2016-07-10, 15:18
Medlem
En av de häktade är misstänk för grovt häleri. Kan det vara så att de misstänkta tvingade Madeleine (under tortyr/misshandel) att överföra pengar med mobilinternet till den personen som är misstänkt för häleri? Jag själv tror inte att gänget dödade henne p.g.a. sina skulder till henne utan de ville ha allt som hon hade sparat.
Citera
2016-07-10, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
En av de häktade är misstänk för grovt häleri. Kan det vara så att de misstänkta tvingade Madeleine (under tortyr/misshandel) att överföra pengar med mobilinternet till den personen som är misstänkt för häleri? Jag själv tror inte att gänget dödade henne p.g.a. sina skulder till henne utan de ville ha allt som hon hade sparat.

De handlade på hennes kort efter de dödat henne. Grovt häleri-åtalet är förmodligen att vissa tagit emot pengar/saker köpta på hennes kort.
Citera
2016-07-10, 15:28
Medlem
whaks avatar
Citat:

Det har också pratats i tråden om att hjärngänget hade tillgång till hennes konto/kreditkort.
Citera
2016-07-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det har också pratats i tråden om att hjärngänget hade tillgång till hennes konto/kreditkort.
Ja, men jag menar att Madeleine kanske hade sparkonto eller nåt annat som hjärngänget ville att M skulle överföra med internt till dem?
Citera
2016-07-10, 15:50
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ja, men jag menar att Madeleine kanske hade sparkonto eller nåt annat som hjärngänget ville att M skulle överföra med internt till dem?

Jaha du tänker så, ingen aning faktiskt
Jag vet enligt uppgift att hon hade tre olika kort, jag har för mig att ett var norskt.
Så kan ju också vara som så att hon hade sina tillgångar utspridda på de tre olika korten.
Citera
2016-07-10, 16:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
De flesta banker har begränsningar i hur mycket som kan överföras per dygn så det låter inte som en smart plan. Med andra ord skulle det inte förvåna mig om det var planen för mongoklanen.
Citera
2016-07-10, 16:23
Bannlyst
Är nyfiken på vad som kan tänkas hända bakom galler just nu men är tyvärr inte så insatt i vad som gäller vid häktning.

Sitter de i ständiga förhör hela dagarna och svettas?
Får de träffa sin advokat när som helst?
Får de ta emot besök och/eller telefonsamtal?
Besök osv verkar orimligt med tanke på bevisföringen.
Är det i övrigt som att sitta i en "vanlig" fängelsecell fast isolerat från andra?
Ja det kanske är dumma frågor men jag försöker få en bild av hur de små grodorna har det.

Fundering: BH verkar ju ha varit snabb med att ha erkänt medan MB slingrar sig. Hur allvarligt är åtalet "underlåtenhet att avslöja brott"? Ponera nu att någon av de andra får den åtalsgraden sänkt eller frias helt samtidigt som bevisbördan mot MB stärks? Då har vi kanske en golare i gänget? Ingen kedja är starkare än den svagaste länken.
Eller är det för mycket Hollywood? 😊
Citera
2016-07-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Någon tidigare i tråden påstod sig vara DWs ex, kanske hon fick honom att flytta hit?
"Strulputte" som någon annan skrev tidigare beskriver nog situationen rätt så bra
Citera
2016-07-10, 16:49
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Är nyfiken på vad som kan tänkas hända bakom galler just nu men är tyvärr inte så insatt i vad som gäller vid häktning.

Sitter de i ständiga förhör hela dagarna och svettas?
Får de träffa sin advokat när som helst?
Får de ta emot besök och/eller telefonsamtal?
Besök osv verkar orimligt med tanke på bevisföringen.
Är det i övrigt som att sitta i en "vanlig" fängelsecell fast isolerat från andra?
Ja det kanske är dumma frågor men jag försöker få en bild av hur de små grodorna har det.

Fundering: BH verkar ju ha varit snabb med att ha erkänt medan MB slingrar sig. Hur allvarligt är åtalet "underlåtenhet att avslöja brott"? Ponera nu att någon av de andra får den åtalsgraden sänkt eller frias helt samtidigt som bevisbördan mot MB stärks? Då har vi kanske en golare i gänget? Ingen kedja är starkare än den svagaste länken.
Eller är det för mycket Hollywood? 😊

De sitter med fulla restriktioner så mycket mer än en bok och en madrass finns inte i deras celler och det enda avbrottet det får i tristessen är en runda på rastgården och lite kompletterande förhör nu och då.
Citera
2016-07-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Min övertygelse också. Passar ganska bra in på den info som säger att de lockade med bad och grillning.

Det är nog väldigt troligt att gänget lurade med Madde på en liten fest vid sjön. Om detta var ett planerat brott så är det säkerligen mycket bättre att utföra mordet ute i det fria än hemma i en lägenhet. Dessutom är det ätt sätt att komma över sina egna mentala spärrar att först börja trakassera och bråka med BO. När de har druckit eller drogat tillräckligt och det har uppstått en mobbningsstämning så är steget inte så stort att börja ta till våld på allvar.
Citera
2016-07-10, 17:16
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
De flesta banker har begränsningar i hur mycket som kan överföras per dygn så det låter inte som en smart plan. Med andra ord skulle det inte förvåna mig om det var planen för mongoklanen.
Det är ganska höga gränser för folk som kanske inte har så mycket pengar. Nordea har exempelvis 250 tusen per dag som utan problem går att höja till en miljon (ett samtal behövs). Var i.a.f. så för något år sedan och det har nog inte ändrats nämnvärt.
Citera
2016-07-10, 17:36
Medlem
MagicWomens avatar
[quote=GenesisP|57819451]En person som har skyddad identitet syns inte på Ratsit.
T ex han som sköt ihjäl två inkräktare i Vallåkra-morden syns det ingen info om på Ratsit.
Madde måste ha haft något liknande om hon hade fått det utfärdat av myndigheter.
Jag själv har ID-kapningsskydd, men jag syns ju

Idag kan du få något som heter skyddsmarkering, vilket innebär, att man inte kan söka dig på några register någonstans. Skyddad identitet är att du får ett nytt namn, personnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in