2016-07-10, 13:11
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Så hade det säkert varit om det inte hade varit en paradgren för misslyckade kriminella att sitta på krogen och skryta vitt och brett om diverse uppdiktade brott eller påstå att de har varit inblandade i medialt omskrivna brott. Kännetecknande är att hitte-på-brotten alltid ligger tio nivåer över deras förmåga, dvs. cykeltjuven skryter om att stjäla sportbilar och exportera dessa till öststaterna, kvinnomisshandlaren skryter om att ha spöat Jörgen Kruth, osv.

Det här snille-gänget har säkert suttit på lokala syltor och orerat om sin påhittade grova kriminalitet i flera år. Det blir lite vargen kommer-syndromet. När de väl pratar om att begå ett riktigt brott så är det ingen som tror på dem.

Någon som har träffat dem kan säkert rätta mig om jag har fel.

Jo, jag är också övertygad om att så är fallet, men exempelvis en servitris som är van att BO kommer med gänget flera gånger i veckan. Helt plötsligt är inte BO med, och gänget sitter där och skrävlar och BO syns inte till. Det är trots allt två veckors tid vi pratar om här...
Citera
2016-07-10, 13:17
Avslutad
Frågan är om DW fick panik före, under, eller efter mordet?
Om han försökte gå därifrån före när han förstod att det var allvar från de andra.
Eller om han gick under tiden det pågick, är det väldigt försvårande omständigheter för honom själv.
Och om han fick panik efteråt och bara ville dra, men gänget var tvunget att ha med honom för att frakta bort kroppen och de drog tillbaka honom eftersom de var tvungna att komma bort fort som satan från brottsplatsen och hade inte tid att stå och tjafsa med "paniken"..brukar alltid vara en i en grupp som får panik när ett grovt brott har begåtts.
Citera
2016-07-10, 13:24
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja, mycket frågetecken är det....

så kan vara men nu säger ju du dig känna BO väl speciellt fram till 2010.

varför skyddad identitet?
Citera
2016-07-10, 13:30
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
så kan vara men nu säger ju du dig känna BO väl speciellt fram till 2010.

varför skyddad identitet?
Hade hon fullt ut skyddad identitet eller bara sån man kan skaffa genom t ex ratsit för att undvika id-kapningar? Kan tänka mig att hennes förhållande till hjärngänget fick henne att vidta vissa åtgärder.
Citera
2016-07-10, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Hade hon fullt ut skyddad identitet eller bara sån man kan skaffa genom t ex ratsit för att undvika id-kapningar? Kan tänka mig att hennes förhållande till hjärngänget fick henne att vidta vissa åtgärder.

Verkar helt galet att ha fått skyddad identitet och sen sitta och berätta allt om sig själv på en öppen blogg, till och med bild på körkort och betyg.
?
Citera
2016-07-10, 13:37
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Verkar helt galet att ha fått skyddad identitet och sen sitta och berätta allt om sig själv på en öppen blogg, till och med bild på körkort och betyg.
?
Men hemsidan är gammal som gatan, troligen gjord innan hon fick skyddad identitet.

Jag har ingen koll på vad som går under 'skyddad identitet', känner folk som haft det men då har det varit pga hotbilder mm så dom har levt under jorden. Men idag finns ju även id-spärrar för att undvika id-kapningar, en sån låter rimlig med tanke på hur hjärngänget behandlat henne, kan mycket väl ha försökt eller hållt koll på hennes postlåda. Frågan är hur ett id-skydd ser ut för betraktaren, dvs flashbackgrävaren, ser man någon skillnad mot skyddad identitet i offentliga register?
Citera
2016-07-10, 13:39
Avslutad
Citat:
Men hemsidan är gammal som gatan, troligen gjord innan hon fick skyddad identitet.

Jag har ingen koll på vad som går under 'skyddad identitet', känner folk som haft det men då har det varit pga hotbilder mm så dom har levt under jorden. Men idag finns ju även id-spärrar för att undvika id-kapningar, en sån låter rimlig med tanke på hur hjärngänget behandlat henne, kan mycket väl ha försökt eller hållt koll på hennes postlåda. Frågan är hur ett id-skydd ser ut för betraktaren, dvs flashbackgrävaren, ser man någon skillnad mot skyddad identitet i offentliga register?

En person som har skyddad identitet syns inte på Ratsit.
T ex han som sköt ihjäl två inkräktare i Vallåkra-morden syns det ingen info om på Ratsit.
Madde måste ha haft något liknande om hon hade fått det utfärdat av myndigheter.
Jag själv har ID-kapningsskydd, men jag syns ju fortfarande i offentliga register.
Citera
2016-07-10, 13:49
Medlem
Fovs avatar
Citat:

det känns nog mindre troligt det.

visst kan man få skyddade personuppgifter av att byta kön med men även det känns mindre troligt.

hade hon nu skyddad identitet var hon ganska så slarvig med den "tjänsten" oavsett.
Citera
2016-07-10, 14:07
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Nä, inget jag promenerar heller, men såg att någon skrev att DW kanske klev av där, och utifrån hans berättelse utgår de ifrån att Madde blev bragt om livet någonstan emellan hystakorset och gruvhålet, och att de vet med säkerhet att hon levde då.

Eftersom det ingår i min teori, så ja det tror jag är fullt möjligt
Citera
2016-07-10, 14:21
Medlem
FUP-12s avatar
Min övertygelse också. Passar ganska bra in på den info som säger att de lockade med bad och grillning.

Citat:
https://postimg.org/image/x940zb66r/7ec3fdf9/
Om man kollar in denna bild, kan man se badplatsen, märkt med ett kryss och gruvan märkt med ett kryss..
Min misstanke är att de avslutade hennes liv vid badplatsen, sen dumpat henne i gruvhålet... inte långt emellan..
Citera
2016-07-10, 14:25
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
?

Citat:

Kan det vara så att hon skaffade sig identitetsskyddet innan hon fick sitt nya kvinnliga personnummer, eftersom hon alltid känt sig som kvinna och att det var besvärande för henne att ha ett personnummer som direkt kan kopplas ihop med en man?
Citera
2016-07-10, 14:39
Medlem
Framgaffels avatar
Har jag missat, eller finns det någonstans några tidsangivelser, förutom de som står på häktningsframställan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in