2016-07-10, 20:44
Medlem
Ryktas om att Bonucci ska säljas för 60 miljoner euro och Pogba för 120 miljoner. Fantastiskt mycket pengar, men vad ska man spendera det på?

Samtidigt har Allegri modet att peka på att Juventus siktar på lo Scudetto och CL. Vilket borde vara deras målsättning. Men det är i så fall riktigt viktiga spelare som är svåra att ersätta. Och att ta ett år för att spela ihop ett nytt lag gör att Buffon och Barzagli blir ett år äldre.

Finns ju flera insatta juventini här, hur resonerar ni?

På tal om Juventus och problem så begick Raffaello Bucci, en av de allra främsta ledarna för Drughi, självmord efter att det ryktats om att ’ndrangheta infiltrerat kurvan.
Senast redigerad av Brille68 2016-07-10 kl. 20:54.
Citera
2016-07-10, 22:28
Medlem
myskankans avatar
Pep tycker om Bonucci, så City försöker så klart. Men Juventus säljer bara om en spelare vill lämna. Än så länge finns det inget som tyder på att Bonucci vill flytta till Manchester. €60M är dessutom för lite, med tanke på hur mycket pengar dom har där borta. Ska man sälja så bör Juventus försöka att få lite mer, 10-20 miljoner till åtminstone. Pep kan locka till sig stora spelare och City kan erbjuda en hög lön.
Men jag tror och hoppas på att Bonucci stannar. Hans utveckling dom senaste två säsongerna är helt fantastisk.

Att Pogba ska till United finns det ingen logik i. Visst, en stor säck med pengar kan förändra hur man tänker. Men vad ska Pogba där och göra? För mig känns det som han och Raiola är ute efter en löneökning.
Sen om Real skulle trycka på mer... ja, då kanske en försäljning känns mer troligt. Min känsla är också att Pogba kommer att säljas så småningom. För en stor summa, antagligen rekord. Fast inte i sommar. Men Juventus har lyckats innan med att sälja till Real och bygga nytt lag, så jag är inte orolig. Även om jag så klart vill att Pogba stannar och blir en legend.

Juventus håller på att bygga ett lag som vinner den där jävla Champions. Man gjorde stora förändringar förra sommaren, nu ska man finjustera.
Citera
2016-07-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Pep tycker om Bonucci, så City försöker så klart. Men Juventus säljer bara om en spelare vill lämna. Än så länge finns det inget som tyder på att Bonucci vill flytta till Manchester. €60M är dessutom för lite, med tanke på hur mycket pengar dom har där borta. Ska man sälja så bör Juventus försöka att få lite mer, 10-20 miljoner till åtminstone. Pep kan locka till sig stora spelare och City kan erbjuda en hög lön.
Men jag tror och hoppas på att Bonucci stannar. Hans utveckling dom senaste två säsongerna är helt fantastisk.

Att Pogba ska till United finns det ingen logik i. Visst, en stor säck med pengar kan förändra hur man tänker. Men vad ska Pogba där och göra? För mig känns det som han och Raiola är ute efter en löneökning.
Sen om Real skulle trycka på mer... ja, då kanske en försäljning känns mer troligt. Min känsla är också att Pogba kommer att säljas så småningom. För en stor summa, antagligen rekord. Fast inte i sommar. Men Juventus har lyckats innan med att sälja till Real och bygga nytt lag, så jag är inte orolig. Även om jag så klart vill att Pogba stannar och blir en legend.

Juventus håller på att bygga ett lag som vinner den där jävla Champions. Man gjorde stora förändringar förra sommaren, nu ska man finjustera.

Jag håller med. Samtidigt är Juventus redo att sälja sina stjärnor, tänk Zidane. För pengarna köpte man Nedved & co och blev på så vis ett ännu bättre lag.

Men det är enligt mig fel tidpunkt att sälja Bonucci och Pogba. De är viktiga pjäser på respektive position, både idag och framöver. Det finns äldre spelare som sjunger på sina sista år, typ Buffon och Barzagli som kommer att behövas ersättas om ett par år.

