Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Se länken som ingår i posten till Merapi.
Skulle vilja säga dig så mycket mer, men det går inte att nå igenom din teflonhjärna. Hur vet jag att du är ett unghen? Du avslöjar dig hela tiden. Barnuppfostran? Hur mycket tid på en dag tar det?
Du har verkligen aldrig haft barn. Du har ingen aning om hur de funkar en dag. När det gäller ditt arbete hemma, hur mycket lägger du ner? Och vem betalar dig? Fakturera du toabesök separat?
Jag har sett din barnsliga trådstart om Sargon av Akkad, marxismen och "arbetet hemma" (som ur din synvinkel inte är arbete utan istället helt obetalt kvinnogöra).
Du kan inte säga mig mer än så eftersom du inte har några vettiga motargument att lägga fram utom rent trams.
Jag har i tidigare inlägg berättat för dig att jag har tre vuxna barn, 31, 29 och 20 år gamla. Så var snäll dra den korrekta slutsatsen att jag inte är någon osnuten yngling som saknar erfarenhet av hem och barn. När mina två söner var 1 och 3 år gamla tog jag ut pappaledighet efter att min fru återgått till sin heltidstjänst. Jag var även hemma med vår lilla dotter, sladdbarnet. Så nog har jag skaffat mig tillräckligt med erfarenhet av att vara hemmaman med tre småttingar.
Det kanske tog sammanlagt fyra timmars arbete i anspråk att göra de vanligaste hushållssysslorna varje dag. Men den största tiden ägnades åt att passa småbarnen, sysselsätta dem med lekar, se till att de tvättar sig och borstar tänderna, hjälpa dem att klä på sig eller klä av sig, utfodra dem, uppfostra dem, trösta dem, gå ut med dem, natta dem och mycket mera. Med småbarn hemma blir det mycket kladd, klibb och spill överallt. Plus leksaker överallt på golvet. Jag fick hålla på att torka bort kladd, plocka upp leksakerna och kolla så att inga småprylar finns som ettåringen kan hitta och stoppa i munnen. Så sammantaget blev arbetsdagen oftast längre än åtta timmar.
Dessutom har jag vid åtskilliga tillfällen varit hemma för vård av sjukt barn (VAB).
Har du någonsin hört talas om föräldrapenning och barnbidrag? Gissa vem som betalar ut dessa sköna slantar.
Vet du inte vad barnuppfostran är för något? Körde du med "helt fri fostran" och lät dina ungar springa vind för våg, göra som de ville, peka på allt de önskade sig, lägga sig på golvet och gallskrika osv?

Du hade säkerligen inte tillräckligt med faderlig pondus att sätta gränser för dina barn.

Själv använde jag och min fru oss av
auktoritativ uppfostran.
Om du inte redan vet det så är det ett mycket stort ansvar att ta hand om sina barn, ge dem en bra uppfostran, försäkra sig om att de får en kärleksfull och trygg hemmiljö samt sätta upp regler och se till att de följs.
Dina idiotiska argument avslöjar dig som en omogen gammelpojk. Visst bor du hemma hos gamla morsan som står för marktjänsten så att du inte behöver lyfta ett finger från ditt nersölade tangentbord?

Hon brer dina smörgåsar, tvättar dina kalsonger fläckade av rostränder, dammsuger ditt pojkrum, plockar undan alla dina porrtidningar och putsar din datorskärm. Det sistnämnda är ju oerhört viktigt för annars ser du inte vad jag skriver här på FB.
Fakturerar du själv dina egna toabesök? Idiotisk fråga förresten, inte värd mödan att besvaras. Din morsa ger ju dig veckopeng så att du slipper skicka fakturor till henne.