Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Låter som en sådan prisändring per definition är en bubbla för dig. Det behöver alltså inte finnas det minsta inslag av spekulation t ex?
Den gången det inte finns...vill folk inte köpa.
Citat:
Och det prisfall vi sett på t ex platt-tv är då en inverterad bubbla och du sitter och väntar på att den ska pysa ur och platt-tv priserna åker upp i 100 KSEK i gen.
TV-nissar ska inte uttala sig, jag har ett flertal ggr kritiserat dylika TV exempel, som en MP-nisse som typ 2002 tyckte att färg -tv var ngt... Hur mkt mervärde ger en färgtv vs en svartvit förresten? Formal? Hur vet vi att det är sant?
Citat:
Jag skulle dock säga att det kan finnas skäl till att priser avviker mot inflation över tiden.
Iom det kommer vi tillbaka till några frågor jag ställde dig tidigare.
Finns det några skäl till att priser kan avvika från inflation, Utan att reversera tillbaka. För bostäder.
Kan t ex markpriser stiga pga ökad folkmängd?
ja, kan kan de. Men är det det som sker?
Och när pesten ännu en gång hemsöker oss och 50% dör...vad händer då? Jag lskar reallöra uner pesttiden. De visar att en marknad betalar, bara det att nya människor som inte är speciella finns det 13 på dussinet.
Citat:
Och kan bostadspriser stiga pga öka boendestandard?
an, ja.
[quote]Kan det vara så att folk betalar mer för ett hus med vatten/avlopp än utan?/QUOTE]
Nää...de är rädda. Om jag hade en potta här som jag tömde var morgon ut från köksfönstret skulle ju lagen kopplas in. Men var hyran säg 500, sure! Men politiker och marknad vill trycka upp värden, inte ner.