Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Synd är ett kristet uttryck och det finns ju de som sällar sig till dina fantasier som postar länkar till satanistband, som i ett kristet kontext även de är syndiga. Är det inte lite väl fåningt att hålla på att orera om tramsiga uttryck som "ondska" och "synd" och sånt frireligiöst trams?
Ondska är högst påtagligt närvarande i detta grymma ärende med en lustmördad flicka på 17 år.
Nerijus Bilevicius utsatte henne för sin bestialiska ondska, för det var ta mig fan ingen godhet han direkt uppvisade från det att han valde att överfalla henne till själva dödandet. Fakta talar
för sig själva men de vill ju såna som du inte ta till er. Skitsamma. Fortsätt lev i er hopplösa
förnekelse och sluta för allt i världen inte upp med att bortförklara och bagatellisera saker
kring er lille balt. Allt från hans onanivanor till bilfärder på grusvägarna i Blomberg.
Citat:
Det finns gott om helt "ordinära" motiv som jag och andra har givit gång efter annan men likt en teflonhjärna så tycks inte sådant fastna i ditt huvud. Det bara glider av.
Vanliga motiv som sex (utan sadistiska hängningslekar), girighet och ilska passar utmärkt om man vill ha NB som GM. Det passar ju bättre in med det vi vet om han.
Vill man nödvändigtvis ha en dement sexualsadistisk mördare kanske man ska titta någon annanstans. Man kanske skulle försöka hitta en GM som passar bättre in på den profilen där det klart framgår att personen i fråga gillar sådant och har en historia av det.
Ja, era små "ordinära" motiv ska "glida av" för inget av dem har någon bäring på detta fall.
Det är ett konstaterat sadistiskt sexualmord som inbegriper en hängning. Åklagare och
domstolar har insett detta. LGWP har också insett det. Att inte du och andra verklighetsförnekare
gör det är av underordnad betydelse.
Man behöver inte titta någon annanstans för det är helt enkelt ingen annan som lämnat
en massa DNA och blodspår efter sig.
Citat:
Är Lisa sexualsadistiskt mördad så ter det sig just nu som att det är fullt möjligt att det faktiskt är en annan GM.
Och var är spåren efter denne i så fall?
Citat:
Du är en av cirkelresonemangets förkämpar. Kan du peka på en enda sak som kan föras i bevis som pekar på att NB her en "sexualsadistisk läggning"? Du kan givetvis inte använda Lisas lik och sättet det sägs ha påträffats som bevis utan för att det ska hålla som argumentation så måste du föra i bevis att han verkligen är intresserad och har visat tendenser på detta tidigare.
Det kan jag visst använda och gör det också.
Lisa Holm är berövad livet på ett sätt som otvivelaktigt är sexualsadistiskt och lika tveklöst
är det Nerijus Bilevicius som har utfört gärningen. Han har signerat sitt mord med sitt eget
blod och sitt eget DNA. Hans obestridliga skuld är fastställd av två domstolar och
HD anser honom också att vara skyldig bortom alla tvivel.
Förutsättningen för att NB ska kunna betraktas som förövare av ett sexualsadistiskt mord
är sen alls icke att han måste ha ett tidigare
känt intresse för sexualsadism.
Han har naturligtvis hemlighållit detta intresse väl och behöver inte heller ha visat några
tendenser i den riktningen tidigare. En debut som sexualsadistisk mördare i 35-års åldern
är sedan inget ovanligt alls.
Citat:
Absolut! Där är vi överens. Det är väl dock ganska uppenbart för de flesta som är förankrade i den verkliga världen att den verklighet vi befinner oss i inte riktigt stämmer överens med den fantasifullt skönlitterärt färgade verklighet du befinner dig i. Den tycks inte vara den samma som vår verklighet
Jag befinner mig i samma verklighet som utredarna och åklagaren och domstolarna.
Räknar du dig som "förankrad i den verkliga världen" när du inte utesluter att polis eller
tekniker kunnat tejpa och blotta Lisa?
Citat:
Skulle det vara helt orimligt med tanke på det jag skrev ovan?