2016-07-07, 00:08
Moderator
HelgeBuks avatar
När det gäller "underlåtelse att anmäla ", går man fri från det om man går till polisen innan de söker upp en? Tänker på personen som skrev igår natt att hon fått reda på mordet redan nån dag efteråt men inte anmält det, däremot enligt egen utsago pratat med polisen senaste dagarna. Var det ett troll eftersom hon inte verkar ha gripits? Hon lämnade ut tillräckligt mycket info för att lätt identifieras.
Citera
2016-07-07, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hur kan man säga att bh inte skulle göra en fluga för när ? När hon tidigare anmälts för misshandel och övergrepp i rättsak?

Hon sa/beordrade? en tjej som anmält henne för misshandeln att ta tillbaka anmälan. Visst, det är allvarligt. Men övergrepp i rättssak låter ibland mycket mer dramatiskt än vad det är. Särskilt om GM är 15 år.
Frågan är om B bad tjejen att ta tillbaka den, eller hotade med stryk om så inte skedde. För båda scenarion räknas väl som ÖIR?

Jag säger inte att det inte är allvarligt, försöker bara nyansera lite.
Citera
2016-07-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hur kan man säga att bh inte skulle göra en fluga för när ? När hon tidigare anmälts för misshandel och övergrepp i rättsak?
För att det är så hennes närmaste uppfattat henne då väldigt många är i chocktillstånd och inte förstår något alls?

Men historierna går ju isär, då det även framkommit att hon hotat folk och betett sej ganska svinigt mot andra.
Citera
2016-07-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var tunt. Varför gå in i tråden och upplysa alla om att du känner BH från förr men sen inte vilja berätta nåt? Typisk Facebookdramaqueen - "Fan vad jag mår dåligt!" "Vad här hänt??" "Det vill jag inte berätta"
Frågan föreligger mer i vad jag har för vinning i att vittna för er om hurdan BH varut under min uppväxt, inte sant? Kan däremot dementera påståenden som inte stämmer m.m. - jag söker ju trots allt mig inte till tråden för att ventilera att jag känt en mördare...
Citera
Medlem
plasticitets avatar
Vad händer om jag kommer med en klockren teori om vad som hänt och det visar sig stämma sen, kommer jag få skit av snuten då, tanken på att det ugglar en snut i denna tråd? Kommer jag bli kontaktad?
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
När det gäller "underlåtelse att anmäla ", går man fri från det om man går till polisen innan de söker upp en? Tänker på personen som skrev igår natt att hon fått reda på mordet redan nån dag efteråt men inte anmält det, däremot enligt egen utsago pratat med polisen senaste dagarna. Var det ett troll eftersom hon inte verkar ha gripits? Hon lämnade ut tillräckligt mycket info för att lätt identifieras.

När jag lyssnade på intervjun i den här länken http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6468145, fick jag uppfattningen att rubriceringen handlar om att man känt till att brottet skulle begås alternativt att det pågick. Personen i natt hade väl fått reda på att brottet hade begåtts. Hårfin skillnad och jag är inte alls hemma på juridiken. Men personen i natt hade väl dessutom tolkat snacket som eventuellt skitsnack.
Citera
2016-07-07, 00:22
Medlem
Lostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Vad händer om jag kommer med en klockren teori om vad som hänt och det visar sig stämma sen, kommer jag få skit av snuten då, tanken på att det ugglar en snut i denna tråd? Kommer jag bli kontaktad?

Nej.
Citera
2016-07-07, 00:23
Medlem
Citat:

Nej. Flashback ger inte ut information om användare till polisen.

Låt oss höra din raketforskar-teori!
Citera
2016-07-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Kommer du ihåg vilket inlägg den länken fanns?

Nej,men någon gång igår tror jag att någon länkade till någon tidning där det stod.Kanske någon annan i tråden har koll på det?
Försöker läsa i kapp allt i tråden ikväll,inte helt lätt,,,
Citera
2016-07-07, 00:26
Medlem
Citat:
Tja var du delaktig på nåt vis så blir du inplockad med en väldig blixt
men är du endast en reflekterande person som tillbringat hela sommaren i Västerbotten- så är det klockrent med dina funderingar.Och har du dessutom respekt för brottsoffret och de anhöriga till dessa inblandade så sjung ut!
Citera
2016-07-07, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag är ingen expert men en snabb googling säger att "underlåtelse att anmäla" verkar handla om att man känt till i förväg att ett grovt brott planerades men inte kontaktar polisen. I så fall har MJ hört om planerna men inte försökt förhindra brottet. En helt annan femma alltså. Nån som kan mer kanske kan klargöra.
Citera
2016-07-07, 00:32
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Då borde det ju finnas två Mad*e*in* Fr*jd i Sveriges Befolkning. Men det finns bara en, och det är kvinnan i Malmö. Hon tycks vara den enda Fr*jd som finns/funnits, med detta födelsedatum.

Jag tänkte på möjligheten att man "korrigerar" betyg i efterhand vid ett könsbyte, så att "identiteten stämmer bakåt". Men det verkar ju otroligt att man vid ett könsbyte skulle kunna få namn/personuppgifter som så överhängande riskerar att förväxlas med en annan, existerande, person.
Det kanske redan har avhandlats i tråden men är det inte så att sista siffran i personnumret anger kön? Om det är en delbar siffra så är det en man. BO har ju just en delbar siffra på betygen trots att det står ett kvinnonamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in