Men jag funderar på att göra någon låt (jag är kass på sjunga/rappa), och sedan göra en snygg musikvideo till det. Ungefär som moneyboy på youtube, han blev hyffsad känd.
Funderar också på att göra liknande 'street music' som KassemG och Nicepeter gjort. Gillar dom starkt och har lust att försöka få med min polare på att göra det.
hm hur långa videos kan man nu ladda upp ? det stod det hade aktiverats för längre än 15 minuter nu, hoppas det sen gäller mitt tramskonto också sen om jag laddar upp en video
Låt oss säga att man (helt hypotetiskt) råkar äga ett riktigt "museiföremål" (ej stulet) som är i funktionsdugligt skick, ja bättre än så för det är i utmärkt skick och så sällsynt så det bara finns ett fåtal på museums runt om i världen och dessa är då dessutom "deaktiverade" vilket min (återigen hypotetiskt) INTE är.
Är det något man kunnat få wievs & prenumeranter på? ..lite WWII-historia med fungerande (återigen, ytterst sällsynt) material så man kan visa både ihopsatt samt demonterat och eventuellt funktionstestas(?).
Räknat lite och tror man kan klämma ut en 5-6 "informationsvideos" på ~10min där man spar det bästa till sist, sista avsnittet blir ett funktionstest då...
Nördiga samlare som samlar WWII-prylar finns det ju gott om.
..jag är nämligen en utav dessa!
Senast redigerad av SurTrollet 2016-07-03 kl. 23:44.
Låt oss säga att man (helt hypotetiskt) råkar äga ett riktigt "museiföremål" (ej stulet) som är i funktionsdugligt skick, ja bättre än så för det är i utmärkt skick och så sällsynt så det bara finns ett fåtal på museums runt om i världen och dessa är då dessutom "deaktiverade" vilket min (återigen hypotetiskt) INTE är.
Är det något man kunnat få wievs & prenumeranter på? ..lite WWII-historia med fungerande (återigen, ytterst sällsynt) material så man kan visa både ihopsatt samt demonterat och eventuellt funktionstestas(?).
Räknat lite och tror man kan klämma ut en 5-6 "informationsvideos" på ~10min där man spar det bästa till sist, sista avsnittet blir ett funktionstest då...
Nördiga samlare som samlar WWII-prylar finns det ju gott om.
..jag är nämligen en utav dessa!
Är du WWII-samlare så behöver du knappt ens något unikt - de som delar intresset kommer titta, MEN din unika grej (vad det nu - hypotetiskt - är kan helt klart vara e vettig inkörsport, typ - ett bra sätt att ragga första tittarna, så det sprider sig.
Det du bör göra är isf att lura ut vad du ska ha för format - om du ska V-logga alla dina prylar i ett avsnitt var, eller jakten på nya prylar - om du ska ha rena pryl-demonstrationer, eller om du ska ha det mer som en personlig kanal med fokus på grejerna - ska du vara hemlig och anonym? Ska du ha ansikte och personlighet med? Ooooch så vidare, dvs, bygg upp en plan för hur du kör vidare - och håller folk intresserade efter att "unika grejen" är spelad.
Och så språk - det ligger helt klart mer publik om man pratar engelska, men (och nu drar jag inga slutsatser om DIG, utan bara helt enkelt funderar generellt) de flesta svenskar pratar pinsamt usel engelska, trots att de tror de är duktiga - om du kör engelska och inte är HELT hundra på att din engelska håller måttet, be någon avgöra det åt dig (jag kan göra det, tillochmed, om du inte känner någon annan som kan - som sagt; du kanske pratar svinbra engelska. Isf vet du troligen redan det, men om du inte är hundra på det, liksom) Om du siktar på Youtube-karriär så kan det vara bra att veta - och värt att gå en kurs om du INTE är bra nog på engelska, helt enkelt för att öka tillgängligheten - jag har iaf märkt att min egen största pet peeve med Youtube är folk som pratar konstigt. Om jag inte förstår, eller stör mig på deras uttal, då slår jag av, hur bra videon än är. Jag TROR inte att jag är ensam om det.
Annat då? Idag kan man inte göra video-replies som auto-länkas längre, men trots det så är det viktigt att reklama - så det du gör är (föreslår jag) att hitta andra kanaler som kör liknande ämne, subscribe'a på dem, och kommentera ofta, glatt, och gärna - naturligtvis med hintar om vad du själv pysslar med, typ "Jag såg din video om - vad det nu var - det var en svinbra video! Jag har också en - så'n grej - kolla min video, så ser du " Typ.
Din unika grej skulle du kunna göra en reddit, Imgur, och Flashback-tråd om, med en eller tre bilder, berätta Lite, men långt ifrån allt, och sedan länka till videon.
Bara lite idéer, men som du själv säger; WWII-samlare finns det gott om - och det betyder även att de som skulle ha intresse av dina videor finns det gott om.
Tack så mycket! Ja både för lyckönskningen och ett utförligt inlägg...
Ja min engelska? om man skriver ett "manus" så jag får repetera lite och håller sig till det så ska det nog inte låta allt för tokigt, hade tankar om just detta och engelska är ju ett måste om man ska nå ut internationellt.
Sen vet jag inte vad reddit & imgur är men antar att det är någon form av forum(?), börjar med att kolla upp dessa lite löst för jag har inte så bråttom utan är bara i tankestadiet.