2016-07-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettvanligtnick
Stod det inte någon stans att någon av dessa hade svarat i mobilen med att de kört hem Madde och att hon låg och sov?

Vilkens mobil undrar jag och när skedde det samtalet?
-kan det ha ringt i maddes mobil och en av genierna svarade? Och sen stängde av den.
I själva verket höll de på att dumpa kroppen, och det är det polisen lyckas spåra för att hitta platsen?
(Spekulerar för fullt.)

Hennes exman berättade följande
hon hade önskat att han skulle följa med henne till Ikea, men han var upptagen och kunde inte, senare försökte han ringa henne,han fick inget svar, därpå besökte han hennes bostad.
Därefter kontaktade han polisen.
Citera
2016-07-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Vi har ju knappt några misstänkta.
Ett tjog-
Citera
2016-07-06, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du får allt respektera att hon inte har något att tillägga- allt finns ju redan.
Jomen nåt hade hon ju att tillägga - nu vet vi att JoTIdiot är gammal bekant med BH. Punkt där. Toppenbra nivå på inlägget.
Citera
2016-07-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
PM:

Tack för att du delade ditt PM, om något stämmer så är vi alla fucked?

Tror någon av er att vår polis är så jevla dum?
Citera
2016-07-06, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Tack för att du delade ditt PM, om något stämmer så är vi alla fucked?

Tror någon av er att vår polis är så jevla dum?

Det kom en bit till:

Citat:
Jag såg också att det diskuterades hurvida hur många som krävs för att utföra jobbet. Jag vet med säkerhet att militär fick väldigt lite information under sökandet, men att det i signalementet framkom att BO är runt 2 meter lång. Vi pratar alltså inte om en liten petit varelse
Citera
2016-07-06, 23:53
Medlem
KAN VI SKRIVA FÖRNAMN ISTÄLLET FÖR INITIALER?

Följer tråden med stort intresse,och vanligtvis brukar vi på flashback skriva initialer på de berörda som tråden handlar om,men här är så många inblandade.
Blir omöjligt att hålla reda på alla,lite lättare blir det om man skriver ut förnamnen.

Är många som tycker och tänker här i tråden,och det är väl bra,men det intressantaste är ju att läsa inläggen från de som bor på orten,och kanske känner någon av de inblandade i denna historia.
Citera
Avslutad
Citat:
PM: Jag hörde från en person som tidigare i egenskap av yrkesman hållit ingående samtal med BH. Hen påstår att hen absolut inte tror att BH ligger bakom detta, utan tagit på sig alltihop för att hon "bara är sån". För att citera min källa "hon skulle nog inte göra en fluga förnär". BH ska däremot vara EXTREMT lättpåverkad, och hamnat fel därför. Fick även genom min källa bekräftat att BHs IQ troligtvis är så låg som runt 80, men inte tillräckligt låg för att klassas som rentav utvecklingsstörd. Detta + alla issues som kommer med hennes person har troligtvis trasslat in henne i den här härvan, men hon är knappast huvudmannen, skulle jag säga..

Dock motsägs ju denna bild av BH av domen för misshandel och övergrepp i rättssak som BH har på sig. Då var hon 15. Ganska förhärdad redan då. Jag har svårt att tro att hon är helt oskyldig men tagit på sig allt ändå. Däremot kan jag tänka mig att någon annan stått för initiativet och BH direkt hängt på.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om man tror på vad DW säger så skulle din teori kunna stämma. Men jag tror att DW var en av de drivande i brottet, tror inte han backade ur utan att han ljuger om det. Därför tror jag heller inte att det gick till som du säger. Dessutom sägs ju att man först hade en plan om att sänka kroppen i en båt i en sjö. Hafsverket uppstod väl när denna plan A inte fungerade?

Jag tror att mordet skedde i MJs lägenhet när hon inte var där. Men att hon kom hem när liket var kvar i hennes lägenhet, därav att hon inte misstänks för medhjälp eller delaktighet i mordet utan för underlåtelse att anmäla brott. Om jag förstår rätt så är hennes pojkvän JH misstänkt för samma sak, de har antagligen bägge två sett liket i lägenheten.

JH är enligt häktningsprotokollet misstänkt för mord, inte underlåtelse att anmäla. (Kan förstås bli ändrat framöver.)
Citera
2016-07-06, 23:54
Medlem
Citat:
Det kom en bit till:

Militären måste söka efter en 2m lång varelse i ett gruvhål efter att hela Clusterfucket/hjärngänget pratat på krogen i ett flertal dagar. "Vi dumpade henne i mitten av gruvhålet, med båten, tog en stund, men det var värt det"...... WTF?!
Citera
2016-07-06, 23:56
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
KAN VI SKRIVA FÖRNAMN ISTÄLLET FÖR INITIALER?

Följer tråden med stort intresse,och vanligtvis brukar vi på flashback skriva initialer på de berörda som tråden handlar om,men här är så många inblandade.
Blir omöjligt att hålla reda på alla,lite lättare blir det om man skriver ut förnamnen.

Är många som tycker och tänker här i tråden,och det är väl bra,men det intressantaste är ju att läsa inläggen från de som bor på orten,och kanske känner någon av de inblandade i denna historia.
Finns bild med fulla namn i trådstarten. Kika där är mitt tips.
Citera
2016-07-07, 00:02
Medlem
whaks avatar
Hur kan man säga att bh inte skulle göra en fluga för när ? När hon tidigare anmälts för misshandel och övergrepp i rättsak?
Citera
2016-07-07, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
JH är enligt häktningsprotokollet misstänkt för mord, inte underlåtelse att anmäla. (Kan förstås bli ändrat framöver.)
OK, jag har inte hängt med i uppdateringen av hans misstanke. Det passar ännu bättre i min teori. Då var han antagligen en av de drivande. MJ hade antagligen ingen aning om vad hennes pojkvän o vänner planerade i hennes lägenhet, hon fick reda på det först efteråt. Eftersom hon inte är misstänkt för skyddande av brottsling (ännu i alla fall) verkar hon inte tagit del i undanskaffandet av kroppen eller bevismaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in