2016-07-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Martin är ett spärrmongo av sällsynt ultraidiotklass men Lotta var sorgligt normal. Hon umgicks med honom för att han gav henne något som var nytt och spännande för henne. Han gjorde henne kåt. Hans klena intellekt, språkliga oförmåga och psykiska störningar var irrelevanta ur hennes muttas synvinkel. Det är sådana här killar som tjejer roar sig med när de är oseriösa, är det så svårt att förstå?

De väljer sådana här killar trots att de här killarna har en kriminell attityd till livet för att de känner som kvinnor gör istället för att tänka som män gör. En konsekvens av att känna som kvinnor gör istället för att tänka som män gör är att man är urusel på att göra en konsekvensanalys. Det som är uppenbart för oss män är liksom ett mysterium för kvinnor.

De tror att vi är misogynister när vi säger "men oj så förvånande, varför snackade hon ens med honom, det var ju uppenbart att han skulle börja spöa henne", de försöker till och med hitta på ett nytt händelseförlopp som går ut på att Martin liksom ensidigt bestämde sig för att flytta in hos henne efter att ha sett Lotta på facebook så att Lotta egentligen är ett viljelöst offer till 100% utan medansvar för händelseförloppet.

Kvinnors egon kan inte hantera faktumet att de är födda utan en essentiell mental förmåga som bara återfinns hos manliga hjärnor och de hamnar i det som vi män kallar för en psykos när de inte ser det vi ser när vi pekar på det. I den här tråden hittar du många typiska inlägg av kvinnohjärnor i psykos och jag ser att du har lagt ner en hel del energi på att försöka resonera med kvinnor i psykostillstånd. Det är meningslöst att debattera med deras psykosvrål, du kan lika gärna läsa poesi för en ko. Det är rent allmänt meningslöst att debattera med en kvinna eftersom hon inte kan tänka som vi gör.

Du begår samma misstag som Aftonbladet och Expressen. Du inser att Martin var ett undantag, men du inser inte att även Lotta var ett undantag från mängden.

“Kvinnor” blir inte kåta av martins med bristande intellekt och oförmåga att uttrycka sig I ord. Men VISSA kvinnor blir det. Lotta tillhörde den senare skaran, men den består av en pytteliten minoritet av alla kvinnor I hela Sverige. Tyvärr är det den här minoritet som figurerar I media.

Detta har inget med kvinnorhjärnor och mänshjärnor att göra. Snarare handlar det om barndomsförhållanden (för båda) samt uppfostran. I Martins fall kan det även vara genetiskt ärvda egenskaper.

Det är därför jag betonar att ifall Lotta hade haft barn (med idioten eller med någon annan) då borde samhället ha ingripit och tvångsomhändertagit barnen I syfte att rädda nästa generation.

99,9% av alla kvinnor I Sverige skulle INTE ha öppnat sin lgh-dörr ifall Martin stod utanför och bankade. De skulle ha ringt till polisen..
Citera
2016-07-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om en kille med det utseendet och de inläggen (!) som han skrivit på sin FB kontaktar en normal tjej då finns inte en chans att tjejen accepterar hans vänförfrågan. En normal människa vill inte ha sådana vänner..

Hur kan man överhuvudtaget bli attraherad av en apa utan hjärna, bara uppumpade muskler och diffusa tankar om "orättvisor" som han drabbats av under hela sitt liv?

Och sen detta att "hon försökte avbryta flera gånger" .jadaja. Vågade inte medverka.. jadaja..

Och att SAMHÄLLET borde ställa upp - när hon själv avböjer och fortsätter relationen.

I Finland har samhället gjort en markering. Miss Helsingfors blev misshandlad av sin motorcykelpojkvän, men miss Helsingfors vägrade att medverka i rättegången och fortsatte relationen med idioten. Hon snackade om förlåtelser och den "stora kärleken"..

Samhället svarade med att ta bort titeln av henne.

"Vi behöver inte sådana förebilder för våra unga tjejer" löd svaret.

Nu har jag inte kontrollerat om detta stämmer, men OM det gör det... Fy fan vad vackert. Jag blir närmast tårögd. Och även om det inte stämmer: det är exakt så här vi ska göra.
Citera
2016-07-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Nu har jag inte kontrollerat om detta stämmer, men OM det gör det... Fy fan vad vackert. Jag blir närmast tårögd. Och även om det inte stämmer: det är exakt så här vi ska göra.

Pojkvännen fick 5 månader villkorligt - hon förlorade sitt arbete.

Alla val har sina konsekvenser - det är det man ville betona. Samt det faktum att kvinnor som låter sig misshandlas ska inte framstå som "rollmodeller" åt andra (yngre) kvinnor.

