2016-07-07, 19:30
Medlem
Man undrar på vilket sätt Madde umgicks med det här gänget och varför. Hon verkar ju ha varit en totalt främmande fågel. Hon var könsbytare, betydligt äldre än de andra, hade såvitt vi vet ingen Facebooksida. Hon sägs ha varit med på krogen och ibland betalat notan för de övriga.
Man får i alla fall en känsla av att hon inte riktigt tillhörde gänget, men ändå umgicks hon med dem. Nu verkar det alltså som om hon har fört bok över alla skulder dessutom.
Om det nu verkligen var så att hon lånade ut en massa pengar till de här personerna så kan man undra om hon tog ränta i så fall. Var detta någon sorts idiotisk affärsidé hon hade att vara någon sorts privatbank för Borlänges alkisar. Eller var det egentligen något annat hon höll på med, typ langade knark.
Citera
2016-07-07, 19:34
Avslutad
PM:

Citat:
Men jag kan bekräfta 'madde' ofta haft umgänge bland pulverfolk i södra dalarna.
de sitter och snyftar nu på facebook om att en sån fin själ tagits av daga.

Ja, hon var fin på det sättet hon alltid ställde upp med knark.
På Hokkanens facebook finns en tråd nu där ni kan snoka.

Gå in på hokkanens facebook, i slutet i tråden.
snoka bland de användarnas kompislistor.

Mycket pulverfolk där.
Citera
2016-07-07, 19:35
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man undrar på vilket sätt Madde umgicks med det här gänget och varför. Hon verkar ju ha varit en totalt främmande fågel. Hon var könsbytare, betydligt äldre än de andra, hade såvitt vi vet ingen Facebooksida. Hon sägs ha varit med på krogen och ibland betalat notan för de övriga.
Man får i alla fall en känsla av att hon inte riktigt tillhörde gänget, men ändå umgicks hon med dem. Nu verkar det alltså som om hon har fört bok över alla skulder dessutom.
Om det nu verkligen var så att hon lånade ut en massa pengar till de här personerna så kan man undra om hon tog ränta i så fall. Var detta någon sorts idiotisk affärsidé hon hade att vara någon sorts privatbank för Borlänges alkisar. Eller var det egentligen något annat hon höll på med, typ langade knark.

Jag har ställt frågan till en som kände BO och gm:en om varför i hela h-vete Madde umgicks med dessa "muppar".
Fick då till svar att eftersom hon själv var alkis så blev det så.
Citera
2016-07-07, 19:36
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
PM:

Någon som kan fixa lite screens? För oss som inte har Facebook.
Citera
2016-07-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Någon som kan fixa lite screens? För oss som inte har Facebook.
På vad vill du ha bilder?
Citera
2016-07-07, 19:43
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
På vad vill du ha bilder?

Nu vet jag inte hur många som har skrivit.
Men det vore kul att få se lite vilka det är, eftersom jag själv kommer från trakten.
Citera
2016-07-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nu vet jag inte hur många som har skrivit.
Men det vore kul att få se lite vilka det är, eftersom jag själv kommer från trakten.
https://minfil.org/GeKcn9b2b3/image.jpeg
Citera
2016-07-07, 19:57
Medlem
whaks avatar
Citat:

Om jag förstod "GenesisP" rätt så var det en konversation på Hokkanens Facebook.
Tänkte att det hade varit intressant att se vad som diskuterades och om det var lika begåvade själar som Hokkanen.

Jag kan ha missuppfattat det hela.
Citera
2016-07-07, 19:57
Medlem
Citat:

Den är ju gammal. Han menar diskussionen om Madde mellan de påstådda pundarna i södra Dalarna.
Citera
2016-07-07, 19:58
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Allvetare? Den tolkningen ligger hos dig.
Jag har aldrig hört om att man får rullstol för det, men inlägget ovan påstår annat så då stämmer det nog

Lite OT men:
Att få en rullstol är tydligen betydligt enklare än vad man tror. Har du dokumenterade svårigheter är det i princip bara att be om en.

Annars kan hon ju ha fått rullstolen från någon annan, snott eller köpt på blocket eller liknande.
Citera
2016-07-07, 19:58
Medlem
whaks avatar
Citat:
Den är ju gammal. Han menar diskussionen om Madde mellan de påstådda pundarna i södra Dalarna.

Precis det jag menade.
Citera
2016-07-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ahh har ni någon aning om vems fb den är på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in