Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-08, 11:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar pratas väldigt mycket nu om att Donald Trump själv skall ha sagt att han ska hoppa av presidentskapet dag 1 som president om han blir vald samt att han är villig att ta emot pengar för att hoppa av redan nu (5 miljarder är siffran som det pratas om just nu)

Citat:
Dallas Mavericks owner Mark Cuban, a frequent commentator on Trump’s run and the rare person with the perspective to gauge what dollars means to a person with billions of them, dismissed the notion of the candidate dropping out for $150 million as preposterous.
“No chance,” he wrote in an email to POLITICO.
It’s said, though, that everyone has their price, and Cuban thinks Trump is no exception: “5 billion, he would.”

http://www.politico.com/story/2016/06/donald-trump-cash-never-trump-224511
2016-07-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det verkar pratas väldigt mycket nu om att Donald Trump själv skall ha sagt att han ska hoppa av presidentskapet dag 1 som president om han blir vald samt att han är villig att ta emot pengar för att hoppa av redan nu (5 miljarder är siffran som det pratas om just nu)

Självklart är detta ett hoppkok av politico och ren bullshit som vanligt. Det är endast i Never-Trump lägrets drömmar som han ger upp för en summa pengar, det kommer inte hända i verkligheten.
2016-07-08, 13:38
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Cruz ska tala på konventet i utbyte mot att en stor del av den republikanska platformen ska spegla hans politik.

Verkar inte bli Newt Gingrich heller undra vem det kan vara kanske Pence
Jaså? Jag tolkar det som att Newt är allt närmare att få sin VP-titel. Han testkörs på rallies och intensifierar sina attacker mot the Clintons. Vissa kommentarer från såväl Trump som Newt tycker jag hintar mot att så är fallet. Newt sa i en intervju att han skulle acceptera en nominering om Donald är allvarlig med din förfrågan, vilket han verkar vara enligt Newt i samma intervju.

Newt nämnde också att VP-utnämningen skulle tillkännages torsdag eller fredag nästa vecka. Hur vet han det..?
2016-07-08, 13:40
Medlem
Theloveforthemusics avatar
http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel

Suck.. Börjar Trump sälja sig till judelobbyn nu?

Hade mycket respekt för Trump för att han nekade dom tidigare, inte för att jag anti-semit men för att isreal med USA (och NATO) är dom som härjar och skapar oroligheter i mellanöstern.

Tycker inte det är speciellt America first när man väljer att skänka pengar som kommer användas för att destabilsera en hel region ännu mer - som sedan kommer leda till ännu mer flyktingar till Europa.

Hmm, synd.
2016-07-08, 13:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Bara om du glömmer att ta din medicin Gäsp...

Naw vilket patetiskt svar, det pratas faktiskt om detta även om det troligen aldrig skulle hända så pratas det lika mycket för det.
2016-07-08, 13:45
Medlem
Trump om senaste skjutningarna i USA.

Citat:
Prayers and condolences to all of the families who are so thoroughly devastated by the horrors we are all watching take place in our country

Tack och lov drog han inte iväg något galet den här gången.

MIAMI, FL Donald J. Trump will be making a speech, "Succeeding Together"

Blir intressant att se vad han säger idag.
2016-07-08, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Newt nämnde också att VP-utnämningen skulle tillkännages torsdag eller fredag nästa vecka. Hur vet han det..?
RNC börjar den 18 juli, så det var en kvalificerad gissning
Citat:
Naw vilket patetiskt svar, det pratas faktiskt om detta även om det troligen aldrig skulle hända så pratas det lika mycket för det.
Det pratas inte väldigt mycket om det. Period
Citat:
Trump om senaste skjutningarna i USA.

Tack och lov drog han inte iväg något galet den här gången.
Undrar, om det var Ivanka som beslagtagit hans mobil?
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-08 kl. 13:52.
2016-07-08, 14:23
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det bästa han sagt under hela kampanjen: Jeb sa att han är trött på att Trump klankar ner på hans familj. Jebs mamma var minsann den bästa personen Jeb kände. Donalds underbara svar:
"Great, then maybe she should run".

Jag sympatiserar med mycket som Trump för fram: Muren, Muslimer, Ensidiga handelsavtal, att folk skall få bestämma själva på delstatsnivå mm mm. Men är osäker på den strategi han valde under racet till att bli republikanernas kandidat. Jag är rädd att den hindrar honom för att nu vinna presidentvalet.
Men hoppas jag har fel. Han har ju överraskat hela vägen. Jag räknar inte ut honom men ser honom som underdog.
2016-07-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
RNC börjar den 18 juli, så det var en kvalificerad gissning

Det pratas inte väldigt mycket om det. Period

Undrar, om det var Ivanka som beslagtagit hans mobil?

Stor chans att hon skicka iväg en tweet medan han sov.

En av Trump största supportrar har just varit poliserna så Trump hade nog slaktat de sista 1% av hans support hos svarta.
2016-07-08, 14:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Trump kan inte mutas. Han är redan mijardär.
2016-07-08, 14:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel

Suck.. Börjar Trump sälja sig till judelobbyn nu?

Hade mycket respekt för Trump för att han nekade dom tidigare, inte för att jag anti-semit men för att isreal med USA (och NATO) är dom som härjar och skapar oroligheter i mellanöstern.

Tycker inte det är speciellt America first när man väljer att skänka pengar som kommer användas för att destabilsera en hel region ännu mer - som sedan kommer leda till ännu mer flyktingar till Europa.

Hmm, synd.

Trump har nog insett att han behöver Israeliskt stöd för att vinna valet.

Det är många politiker som är israelvän för att just få stöd av media och banker.

Så länge Trump har negativ eller neutral ställning till Israel så kommer han inte vinna och då Israel äger mycket av USA.

Kan knappt tro att judar är så mäktiga i USA.

Jag är ganska säker på att Trump vinner inte valet då han ändrar sig så mycket.

Jag undrar varför USA har ett intresse att finansiera Israel? Vad får USA tillbaka?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-07-08 kl. 14:55.
2016-07-08, 14:57
Medlem
Citat:
Stor chans att hon skicka iväg en tweet medan han sov.

En av Trump största supportrar har just varit poliserna så Trump hade nog slaktat de sista 1% av hans support hos svarta.

Knappast så att alla svarta tyckte det var rätt att skjuta 11 random poliser och döda 5 utav dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in