I den här tråden försöker vissa påstå att Lotta inte hade något val. Att hon var i händerna på GM. Ett viljelöst offer som var tvungen att lyda och hade ingen annanstans att ta vägen.

Av någon märklig anledning vill även media måla upp en bild som inte stämmer med verkligheten.

Den kanske säljer?
Citera
2016-07-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Pojkvännen fick 5 månader villkorligt - hon förlorade sitt arbete.

Alla val har sina konsekvenser - det är det man ville betona. Samt det faktum att kvinnor som låter sig misshandlas ska inte framstå som "rollmodeller" åt andra (yngre) kvinnor.

I den här tråden försöker vissa påstå att Lotta inte hade något val. Att hon var i händerna på GM. Ett viljelöst offer som var tvungen att lyda och hade ingen annanstans att ta vägen.

Av någon märklig anledning vill även media måla upp en bild som inte stämmer med verkligheten.

Den kanske säljer?

Tanken att det är DU som har en snedvriden uppfattning om verkligheten har förstås aldrig snuddat din tanke? Skulle inte tro inte tro det. Du verkar helt besatt av att skuldbelägga kvinnor rent generellt och offret i detta fall specifikt.

Med tanke på gärningsmannens digra brottsregister som innehåller grova våldsbrott, med en särskilt faibless att hoppa sönder huvuden på sina offer, verkar det ytterst sannolikt att det är Martin som är våldsmaskinen som slår dom till döds, oavsett vad offret tycker/gör. Han väljer sina offer slumpmässigt och vägrar släppa taget . En del stalkar han intensivt. Oftast så är det han som väljer att avsluta och det med dödsmisshandel. Han accepterar inte "a NO as an answer", han tillåter sig att vara ytterst lättkränkt och slår ihjäl dom besinningslöst vid ev avvisande eller att han retar på någon/något. Han måste bara få utlopp för den inneboende aggressionslusten oavsett, så han är en levande bomb som kan brisera för ingenting. Vem som helst kan vara nästa offer, som spärrvakten eller Niclas. Även du kan drabbas. Denna man behöver ingen anledning för att slåss!

Svårare än så är det inte. Han kommer att dömas till livstids fängelse är min gissning. Han skall inte vara bland folk.
Senast redigerad av Remark 2016-07-07 kl. 20:53.
Citera
2016-07-07, 21:15
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-kan-ha-psykisk-storning/

Ja, det räcker säkert inte till vård, men för all del han har säkert en psykisk störning (psykopat) det råder inget tvivel om. Så hoppas nu på lite fart i målet så han får åtnjuta lagens strängaste straff.

P7 första sidan
https://minfil.org/a8Fen2b6bc/20160630150547__1_.pdf

"Har säkert"?
Redan som tonåring hade Martin ett facit som i gamla samhällsskyddande psykiatrisverige hade gjort honom till föremål för livslång institutionalisering.
Istället har Sverige, trots alla tydliga signaler, tillåtit en tvättäkta dåre förpesta för både samhälle och omgivning i 20 år.

Den här varianten av misslyckade människor blir aldrig friska eller stabilt normalfungerande.
I bästa fall kan de ta fighten med sig själva och samhällets alla frestelser med terapeutiska samtal som hjälper dem med "verktyg för självkontroll" samt medicinering - jättebra - vem ser till att de sköter sin medicinering? Nej, just det.

Martintypen är precis som missbrukare och självdestruktiva som tillfälligt tagit kontroll över sina demoner - tryck på rätt knapp så faller de obönhörligen dit igen.

Det är dags att utöka sluten psykiatrisk tvångsvård och införa gamla tiders förvaringsmodell a la "den som låses in släpps aldrig ut".
Det var ett lyckat koncept för alla utom de inlåsta men med ögat i svarta boken - vad är att föredra?
Rehabiliteringssverige kommer aldrig lyckas bättre än idag, det saknas resurser inom flera nödvändiga segment = det är dags att naivt sluta sukta och drömma om illusioner där dårar blir änglar.
Citera
2016-07-07, 21:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Jag spekulerar här men jag har träffat på Lottas typ av tjej tidigare...... Kvinnor är mycket mer fysiska än vad de själva påstår när de vill vara oseriösa. När de vill vara seriösa så handlar det mest om din sociala status och hur mycket pengar du har.

Inte så pjåkig analys
Citera
2016-07-07, 21:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dyslexi har ingenting med intelligens att göra -- så om du tror att man kan sortera bort människor som lågintelligenta på grund av deras stavning eller språkhantering i skrift så är det du som är dum i huvudet faktiskt.

