Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Ryktas om att Bonucci ska säljas för 60 miljoner euro och Pogba för 120 miljoner. Fantastiskt mycket pengar, men vad ska man spendera det på?
Samtidigt har Allegri modet att peka på att Juventus siktar på lo Scudetto och CL. Vilket borde vara deras målsättning. Men det är i så fall riktigt viktiga spelare som är svåra att ersätta. Och att ta ett år för att spela ihop ett nytt lag gör att Buffon och Barzagli blir ett år äldre.
Finns ju flera insatta juventini här, hur resonerar ni?
På tal om Juventus och problem så begick Raffaello Bucci, en av de allra främsta ledarna för Drughi, självmord efter att det ryktats om att ’ndrangheta infiltrerat kurvan.
Aldrig att Bonucci skulle säljas, det är ryggraden i Juventus. Enligt mig är han viktigare än Pogba. Bonucci är så mycket mer än bara en världsback, han står i Juventus klacken när han varit skadad t.e.x det har jag sett under matcher då de filmat honom ståendes i klacken. Fin ns ju ingen spelande back som är så posistionssäker som Bonucci i världen. Utan Bonucci så försvinner även fina uppspel helt enkelt då han har en väldigt bra fot.
Pogba vet man aldrig, lär gå för 100-1200 mille euro isåfall. Går rykten om varje sommar. Är det någonstans vi ska casha in så är det på Pogba, har ändå bra uppbackning på mittfältet. Däremot ska man ha en ersättare klar för honom innan han säljs så man inte står där med ett guldregn och andra klubbar tar överpriser. För dessa pengar kan man köpa 2-3 spelare:
En defensiv mittfältare (macherano)
En Trequartista (Götze)
En anfallare (cavani eller lacazette, en mer rörlig eller en striker)
Eller endast en trequartista och en anfallare om man ska satsa på färre spelare men med mer kvalité istället. Tveksamt om man har råd med alla tre ovan men isåfall hade jag valt en götze och en cavani/lacazette. även om man har råd med övergångssumman så är det också löner att spela in vilket blir svårt när det isåfall är 3 klasslirare som ska ha höga löner.
Däremot läste jag att lönetaket ska höjas till 6,5 m euro per år i Juve. Sedan innan har taket legat på 4,5 m euro per år. Så ekonomin går framåt även i Italienska klubbar.