2016-07-09, 18:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Vad jag har hört har Madde under en tid krävt att få tillbaks sina pengar.
Så det ska inte ha varit något som dök upp strax innan mordet.
Vad jag har hört från en bekant till Madde så var hon också öppen för att göra en "avbetalningsplan".

Så det där med att "betala annars...." låter i mina öron lite väl kryddat.
Ja, hon kan mycket väl blivit den "jobbiga föräldern" i slutet, den som ställer krav. Men, jag kan även tänka mig att hon kan ha varit grov i munnen på fyllan och sagt både det ena och andra, men rädda tror jag inte ett smack på att de var, snarare besvärade...
Citera
2016-07-09, 18:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, hon kan mycket väl blivit den "jobbiga föräldern" i slutet, den som ställer krav. Men, jag kan även tänka mig att hon kan ha varit grov i munnen på fyllan och sagt både det ena och andra, men rädda tror jag inte ett smack på att de var, snarare besvärade...

Nej, tjatet om att få tillbaka pengarna blev för mycket för våra genier, de tänkte ut en plan för att få tyst på henne och med tanke på deras förmåga att tänka så kom de inte ens halvvägs, visst de lyckades med att få död på henne men sedan började det gå riktigt dåligt.
Citera
2016-07-09, 18:16
Medlem
emaptis avatar
Det finns ju någon typ av logiskt tänkande iaf, förhoppningsvis så pass att det räddar dom från psykvård. En torped kostar pengar, nu slapp dom betala torped och fick skulderna ur världen. De flesta som dödar folk för pengar gör det åt andra hållet, det är ju egentligen ännu mer idiotiskt.
Citera
2016-07-09, 18:28
Medlem
Shamdons avatar
Fick ett pm av en person som ännu inte kan skriva själv i tråden som manar till att inte ta BO/Maddes texter alltför bokstavligt, speciellt inte den texten som jag la ut med de tolv punkterna.

Så för att tydliggöra.

Utan att förstå BO:s personlighet kan den alltså missuppfattas och ska inte tolkas som om den var en dagbok eller någon plan utan, som jag förstår det, snarare ses som ett sätt där hon reflekterar med humor på sin situation och hur hon har hanterat saker och personer.
Citera
2016-07-09, 18:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Fick ett pm av en person som ännu inte kan skriva själv i tråden som manar till att inte ta BO/Maddes texter alltför bokstavligt, speciellt inte den texten som jag la ut med de tolv punkterna.

Så för att tydliggöra.

Utan att förstå BO:s personlighet kan den alltså missuppfattas och ska inte tolkas som om den var en dagbok eller någon plan utan, som jag förstår det, snarare ses som ett sätt där hon reflekterar med humor på sin situation och hur hon har hanterat saker och personer.
Punkt 12 sammanfattar nog att det hela är skrivet med självironi. Och att hon slitit med sina demoner under lång tid.
Citera
2016-07-09, 19:20
Medlem
whaks avatar
Jag fick ett långt pm.

Citera
2016-07-09, 19:20
Medlem
När uppåt 11 personer har varit inblandade i ett mord så måste man ändå förutsätta att det finns ett ganska starkt motiv. En person kan bli galen, men 11 på samma gång är lite väl osannolikt. Visst de var ju inte världens smartaste och de hade inte den högsta moralen, men har man varit med och planerat ett mord som de löpte stor risk att åka dit för så måste det finnas något ganska starkt skäl till att man gör det eller så kan det finnas en väldigt stark ledargestalt som alla de andra nästan avgudar.

En fråga som är intressant är om Madde tog ränta på alla lånen. Det är ju ganska betydelsefullt. Tar man ränta så blir det ju en affärsverksamhet, men utan ränta kan det bara ses som ett sätt att hjälpa. Inget hittills tyder på några räntor, men det verkar i alla fall ganska märkligt om hon skulle bli mördad bara för att hon ville ha pengarna tillbaka. De andra kunde ju helt enkelt bara ha skitit i att betala.

Man har en känsla av att gänget på något sätt kände sig hotade eller i alla fall tyckte att BO var väldigt jobbig. Man kan ju tänka sig att hon hade en hållhake på gänget. Att de trodde att hon kunde sätta dit dem eller tvinga dem att betala på något sätt. Det känns som att detta är pusselbiten som saknas.
Citera
2016-07-09, 19:24
Medlem
Har suttit och läst nästan hela tråden nu.. orkade inte kolla igenom dom sista sidorna eftersom jag måste iväg och natta son. Så jag ber om ursäkt om nån redan tagit upp det jag tänker skriva.

