny kommer upp. välj sedan felsäkert läge med nätverk och kolla om du kan köra något program, om det fungerar så laddar du ner malwarebytes och kör en scan. ett vanligt antivirus brukar oftast förhindra att du får infektioner men när du väl blivit infekterad så är de av mina erfarenhet verkningslösa, då är det malwarebytes som gäller.

Har gjort som du sagt, och det funkade, kunde installera malwarebytes, håller på att skannar nu, vad gör jag om den inte hittar nått?

Sen undrar jag också vad det betyder att jag inte har administatöråtkomst, har viruset ändrat så någon annan är administatör?
Senast redigerad av 1luv 2016-07-12 kl. 10:53.
Citera
2016-07-12, 10:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
När jag går in på visa sidor så kommer det upp 100 tals popups, har popup blocker aktiverat men det kommer en ruta precis nedanför sökfältet "har hindrat 1..2..3 osv popups" siffrorna går upp mot 70-100 sen fastnar rutan och firefox stängs ner, Nu kan jag inte öppna t.ex Skype, teamspeak, systemåterställningar. då står det "Det går inte att hitta filen C:/program files (86)/skype/phone/skype.exe Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen"

likadant blir det med dom andra filerna, Kan inte heller ta bort skype eller teamspeak från datorn, går in på kontroll panelen lägg till/ta bort, när jag försöker ta bort ts3 så händer inget alls, när jag försöker ta bort skype så står det "systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar denna installationen.
när jag trycker OK så kommer ytterligare ett meddelande upp "du har inte tillräckligt med åtkomsrättigheter för kunna avinstallera skype kontakta systemadministatör"

Va i helvete?

Laddade ner skype och teamspeak och tänkte installera dom i en annan map, men samma där när jag laddat ner .exe filen och försöker öppna så kommer meddelande 1 upp som jag skrev först

Har virus sökt med AVG free edition typ 5 gånger och skitet hittar inget, vad gör jag? kan inte göra en system återställning för den tillåter mig inte öppna programet, har inget formateringsskiva för formatera datorn heller.

Gå till felsäk.läge med nätverk och försök att ladda ner nedanstående.

Skanna först med aswMBR och sedan med TDSS killer. Sedan med RKill, Adwcleaner, Junkware removal tool, Hitman pro, Malwarebytes antimalware och sist Zemana antimalware. Allt i nämnd ordning och ifrån felsäk.läge - viktigt. Ladda ner allt ifrån Majorgeeks - http://www.majorgeeks.com/.

Vilket OS har du?
Citera
2016-07-12, 11:00
Medlem
1luvs avatar
Programmet har hittat,
Trojan.zbot.MPL i appdata/Roaming/rundll32.exe
Trojan.zbot.MPL appdata/Roaming/skype/my skype recieved files xxxxxxx
Trojan.zbot.MPL appdata/roaming/system32/crsss.ex+
cracktool.filepatch appdata/roaming/system32/svchost.ex

och ett par till, nån som känner igen och hur fick jag dessa virus? är inte inne på random sites

Du som postade innan mig, vad betyder OS? har windows 7

18 hot än så länge tror den är halvägs i sökningen. vidrigt att man fått på sig så mkt
Senast redigerad av 1luv 2016-07-12 kl. 11:02.
Citera
2016-07-12, 11:04
Medlem
jagluktarketchups avatar
skanna klart och sedan radera virusen, det bör inte vara någon svårighet att förstå i programmet. starta sedan om datorn igen i normalläge och kör en till skanning för säkerhetsskull.
du bör även göra som 1FF säger och prova mer några fler program då det kan finnas en chans att malwarebytes missar någonting.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2016-07-12 kl. 11:06.
Citera
2016-07-12, 11:04
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gå till felsäk.läge med nätverk och försök att ladda ner nedanstående.

Skanna först med aswMBR och sedan med TDSS killer. Sedan med RKill, Adwcleaner, Junkware removal tool, Hitman pro, Malwarebytes antimalware och sist Zemana antimalware. Allt i nämnd ordning och ifrån felsäk.läge - viktigt. Ladda ner allt ifrån Majorgeeks - http://www.majorgeeks.com/.

Vilket OS har du?

jävla mkt program räcker det inte med malwarebytes som jag kör med nu? den har hittat 18+ än så länge, när skanningen är klar e det inte bara o ta bort skiten? eller hittar inte malwarebytes allt?
Citera
2016-07-12, 11:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
jävla mkt program räcker det inte med malwarebytes som jag kör med nu? den har hittat 18+ än så länge, när skanningen är klar e det inte bara o ta bort skiten? eller hittar inte malwarebytes allt?

Ställ dig frågan; hur säker vill jag vara på att vara ren från malware.

De 2 första hittar dolda malware och de andra är de bästa på att hitta vanliga malware samt adware. Adware skannrarna tar bort reklamen. Men en sådan rejäl nedlåsning av datorn som du verkar ha så behövs det köras mer än en skanner för att vara säker, eller hyffsat säker, på att allt är borta.

Du avinstallerar dem givetvis efteråt.
Senast redigerad av 1FF 2016-07-12 kl. 11:33.
Citera
2016-07-12, 11:31
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ställ dig frågan; hur säker vill jag vara på att vara ren från malware.

De 2 första hittar dolda malware och de andra är de bästa på att hitta vanliga malware samt adware. Adware skannrarna tar bort reklamen. Men en sådan rejäl nedlåsning av datorn som du verkar ha så behövs det köras mer än en skanner för att vara säker, eller hyffsar säker, på att allt är borta.

Du avinstallerar dem givetvis efteråt.

Ska följa dina steg och hoppas det hjälper, problemet kvarstår även fast malwarebytes tog bort 256 hot
Citera
2016-07-12, 11:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ska följa dina steg och hoppas det hjälper, problemet kvarstår även fast malwarebytes tog bort 256 hot

Kanske vore bättre med en ominstallation och få en ren ny start.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in