Dessutom hade det varit spännande att se vad Allegri kan göra då han har ett färdigt lag utan alltför stora förändringar. Jag fortsätter tjata om att det absolut viktigaste är att få en trequartista av klass, vilket man nu har i form av Pjanic. Det ger Allegri ytterligare möjligheter och Juventus spelare är så fantastiskt samkörda och smarta att han kan använda hela sit register. En svaghet kan vara anfallet där det hade behövts en stark förstärkning i Tevez-klass. Jag är inte imponerad av Zaza...

Om man är kloka så skiter man i att casha hem och köpa in flera duktiga spelare som kan prestera i framtiden, utan man ger Allegri möjligheten att med i princip nuvarande lag utmana om CL.
Citera
2016-07-11, 20:17
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryktas om att Bonucci ska säljas för 60 miljoner euro och Pogba för 120 miljoner. Fantastiskt mycket pengar, men vad ska man spendera det på?

Samtidigt har Allegri modet att peka på att Juventus siktar på lo Scudetto och CL. Vilket borde vara deras målsättning. Men det är i så fall riktigt viktiga spelare som är svåra att ersätta. Och att ta ett år för att spela ihop ett nytt lag gör att Buffon och Barzagli blir ett år äldre.

Finns ju flera insatta juventini här, hur resonerar ni?

På tal om Juventus och problem så begick Raffaello Bucci, en av de allra främsta ledarna för Drughi, självmord efter att det ryktats om att ’ndrangheta infiltrerat kurvan.

Aldrig att Bonucci skulle säljas, det är ryggraden i Juventus. Enligt mig är han viktigare än Pogba. Bonucci är så mycket mer än bara en världsback, han står i Juventus klacken när han varit skadad t.e.x det har jag sett under matcher då de filmat honom ståendes i klacken. Fin ns ju ingen spelande back som är så posistionssäker som Bonucci i världen. Utan Bonucci så försvinner även fina uppspel helt enkelt då han har en väldigt bra fot.

Pogba vet man aldrig, lär gå för 100-1200 mille euro isåfall. Går rykten om varje sommar. Är det någonstans vi ska casha in så är det på Pogba, har ändå bra uppbackning på mittfältet. Däremot ska man ha en ersättare klar för honom innan han säljs så man inte står där med ett guldregn och andra klubbar tar överpriser. För dessa pengar kan man köpa 2-3 spelare:

En defensiv mittfältare (macherano)
En Trequartista (Götze)
En anfallare (cavani eller lacazette, en mer rörlig eller en striker)

Eller endast en trequartista och en anfallare om man ska satsa på färre spelare men med mer kvalité istället. Tveksamt om man har råd med alla tre ovan men isåfall hade jag valt en götze och en cavani/lacazette. även om man har råd med övergångssumman så är det också löner att spela in vilket blir svårt när det isåfall är 3 klasslirare som ska ha höga löner.

Däremot läste jag att lönetaket ska höjas till 6,5 m euro per år i Juve. Sedan innan har taket legat på 4,5 m euro per år. Så ekonomin går framåt även i Italienska klubbar.
Citera
2016-07-11, 21:09
Medlem
Cagliari är förmodligen redan i princip klara på il Mercato. Man har den enda av de nyblivna europeiska mästarna i Serie A. Rätta mig om jag har fel. Och man har en spelare som samlar på gli Scudetti. Bruno Alves och Padoin är riktigt bra inköp, som inte är skapade utifrån möjligheten utan utifrån ett behov. Lägg till några talanger så verkar Cagliari i princip vara färdiga...

Vem ligger bakom? Stefano Capozucca.

Inte lika mytomspunnen och skandalinvolverad som Moggi. Men nästan... Gjorde sitt genombrott främst i Genoa. Två år i Serie C, ett i Serie B och sedan i Serie A. Fixade Bonucci, Milito, Thiago Motta , Criscito osv för billiga pengar som sedan kunde säljas för dyra pengar, men var samtidigt inblandad i en skandal där dock Prezioso var den som var drivande...

Han är duktig, om-sig-kring-sig, samt furbo.
Citera
2016-07-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Bielsa i Lazio är spännande!

Oj, var, menade jag.

Vad händer med Lazio? Är det så illa som Bielsa försöker ge sken av? Någon som har koll?

