Det verkar bli en fjärde — och avslutande — av den hyllade tv-serien "Bron". Dessutom kan dansken Kim Bodnia komma att återvända till rollen som Martin Rohde, berättar seriens skapare Hans Rosenfeldt för The Guardian.
Detta inlägg har inget med Bron att göra, såvida inte Thure Lindhardt får så mycket annat filmjobb så han skippar nästa säsong, men kan var av intresse för de av er som gillade att titta på Thure. Han kommer snart i en scince fiction om robotar som försöker döda några soldater. Inget spektakulärt men kul för de av er som vill se mer av Thure.
Hur tusan kunde mördar-Jens veta/se till så att det var just Martin som skulle åka ut till bron i det första avsnittet? Det känns som att hela mästerplanen stod och föll med att just han skulle få utredningsansvaret från den danska sidan. Vilket tycktes ske mer eller mndre av en slump.
Jag strecktittar på säsong 2, har redan sett 1 och 3. Vilket jävla skitsäsong tvåan är jämfört med de andra.
Det fattar man ju redan i avsnitt 4 att barnflickan är sjuk i huvudet. I avsnitt 5 (som jag kollar på nu) så är det uppenbart att hon har Münchhausen by Proxy. Vad glad jag är att jag inte såg det här när det gick på TV. Tänk att behöva vänta fem veckor på att få bekräftat det man redan vet.
Hur tusan kunde mördar-Jens veta/se till så att det var just Martin som skulle åka ut till bron i det första avsnittet? Det känns som att hela mästerplanen stod och föll med att just han skulle få utredningsansvaret från den danska sidan. Vilket tycktes ske mer eller mndre av en slump.
Han kanske tajmade kroppsplaceringen på bron lagom tills att Martin var obunden till andra mordutredningar? Som f.d. polis hade han väl en viss kunskap om att hacka sig in i deras datorer, gissar jag.
Förra veckan såg jag tredje säsongen av Bron. Började direkt se om den dagen efter och såg klart den (igen) igår kväll. Brukar aldrig bli så här fast, men det är nog Henrik Sabroes fel. J-vlar vad han är het. Och extra underbar när han blir Sagas trygga klippa i stormen. Helt oemotståndlig.
För övrigt gillade jag även den här säsongen, även om det förstås till slut blev liiite svårt att tro på att Emil lyckats mörda alla, skära ut kroppsdelar, rigga diverse rum och platser samt släpat sin pappa ända till Saltholm helt utan hjälp. Och var hade han bebisen i scenen där han gick ensam på gatan och polisen ringde på mobilen? Fick lille Jan ligga ensam nånstans?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!