Slogs av en tanke när det gäller spårning av mobil och att de på det viset hittat kroppen. Kan det inte vara så att det inte är BO´s telefon de spårat? Jag menar..när de väl kommit tillrätta med vilka som troligtvis kan vara inblandade i ett ev brott vore det väl ganska enkelt att spåra DERAS telefoner? Därigenom kan de ganska lätt se var de varit och om flera av de varit på en och samma plats samtidigt så letar man väl där?

Jag kan ha helt fel! Tänkte bara att en del undrar om det där :/
Citera
2016-07-09, 19:34
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmor83
Slogs av en tanke när det gäller spårning av mobil och att de på det viset hittat kroppen. Kan det inte vara så att det inte är BO´s telefon de spårat? Jag menar..när de väl kommit tillrätta med vilka som troligtvis kan vara inblandade i ett ev brott vore det väl ganska enkelt att spåra DERAS telefoner? Därigenom kan de ganska lätt se var de varit och om flera av de varit på en och samma plats samtidigt så letar man väl där?

Jag kan ha helt fel! Tänkte bara att en del undrar om det där :/
Jag är säker på att man kollat de misstänktas mobiltrafik och deras geografiska positioner i förhållande till varandras och BO:s mobil, något annat vore tjänstefel.

Jag tror inte att de misstänkta är tillräckligt fiffiga för att lämna mobilerna hemma när de skulle ut och ta livet av någon.
Citera
2016-07-09, 19:35
Medlem
emaptis avatar
Jag blir så fascinerad av alla dessa pm från användare som "inte kan posta än", borde det inte ha varit en massinvasion med nyreggade användare vid det här laget? Det är väl bara tre dagar innan man får posta? Jag har iaf inte sett en enda nyreggad medlem i tråden som är sex dagar gammal.

Sry whak om du tar åt dig eftersom du postade det senaste, dig ser jag som en av de med mest tyngd i sina inlägg och det ter sig förståeligt att någon skulle skicka dig pm eftersom du varit aktiv och seriös genom hela tråden.
Citera
2016-07-09, 19:39
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag blir så fascinerad av alla dessa pm från användare som "inte kan posta än", borde det inte ha varit en massinvasion med nyreggade användare vid det här laget? Det är väl bara tre dagar innan man får posta? Jag har iaf inte sett en enda nyreggad medlem i tråden som är sex dagar gammal.

Sry whak om du tar åt dig eftersom du postade det senaste, dig ser jag som en av de med mest tyngd i sina inlägg och det ter sig förståeligt att någon skulle skicka dig pm eftersom du varit aktiv och seriös genom hela tråden.

Jo jag har också reflekterat över det.
Själv har jag faktiskt avstått från att posta diverse pm.
Just det här pm:et kände jag för att posta eftersom det skulle kunna ge en eventuellt bättre bild av Madde.
Och dels för att jag känner igen mycket av det som är skrivet ifrån folk jag pratat med som kände Madde.

Det är bra att du ifrågasätter, jag tar absolut inte illa upp.
Citera
2016-07-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Det här mordet torde vara unikt, med tanke på antalet inblandande.

Bilderna på de misstänkta skulle kunna vara hämtad ur ett register med FAS-barn, och de inblandade framstår mer eller mindre en definition på white trash.

Det är "Livet Hårda Skola", vargbilder, uselt språk, personer som skaffat barn till höger och vänster utan att ha förmåga att ta hand om dem, arbetsskygghet, småkriminalitet och missbruk.
Man hyser nazisympatier, samtidigt som just denna typ av människor skulle vara bland de första som rensades ut av riktiga nazister, de gillande inte riktigt "asociala element", kriminella eller homosexuella/bisexuella. Utan att se det komiska har man samtidigt pride-profilbilder

Det är MC-klubbs wanna-be, jag tror knappast att HA uppskattar dessas "support".
Det är pedofili och tidelag, och skulle inavel visa sig finnas i kretsarna kring de inblandade skulle det inte förvåna.

Nu lär vi få vänta på FUP, med tanke på antalet inblandade så lär det ta ett tag för polisen att reda ut detta, men det kommer bli en roman som lär att få James Dickeys roman Flodfärd (boken den "Den sista färden" baseras på) att framstå som lite ... futtig.

BÄSTA summeringen utav detta våp hittills!

Hur många par foppatofflor sammanlagt tror du de häktade äger ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in