Känns som en baksmälla alla Gazza:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2016/07/11/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/gasco-U2021820495613IH-U160314503408s9D-620x349@Gazzetta-Web_articolo.JPG?v=201607111911
Citera
2016-07-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Aldrig att Bonucci skulle säljas, det är ryggraden i Juventus. Enligt mig är han viktigare än Pogba. Bonucci är så mycket mer än bara en världsback, han står i Juventus klacken när han varit skadad t.e.x det har jag sett under matcher då de filmat honom ståendes i klacken. Fin ns ju ingen spelande back som är så posistionssäker som Bonucci i världen. Utan Bonucci så försvinner även fina uppspel helt enkelt då han har en väldigt bra fot.

Pogba vet man aldrig, lär gå för 100-1200 mille euro isåfall. Går rykten om varje sommar. Är det någonstans vi ska casha in så är det på Pogba, har ändå bra uppbackning på mittfältet. Däremot ska man ha en ersättare klar för honom innan han säljs så man inte står där med ett guldregn och andra klubbar tar överpriser. För dessa pengar kan man köpa 2-3 spelare:

En defensiv mittfältare (macherano)
En Trequartista (Götze)
En anfallare (cavani eller lacazette, en mer rörlig eller en striker)

Eller endast en trequartista och en anfallare om man ska satsa på färre spelare men med mer kvalité istället. Tveksamt om man har råd med alla tre ovan men isåfall hade jag valt en götze och en cavani/lacazette. även om man har råd med övergångssumman så är det också löner att spela in vilket blir svårt när det isåfall är 3 klasslirare som ska ha höga löner.

Däremot läste jag att lönetaket ska höjas till 6,5 m euro per år i Juve. Sedan innan har taket legat på 4,5 m euro per år. Så ekonomin går framåt även i Italienska klubbar.
Återigen håller jag i stort med. Men Juventus kan sälja sina stjärnor, eftersom de har en affärsverksamhet. Oerhört långsiktig och väldigt nära. Men utgångspunkten är organisatoriskt och affärsinriktat . Nu när Berlusconi och Moratti ger upp så är de återigen ensamma i sin långsiktighet. Vilket de såklart var redan tidigare...Men nu också i storhet.

De måste höja sitt lönetak för att kunna konkurrera. Tyvärr.
Citera
2016-07-12, 01:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Känns som en baksmälla alla Gazza:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2016/07/11/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/gasco-U2021820495613IH-U160314503408s9D-620x349@Gazzetta-Web_articolo.JPG?v=201607111911

Det blir allt svårare att inte se en ny George Best här. Tragiskt. Så inihelvete tragiskt.

https://www.thesun.co.uk/news/1423158/paul-gascoigne-new-low-as-he-exposes-himself-in-the-street-on-the-hunt-for-more-booze/
Citera
2016-07-12, 12:01
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Återigen håller jag i stort med. Men Juventus kan sälja sina stjärnor, eftersom de har en affärsverksamhet. Oerhört långsiktig och väldigt nära. Men utgångspunkten är organisatoriskt och affärsinriktat . Nu när Berlusconi och Moratti ger upp så är de återigen ensamma i sin långsiktighet. Vilket de såklart var redan tidigare...Men nu också i storhet.

De måste höja sitt lönetak för att kunna konkurrera. Tyvärr.

Förra säsongen ryktades Marchisio till Man United för 40-50 miljoner euro, också ett rykte som jag iaf på förhand kände inte hade någon substans. Det finns spelare som inte lämnar p.g.a pengar och det är dessa: Buffon, Barzagli, Chiellini, Bonucci, Barzagli och Marchisio. Det dessa spelare har gemensamt är att dem är Italienska och har hjärta för klubben så de är säkra att stanna varje säsong. Resterande spelare oavsett vad de heter kan komma att lämna, bara titta på Vidal som lämnade men tror ledningen hade ett finger med och pushade på för flytt iomed hans rattfylla + hans knäskada som inte verkade vilja läka vid den tidpunken utan var återkommande så ledningen fick panik och sålde när ett erbjudande kom från Bayern.

Varför sälja bonucci, säg en back i hela världen som är precis lika bra som Juventus kan pröjsa 60 m euro för och ändå hålla nere lönen. Är väl isåfall hummels eller Boateng men de har förmodligen saftiga löner. Hummels är inte ens lika bra som bonucci men Boateng har en bra fot och är den spelare jag kommer på som är spelande back och positionssäker.

