2016-07-09, 22:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En sak som jag finner väldigt märklig är varför Madde inte genast gick till bostadsbolaget och fick en lägenhet. Hon hade fått en typ först av alla.
Sen om hon ville ha trustorgänget där alt. supa i flera veckor kunde hon ju gjort det utan att någon lade sig i.
Tycker det är jättekonstigt att hon verkade föredra att bo hos någon ur gänget eller andra när hon faktiskt inte behövde. Hon hade både pengar till hyran och löfte om lägenhet snabbt.
Ja, det är märkligt, som så mycket annat. Det finns någonting riktigt brännbart vi inte känner till, tror jag...
Citera
2016-07-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fast det där kan ju avse ett eftersök, innan man visste att hon var död? Bilar brukar man inte leta efter per fots, och inte med militära kängor på...

Jo, polisen kan begära hjälp av det militära vid sök.
Exempel enligt denna länk
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/polisen-och-militar-soker-forsvunnen-man
Citera
2016-07-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det är märkligt, som så mycket annat. Det finns någonting riktigt brännbart vi inte känner till, tror jag...

Ja, så är det nog säkert.. men jag är nog inne på den linjen, blev för mycket med pengarna... om hon festade, och köpte jänkare, etc... livet lekte... levde som i ett rus.. ja vad vet jag?
Citera
2016-07-09, 22:36
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det var min källa som ville att Madde skulle flytta, hur kul skulle du själv tycka om du går och skaffar sambo. Samtidigt har du en person hemma hos dig som kan supa flera veckor i sträck?

så din källa slängde alltså ut madde, jordens godtrogna ängel som endast hade ett fel, spillde drinkar? var det även din källa som isåfall rekommenderade särskolan? eller fixade madde detta själv i sin enfaldiga godtrohet?

nja.
Citera
2016-07-09, 22:41
Medlem
whaks avatar
Citat:
En sak som jag finner väldigt märklig är varför Madde inte genast gick till bostadsbolaget och fick en lägenhet. Hon hade fått en typ först av alla.
Sen om hon ville ha trustorgänget där alt. supa i flera veckor kunde hon ju gjort det utan att någon lade sig i.
Tycker det är jättekonstigt att hon verkade föredra att bo hos någon ur gänget eller andra när hon faktiskt inte behövde. Hon hade både pengar till hyran och löfte om lägenhet snabbt.

Det undrar jag själv trots att jag har kontakt med den hon var inneboende hos.
Som jag har förstått det, så var hon först i kontakt med bostadsbolaget.
Dom sa att det vara bara att söka så fort det kom ut en passande.

Jag vet inte vilka begränsningar Tunabyggen hade, sedan vet jag inte vilka specifika önskemål hon själv hade.

Sedan kan det ju vara som så att hon blev "bekväm" när hon var inneboende hos min källa.
Slippa vara ensam och bo med någon som man trivs med?

Som sagt en del spekulationer.
Men när jag har frågat om varför hon inte sökte när hon hade första tjing så har jag fått till svar att "hon inte tagit tag i det".
Citera
2016-07-09, 22:43
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Då jag läst de flesta trådar här, så verkar det som att Madde, uppskattat, det sista halvåret på något sätt hamnat i en situation där det gått utför på något sätt. Kanske att hon fick så mycket pengar från försäkringsbolaget steg henne lite, och hon gjorde "dumma" investeringar och ville hjälpa dessa lägre i samhället, med mopeder, körkort (rykten).. människor kan ju gå lite över styr när man får mycket pengar att röra sig med. Madde hade inga stora krav för sin egen del kan ju jag misstänka då...

äh. tror jag inte alls på.

inte ett dugg faktiskt. jag tror madde har sin egen stil och nödvändigtvis inte alltid en ängel utan spriten hade ätit upp förståndet i mångt och mycket.
Citera
2016-07-09, 22:45
Avslutad
@whak

Vet du/din källa om Madde var skuldfri? Skötte hon det ekonomiska riktigt? Ja om vi nu räknar bort att hon strödde pengar över särklassen...
Citera
2016-07-09, 22:48
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
så din källa slängde alltså ut madde, jordens godtrogna ängel som endast hade ett fel, spillde drinkar? var det även din källa som isåfall rekommenderade särskolan? eller fixade madde detta själv i sin enfaldiga godtrohet?

nja.

Jisses, "spillde drinkar" snacka om att du får det att låta "basic".
För det första så blev Madde inneboende som en snabb lösning, då när hennes kåk brann ner.
Eftersom hon aldrig fick "tummen ur " och sökte ny lägenhet så drog det ut på tiden.
Så du skulle alltså känna dig bekväm att bo med någon som super dagligen i flera veckor?
Nu vet jag inte exakt hur länge dom har känt varandra heller, men det är ju inte så att dom hade varit kompisar i 10år eller så.

Att komma hem och få höra av grannarna att det varit massa folk i sin lägenhet är väl inte heller något man vill vara med om, trots att man fått löfte om att medans man är borta så är det BARA den inneboende som kommer vistas där.

Jag vet inte hur det blev att hon hamnade hemma hos MJ och JH men madde själ kände dom och dom bodde i närheten av min källa.
Så Madde kanske såg det som en smidig lösning?
MJ och JH kanske var schyssta mot Madde innan hon flyttade in?
För min källa känner MJ och JH också och den personen hade inte märkt något.
Citera
2016-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
äh. tror jag inte alls på.

inte ett dugg faktiskt. jag tror madde har sin egen stil och nödvändigtvis inte alltid en ängel utan spriten hade ätit upp förståndet i mångt och mycket.

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg, livet blev en fest, köpte jänkare, var ute mycket, pengabekymmer fanns ju inte.. levde i något slags rus.. ungefär...
Citera
2016-07-09, 22:52
Medlem
Citat:
@whak

Vet du/din källa om Madde var skuldfri? Skötte hon det ekonomiska riktigt? Ja om vi nu räknar bort att hon strödde pengar över särklassen...

Flikar in här trots att du vände dig till en annan användare.
Om man utgår från att hon fick en bostad , så borde Madde ha varit skuld och anmärkningsfri - man brukar normalt sett ha svårt att få en bostad annars. Om inte kan - särskilda skäl - finnas.
Citera
2016-07-09, 22:52
Medlem
whaks avatar
Citat:
@whak

Jag ber om att få återkomma om skulderna eftersom jag personligen inte kände Madde.
Men den bilden jag har fått är att hon skötte sig ekonomiskt då hon bodde hos min inneboende.
Min källa hade inget att klaga på gällande betalningen, men jag ber att få återkomma.
Citera
2016-07-09, 22:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Flikar in här trots att du vände dig till en annan användare.
Om man utgår från att hon fick en bostad , så borde Madde ha varit skuld och anmärkningsfri - man brukar normalt sett ha svårt att få en bostad annars. Om inte kan - särskilda skäl - finnas.
Så är det, samtidigt som jag misstänker att hon, på grund av könsbytet, ansågs lite extra viktig att vara schysst mot. Att hon väntade ett tag kan mycket väl berott på att hon hoppats får boende på annat sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in