Rent generellt brukar det vara synbar skillnad mellan en intellektuell dyslektikers texter och en mindre intellektuell dyslektikers.
Citera
2016-07-07, 21:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
En "ytterdörr" är en slags svängbar eller skjutbar vägg som temporärt kan avlägsnas i syfte att släppa in eller ut någon i bostaden. Normalt sett är "ytterdörren" stängd och öppnas endast för välkomna besökare eller människor på väg ut. Tiggare, tattare och skalltatuterade kroniska våldsverkare släpps inte in hur mycket de än bankar på den.

Börjar du fatta hur verklighetsfrånvänd du är? Hade Lotta varit rädd så skulle ytterdörren förblivit stängd och hon hade ringt 112. Hon var inte rädd. Hon blev vrålkåt av sexige Martin med de stora armmusklerna och de fräcka tatueringarna över hela kroppen. Men varför måste han vara så strulig? Kanske han är här för att ha försoningssex med henne. *fnizz*

Du måste fatta att kvinnor inte kan tänka på det sätt som vi män gör. Vår definition av tänka är inte densamma som deras. Kvinnor kan faktiskt inte tänka alls! Det kvinnor gör när de säger att de tänker är att de gör det vi män kallar för att "känna". Det kvinnor kallar för att "känna" är det vi män kallar för "att vara i ett psykotiskt tillstånd".

Definierar vi orden enligt de manliga betydelserna kan man säga att kvinnor känner, män tänker och Lotta hamnade i en psykos (dvs kände på kvinnors vis) och fick för sig att det gick bra att öppna dörren trots att Martin på andra sidan hotat och misshandlat henne gång på gång och nu var hemma hos henne igen för att ge henne stryk. Lottas död var helt enkelt en form av assisterat självmord begånget under en psykos.

Okej, med hänvisning till din andra post är bara att konstatera att även en blind höna kan hitta ett korn.

Läs och lär:

Det sannolika denna dag, utifrån fakta gällande hur både rädda kvinnor och rädda män resonerar i liknande trängda situationer, så öppnade Lotta i tron att det var det som skulle gynna henne, man ska inte förtränga att hon trots allt satt på ett facit gällande hans tidigare lynnighet, triggningspunkter och tonläge. Hon gjorde en bedömning utifrån den kunskap hon hade om honom där och då.
Högst sannolikt kalkylerade inte Lotta med att han skulle slå ihjäl henne.
Lotta kan möjligen ha kalkylerat med att Martin återigen skulle ge henne blåmärken och bryta några revben men om hon inte öppnade dörren skulle det troligen bli ännu värre för henne.
Kan vi utesluta att han inte hotade Lotta med att skada någon annan om hon inte öppnade för honom?

Att spela med, att göra som plågoanden befaller, är den absolut vanligaste självförsvarsmetoden bland dem som råkat hamna i vägen för en dåre.

För övrigt har jag sett rester från både innerdörrar, ytterdörrar och dörrkarmar som råkat ut för arga destruktiva dårar som Martin i jakt på sitt offer.
Senast redigerad av Lava 2016-07-07 kl. 21:47.
Citera
2016-07-07, 21:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Rent generellt brukar det vara synbar skillnad mellan en intellektuell dyslektikers texter och en mindre intellektuell dyslektikers.
Nej, det är faktiskt en missuppfattning. Rent generellt är det skillnad på sättet att uttrycka sig i skrift beroende på hur grav dyslexi personen har.
Citera
2016-07-07, 22:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är faktiskt en missuppfattning. Rent generellt är det skillnad på sättet att uttrycka sig i skrift beroende på hur grav dyslexi personen har.

Självfallet.
Jag utgår från jämförbar grad av dyslexi där jag menar att den intellektuellt överlägsna ur det generella perspektivet kommer överglänsa motparten med svagt intellekt.

När det gäller Martins formuleringar gissar jag att hans dyslexi inte är ett större handikapp än hans begåvning.
Citera
2016-07-07, 22:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Självfallet.
Jag utgår från jämförbar grad av dyslexi där jag menar att den intellektuellt överlägsna ur det generella perspektivet kommer överglänsa motparten med svagt intellekt.

När det gäller Martins formuleringar gissar jag att hans dyslexi inte är ett större handikapp än hans begåvning.
Troligen inte - men det är skilt från att Lotta skulle kunna ha förutsättning att göra den bedömningen på förhand...
Vi har ju facit - det hade inte hon.
Citera
2016-07-08, 07:18
Medlem
Citat:
Självfallet.

Den som läste innehållet i texterna på hans facebook insåg nog rätt fort vilken intelligensnivå killen befann sig - helt oavsett dyslexi eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in