Tror inte de höjer lönetaket bara för de måste utan för att de kan också, lönetaket låg på lägre 4,5m euro per år innan för att det inte gick att ha högre tak. Men Juventus har ju historia att driva mer affärsverksamhet mer än Milan och Inter så de tänker nog mer på ekonomin.

Juve har som policy att vill en spelare lämna så säljer dem men inte annars. Däremot är det ett speciellt fall med Pogba där det handlar om så mycket pengar. Men däremot är inte Juventus i behov av att sälja bonucci för några 60m euro för rent sportsligt kan de inte få någon bättre spelare för det.
Senast redigerad av Klopek 2016-07-12 kl. 12:06.
Citera
2016-07-12, 16:14
Medlem
Klopeks avatar
Ett tillägg, macherano hade gjort det lika bra på bonuccis position. Men faktum kvarstår även om macherano kanske blir billigare låt oss säga 30 miljoner euro. bonucci går för 60 miljoner euro.

Marcherano har garanterat högre lönekrav + han är ett par år äldre än bonnuci. Uppgradering? Absolut då macherano går att använda som regista men även som en bollskicklig back istället för bonucci. Nackdelen är att masken inte har så många år kvar på tippnivå. Kanske håller i 2-3 säsonger till medans bonucci har det dubbla kvar i karriären.

Det som är bra med masken är att han täcker två postioner alltså och gör det riktigt bra. Det är enda fördelen som jag kan se det. Tror han skulle äta upp allt på mittfältet om han kom. Tråkigt nog verkar det inte bli på det sättet.

Hade kunnat släppat pogba om masken kom.

Tänk:

Masken, pjanic, khedira, marchisio, lemina, sturaro och Asamoah. De fyra förstnämnda roterar på mittfältet givet. inga dåliga bänkspelare heller.
Citera
2016-07-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det blir allt svårare att inte se en ny George Best här. Tragiskt. Så inihelvete tragiskt.

https://www.thesun.co.uk/news/1423158/paul-gascoigne-new-low-as-he-exposes-himself-in-the-street-on-the-hunt-for-more-booze/

Jag håller med. Tragiskt, men svårt att göra något för de runt omkring. Vare sig för spelare eller klubbar.

Tänker på andra tragedier som t ex Stefano Borgonovo som dog 2013 då han var 49 år dvs exakt lika gammal som Gazza är nu. Han drabbades av nervsjukdomen ALS där musklerna tynar bort. Men han var en hjälte som har gjort oändligt mycket för andra drabbade. Och till hans hjälp hade han inte minst Roberto Baggio, som var hans vän sedan 1980-talet.

1988/1989 ar Svennis tränare och Baggio gjorde 15 mål samt Borgonovo gjorde 14, av Fiorentinas totala 44 mål i Serie A.

http://www.teladoiofirenze.it/wp-content/uploads/2013/06/Borgonovo_Stefano.jpg

http://www.ilgiornale.it/sites/default/files/foto/2008/10/09/att_408138

Inte minst blev sjukdomen på allas läppar under ice bucket challenge, även om många kanske glömde bort varför de gjorde det.

Och nu är det aktuellt eftersom Christiano Ronaldo personligen bjöd in Stefanos änka Chantal till EM-finalen, eftersom även han är engagerad i kampen mot ALS.

http://www.101greatgoals.com/wp-content/uploads/2016/07/Cm8YExmWcAA43b2.jpg

Mi piace.
Citera
2016-07-12, 21:10
Medlem
Hemska scener i närheten av Bari:

http://i.imgur.com/NNAXPtx.png

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13645110_1057368181013927_7417723071296042136_n.jp g?oh=90c1b140f8ecb36d5cb0aaf4492120c0&oe=58312423

Frontalkrock med två tåg. Många döda...

Sätter såklart Calcio i perspektiv, på nästan samma vis som Dacca gjorde.

*

Men detta är trots tragedier tråden om Calcio. Och även om jag dillat om Juventus så är jag mest nyfiken på vad som händer i Milan. Nu lämnar Tassotti som den sista bandiera, följer Sjevtjenko till Ukraina av alla jävla platser...

Mycket tyder på att Milan kan ha stora pengar att investera, men vafan i helvete vad de är sega att få till förutsättningarna. Jag upprepar till de som har koll, vafan händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in