Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ett alternativ till VP vore kanske Condoleezza Rice? Både kvinna och svart, med tung erfarenhet som utrikesminister. Vet dock inte hur pass sugen hon är på att bli Trumps Running Mate samt att jag inte riktigt vet hur pass populär/impopulär hon är. Någon skandal som ligger och sabbar för en fortsatt politisk karriär post-Bush? Om syftet med en VP är att täcka in så många väljargrupper som möjligt så är hon svårslagen, men vad säger ni "experter" i tråden? Rimligt? Orimligt?

Hon har sagt nej samt att Trump dödsförklarat hela hennes och Bushs administration.

Tycker att Trump ska dra en Trump alla är fokuserade på Newt, Pence och några till. Chocka alla och ta någon som ingen förväntar sig. Han köper sig gratis reklam för en halvmiljard bara där.
2016-07-09, 18:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ett alternativ till VP vore kanske Condoleezza Rice? Både kvinna och svart, med tung erfarenhet som utrikesminister. Vet dock inte hur pass sugen hon är på att bli Trumps Running Mate samt att jag inte riktigt vet hur pass populär/impopulär hon är.

Condi Rice är en av en handfull Amerikanska före detta politiker och tjänstemän som regelbundet avstår från resor till både Europa och andra länder mot bakgrund av en (åtminstone teoretisk) risk att bli gripen och åtalad för brottslighet som hon då skulle ha gjort sig skyldig till under sin tid som beslutsfattare i olika roller under GW Bushadministrationen.

Oavsett detta så är hennes politiska arv besudlat för all framtid. Ingen Republikansk politiker på uppgång tar med tång i någon av GW Bush´s inre cirkel.
Senast redigerad av DaEzz 2016-07-09 kl. 18:28.
2016-07-09, 18:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Det är helt tvärt om. Import-skatter är bra för lokala/mindre företag då det är lättare för dem att konkurrera. Man får mer inhemsk produktion och fler jobb- Nackdelen är såklart att vissa produkter kommer bli dyrare för konsumenterna.

Kortfattat kan man kan säga att hans politik skulle stärka arbetarklassen till elitens bekostnad.

Inte i alla fall, de företag som lever på att köpa in utländska produkter för att sen sälja dem på den inhemska marknaden kommer att ta skada av detta.
2016-07-09, 20:31
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
RNC börjar den 18 juli, så det var en kvalificerad gissning

Jo men Trump har ju hela tiden sagt att tillkännagörandet ska ske på konventet, inte innan.

Ser för övrigt att Mike Pence nu ses som lika trolig som Gingrich enligt oddsen. Lite överraskande tycker jag, har inte sett honom som en så het kandidat. Samtidigt är det väldigt tyst kring Sessions.
2016-07-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jo men Trump har ju hela tiden sagt att tillkännagörandet ska ske på konventet, inte innan.

Ser för övrigt att Mike Pence nu ses som lika trolig som Gingrich enligt oddsen. Lite överraskande tycker jag, har inte sett honom som en så het kandidat. Samtidigt är det väldigt tyst kring Sessions.

Ja det verkar stå mellan Newt och Pence, Newt testade Trump för någon dag sen på ett rally och nu på Tisdag i Indiana så kommer han att testa hur Pence sköter sig.

Citat:
http://www.indystar.com/story/news/politics/2016/07/08/trump-planning-tuesday-rally-indiana-pence-vp-speculation-grows/86868500/

Så man kan säga med stor sannolikhet att det står mellan Newt och Pence.
2016-07-09, 20:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så där ja. Det här är mycket intressant. Kommer ni ihåg den där krönikan av Mark Glenn jag länkade till för ett par veckor sedan eller så? Glenn menade att Trump inte alls står ensam här utan att detta är en operation där en sorts "skuggorganisation" av högt uppsatta personer inom olika sektorer av det amerikanska samhället, som fått nog, har bestämt sig för att ta tillbaka USA från [censur]. Nu läser vi det här:

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-trump-advisor-idUSMTZSAPEC2Q6G3JRH

Det här är Michael Flynn:
http://www.realclearpolitics.com/video/2015/08/10/former_dia_chief_michael_flynn_says_rise_of_isis_w as_willful_decision_of_us_government.html
En intressant artikel om att Trump seriöst överväger Flynn som VP. Notera följande mening: "The turn toward a military figure is being driven by Trump himself rather than by his advisers". Precis som Corey tyckte innan han fick sparken, precis som jag alltid tyckt, och precis som Ann Coulter formulerade i den tidigare länkade krönikan: Trump är bäst när han lämnar sina (((rådgivare))) åt sidan och går på sin egen känsla.
Citat:
After weeks of focusing on a group of current and former elected officials in his search for a running mate, Donald Trump is increasingly intrigued by the idea of tapping retired Lt. Gen. Michael T. Flynn in order to project strength and know-how on national security, according to four people familiar with the vetting process.
Citat:
Like Trump, Flynn is not hostile toward Russia. Last year, he sat next to Russian President Vladimir Putin at a Moscow dinner honoring RT, the English-language network aligned with the Kremlin that broadcasts into the United States and other Western countries.
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/07/09/a-curveball-in-trumps-veep-search-hes-seriously-considering-a-retired-general/
2016-07-09, 21:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
En intressant artikel om att Trump seriöst överväger Flynn som VP. Notera följande mening: "The turn toward a military figure is being driven by Trump himself rather than by his advisers". Precis som Corey tyckte innan han fick sparken, precis som jag alltid tyckt, och precis som Ann Coulter formulerade i den tidigare länkade krönikan: Trump är bäst när han lämnar sina (((rådgivare))) åt sidan och går på sin egen känsla.

