2016-07-06, 14:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det slog mig att om lägger man samman tre informationsbitar som framkommit hittills, så kan man få fram ett tänkbart scenario.

1. Den första är att handlingarna till TR anger sträckan "Hysta korset och Rällingegruvan" som brottsplats, en sträcka på ca 15 km.

https://postimg.org/image/9wodi0hif/

2. Det andra är den - obekräftade - uppgiften i tråden att "oktetten" ska ha snackat om att något hände i bilen, oklart vad, men knivhugg har nämnts.

3. Den tredje biten är den formulering som DVW:s försvarare använde: DVW "drog sig tillbaka, backade ur och gick från platsen innan 'brottet påbörjades eller slutfördes'."

Lägger man samman dessa bitar kan man förställa sig att BO inte attackerades, kidnappades eller dödades inne i Borlänge, utan att hon lockades med att åka till Långshyttan under någon förevändning, och att det först någonstans efter Hystakorset inträffade något som gjorde att brottet "påbörjades". Eftersom brottsrubriceringen är mord - och inte brott mot griftefriden exempelvis - så betyder det också att hon troligtvis levde vid ankomsten till gruvhålet, där brottet "slutfördes".

Av kartan ser man också hur pass centralt gruvhålet i Rällinge ligger i förhållande till BH:s och Mats hemadresser. Såvida inte detta vattensjuka gruvhål är Dalarnas mest kända turistattraktion, så kan man gott dra slutsatsen att de som dumpade kroppen var bekanta med området.
Ja, jag skulle tippa på att de åkte för att chilla och grilla. Kanske var det så att han ofta följde med och kanske även blivit lovad att: "NN kommer med 10 lax senare".
Citera
2016-07-06, 14:20
Medlem
E.A är ytterligare en person som inte har vårdnad över sina barn, ser ut som en s.k hillbilly.
Citera
2016-07-06, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag tycker också det låter underligt med "vederbörande läkare", minns inte att jag någonsin sett det, t ex Albin som mördade Kajsa i gävle fick väl tillbringa en del tid på psyk från början och jag minns inte att jag sett någon vederbörande läkare i de dokument som postades.

Kan han ha fått något anfall, psykbryt, blivit oregerlig? Jag tar det som att han förvaras på psyk.
Jag tror han har dokumenterad utvecklingsstörning och därför måste ha särskild övervakning, ungefär som om ett barn hade begått brottet. Mycket möjligt att han placerats på psyk istället för häftet pga detta.
Citera
2016-07-06, 14:27
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, jag skulle tippa på att de åkte för att chilla och grilla. Kanske var det så att han ofta följde med och kanske även blivit lovad att: "NN kommer med 10 lax senare".

Precis så tänker jag mig det. Av det som Stociuos sade tycks det ha varit JH som snyltade värst på BO, men hon kan ju ha haft pengar ute till vem som helst.

Scenariot gör att jag har lite svårt att ta till mig de uppgifter som gör gällande att det skulle ha skett nån styckning. BO befann sig utanför både lägenhet och bebyggt område, så där borde det inte funnits något behov av transportstyckning.

En fråga som aktualiseras är ju också: hur många personer var med på färden - och i hur många bilar?
Citera
2016-07-06, 14:28
Medlem
Nu är vi uppe i 10 misstänkta! Jösses! Att den 30-åriga kvinnan är E.A har redan nämts, men vem är den nye mannen?

http://www.dt.se/dalarna/hedemora/antalet-misstankta-vaxer-ytterligare-tva-anhallna-for-inblandning-i-langshyttemordet
Citera
2016-07-06, 14:28
Medlem
TbbWs avatar
https://www.google.se/maps/place/HINSHYTTAN+147,+770+70+L%C3%A5ngshyttan/@60.467659,16.042377,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s32987113!2e1!3e10!6s%2F%2Flh6. googleusercontent.com%2Fproxy%2F2ptgX6O1nANcShSWTK lzbh9KdeaOxPrHl8TPiKJKEQleFhsZkojf6-69hLUCmdg4JyT4-iZXO-Mj-_RCIXupePhIwFd9mw%3Dw203-h134!7i4288!8i28 48!4m5!3m4!1s0x46675c371f33666b:0x43edd0435b2685c5 !8m2!3d60.4748787!4d16.0306852
Vet någon hur det ser ut i verkligheten? Är det en nedgång till gruvan här? Är den vattenfylld? Kan de ha lagt kroppen här? Kan ju tycka att om man sänker något är det väl bättre här än i den stora pölen??
Citera
2016-07-06, 14:30
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Den där MH måste ju ha någon sorts fetisch för gravt tjocka kvinnor eftersom han nu var i relation med BH. Med tanke på dieselhistorien för ett par år sedan så får man känslan av att BH har dragit in MH i sin sjuka värld med märkligt umgänge och nu mord. Annars verkade han ju tämligen normal i gänget, om man nu bara ser på pappret. Han ser ju inte ut som en mjukis som låter sig köras med i och för sig, och valet av flickvän är ju rätt anmärkningsvärd. Karln ser ju rätt ok ut, han borde ha kunnat träffa... en annan sorts kvinna känns det som. Nej, han kan nog inte vara så normal trots allt.
Citera
2016-07-06, 14:32
Avslutad
Kan den nye anhållne mannen vara den som följande FB-konversation med Peo den 2/7?

Citat:
Per-olov H*fflinger Hur mår du idag bror

xxx Jo då det funkar

Per-olov H*fflinger Jag mår ått helvetet dåligt nu

xxx Vad då då?

Per-olov H*fflinger Allt

xxx Som?

Per-olov H*fflinger Pm

Edit: Å andra sidan satt väl BH redan hos polisen då?
Citera
2016-07-06, 14:33
Bannlyst
Mordet kan ju ha skett vid gruvan,och sen kan det ha avlägsnats kroppsdelar på plats som nåt utav ljushuvudena tagit med sig och senare hivat nånstans.
Möjligt att de som backade ur tyckte det blev lite för magstarkt när det började karvas i liket.
Citera
2016-07-06, 14:36
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Mordet kan ju ha skett vid gruvan,och sen kan det ha avlägsnats kroppsdelar på plats som nåt utav ljushuvudena tagit med sig och senare hivat nånstans.
Möjligt att de som backade ur tyckte det blev lite för magstarkt när det började karvas i liket.
Vet int varför, kanske pga att jag varit en del i dalarna, men jag har en känsla av att en motorsåg använts alternativt yxa.
Citera
2016-07-06, 14:37
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Häktade ja.
Så ingen akut fara, men du inser väl ändå faran i det långa loppet?

I småstäder så skvallrar alla om allt och alla. Varför ska hon vara rädd för det här gänget med nersupna och sönderklottrade särskolegangsters? Vad för slags avlägsen fara ser du?
Senast redigerad av infidel 2016-07-06 kl. 14:43.
Citera
2016-07-06, 14:38
Medlem
emaptis avatar
Ang BH's relation till den äldre mannen, på hennes fb står väl 'din sex slave' under jobbar med? I så fall kan det vara dominans, då brukar inte åldern spela in, men att hon varit sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in