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/07/09/a-curveball-in-trumps-veep-search-hes-seriously-considering-a-retired-general/
Flynn låter vettig av det lilla textstycket (har ingen koll på honom annars). Jag hoppas och tror att Trump kommer välja Jesse Ventura, och Ventura har några fåtal brister men annars hade han varit perfekt för Trump. Annars tror jag att Ventura kommer få ingå i Trumpadministrationen, om han inte utser honom till hans VP.
2016-07-09, 22:24
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hon har sagt nej samt att Trump dödsförklarat hela hennes och Bushs administration.

Tycker att Trump ska dra en Trump alla är fokuserade på Newt, Pence och några till. Chocka alla och ta någon som ingen förväntar sig. Han köper sig gratis reklam för en halvmiljard bara där.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Condi Rice är en av en handfull Amerikanska före detta politiker och tjänstemän som regelbundet avstår från resor till både Europa och andra länder mot bakgrund av en (åtminstone teoretisk) risk att bli gripen och åtalad för brottslighet som hon då skulle ha gjort sig skyldig till under sin tid som beslutsfattare i olika roller under GW Bushadministrationen.

Oavsett detta så är hennes politiska arv besudlat för all framtid. Ingen Republikansk politiker på uppgång tar med tång i någon av GW Bush´s inre cirkel.

Ah fan, så det var såpass illa. Tyckte att hon vid en snabb blick var det perfekta valet för att säkra vinsten i november. Hoppas Trump får tag på någon VP som hjälper honom till presidentposten, men jag vet ärligt talat inte vilken det skulle tänkas vara.
2016-07-09, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ja, mycket. Trump beordrar inte den typen av budskap. Däremot var det säkert Gingrich och andra (((medarbetare))) som beordrade Trumps PK-uttalande om de två ihjälskjuta svarta gangstrarna.
Jag tvivlar tyvärr [?] starkt på, att någon kan beordra Trump. Men det är svårt att tolka mätningarna på något annat sätt än, att Trump behöver ta det lugnt i kritiska situationer. Så jag tror mer på, att Trump beordrat Gringich.
Citat:
Vet inte, vem Flynn är, men någon military figure som VP skulle verkligen varit kanon.
Citat:
Nate SilverVerified account
‏@NateSilver538
"Safe" (Pence) and "risky" (Flynn) aren't the only categories for Trump's VP choices. There's also a third category, "terrible" (Newt).
https://twitter.com/NateSilver538/status/751831583439675392
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
En av Trumps stora utmaningar blir att ersätta Meixkanerna med lata egna medborgare. Det blir inte helt lätt. Det är inte lätt i något land med välfärdssystem att flytta runt folk dit de behövs.

Särskilt att få fram friska säsongsarbetare ur feta negrer och få dem att ta sig till plaster där grödan ska skördas.
Trump lär ha rätt attityd för jobbet
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nyheten från den 1 juni.
http://www.nytimes.com/2016/07/02/us/politics/donald-trump-republican-convention.html
Citat:
Originally, the campaign had hoped to keep Mr. Trump’s vice-presidential choice a secret until the convention, announcing it in Cleveland as a big reveal. But now, an aide said, the thinking has changed, and the team expects to announce a running mate before the convention.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte i alla fall, de företag som lever på att köpa in utländska produkter för att sen sälja dem på den inhemska marknaden kommer att ta skada av detta.
Ehm, ja. Är dessa företag någorlunda viktiga?
Men som sagt, är det viktigaste att sänka skatten. Och det vill Trump verkligen göra.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-09 kl. 22:40.
2016-07-09, 23:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ehm, ja. Är dessa företag någorlunda viktiga?
Men som sagt, är det viktigaste att sänka skatten. Och det vill Trump verkligen göra.

De är en del av marknaden eller menar du att man skall plocka bort delar av marknaden enbart för att se till att de stora företagen skall få bättre svängrum vilket detta kommer att leda till?

Frågan man bör ställa sig är om Trump vill ha ett kapitalistisk Marknadsliberalt system där företag inte skall straffas utan den osynliga handen skall sköta sånt eller om han vill skapa det jag anser är en av de första sakerna som kan hända och det är att storföretagen får ett friare spelrum och därmed kan kontrollera marknaden tack vare att småföretagen blir utslagna av handelslagar som gör det dyrare att importera varor som man senare skall sälja vidare.
2016-07-10, 00:02
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Vet inte, vem Flynn är, men någon military figure som VP skulle verkligen varit kanon.

Col. Allen West hoppas jag på. En svart lite mer lugn version av Trump. Otroligt påläst och så anti pk det går att bli.
2016-07-10, 10:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Col. Allen West hoppas jag på. En svart lite mer lugn version av Trump. Otroligt påläst och så anti pk det går att bli.
Frågan är väl vad Allen West skulle kunna tillföra som Trump saknar. En VP borde väl komplettera?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in