2016-07-06, 12:14
Medlem
Intressant att följa alla syskon till huvudpersonerna, de verkar vara väldigt lika.
Citera
2016-07-06, 12:15
Medlem
Såå... Denna M.L som den 3/7 på sin fb skriver "behöver tackla min smärta och tackla det jag fick reda på just" är alltså inte du som skriver att du är DW:s ex? Har han alltså hunnit delta i ett mord, göra slut med sin flickvän, skaffa sig ny flickvän för att även avsluta detta förhållande och blivit häktad inom loppet av 2 1/5 vecka. Fin kille det där...
Citera
2016-07-06, 12:18
Medlem
Troians avatar
Säga vad man vill, men det verkar som det rör sig om ett rätt tight gäng, med en nice stämning. Som en liten (nåja, åtta pers) familj
Citera
2016-07-06, 12:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Säga vad man vill, men det verkar som det rör sig om ett rätt tight gäng, med en nice stämning. Som en liten (nåja, åtta pers) familj
Ja, de verkar ha skapat sig sin familj i vuxen ålder. Tror Mats ses som den snygge och möjligtvis är han hjärnan i gänget. Madde var bank/kassör...
Citera
2016-07-06, 12:30
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
1. Område kvarnsveden. Adress vill jag inte säga.

2. BH och MH bor i långshyttan egentligen. Tydligen ligger det nån stuga där som DW är skriven på men den visste jag bara existerade. Visste inte ens vart den låg. Var nån artikel om att dom gjort razzia där.

3. DW hade jobb, ej fast men förlängdes hela tiden. Du vet ingen vill anställa nu för tiden. MH kan ha varit kock som det skrivits om innan men jag tror inte just nu liksom. Han hängde ju med gänget hela tiden, förstår inte när han haft tid att jobba? BH pluggade till uska eller nått men fick inte fortsätta för hon lämnade inte in uppgifter i tid osv.

4. Vill inte skriva det här då jag inte är helt 100 på om det är så smart. Redan delat väldigt mycket haha. Men om ni spånar på det kan ni komma fram till nått. Ni är ju duktiga på det här

Stort tack Stociuos!

Då föll ytterligare några bitar på plats. Jag förstår att du kanske inte vill redogöra för versionen du fick dig till livs, men tycker ändå att konturerna av skeendet ändå börjar framträda.

Den stora frågan tycker jag ändå är vem eller vilka som initierade det hela.
Citera
2016-07-06, 12:39
Medlem
Folk som känner till dessa verkar ha väldigt delade uppfattningar om hur dom är.
Fick höra från en jobbarkompis att dennes vän som står två av de misstänkta väldigt nära inte förstår någonting, att vännen inte för sitt liv hade kunnat tro något liknande om dessa människor. Att flera som står dom nära är i chock.
Citera
2016-07-06, 12:42
Medlem
BillBasss avatar
Erhöll just aktuellt dagboksblad från Falu tingsrätt. Det visade sig att det dykt upp ytterligare en misstänkt igår, en E*ika A*e*sson (r, x,l) född -86.

Se https://minfil.org/91J2n9b3b0/Falu_TR_B_2144-16_Dagboksblad_2016-07-06.pdf
Senast redigerad av BillBass 2016-07-06 kl. 12:43. Anledning: Fixat länken
Citera
2016-07-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typsnittet
Såå... Denna M.L som den 3/7 på sin fb skriver "behöver tackla min smärta och tackla det jag fick reda på just" är alltså inte du som skriver att du är DW:s ex? Har han alltså hunnit delta i ett mord, göra slut med sin flickvän, skaffa sig ny flickvän för att även avsluta detta förhållande och blivit häktad inom loppet av 2 1/5 vecka. Fin kille det där...

Denna M.L har jag under ett par års tid upplevt som aningen uppmärksamhetssökande. Dramaqueen med många ströförhållanden med olika killar av samma "sorts" människor som MGM. Drar sig gärna till problem.
Citera
2016-07-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Erhöll just aktuellt dagboksblad från Falu tingsrätt. Det visade sig att det dykt upp ytterligare en misstänkt igår, en E*ika A*e*sson (r, x,l) född -86.

Se https://minfil.org/91J2n9b3b0/Falu_TR_B_2144-16_Dagboksblad_2016-07-06.pdf

Vem är detta då?
Citera
2016-07-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Helt ärligt är jag inte helt över honom men lek med tanken att han skulle bli fri och komma hit och försöka bli tillsammans igen så skulle jag be honom dra långt åt helvete och stanna där. Mycket pga det här men också pga annat i förhållandet innan detta. Men har väldigt blandade känslor, å ena sidan vill jag typ ge honom en kram och andra sidan slå honom över käften. Men jag tror att alla som känner dessa känner typ samma sak. Som sagt tror jag ingen trodde dom kunde gå såhär långt.

Det är det säkert. Kan inte tänka mig nått annat.

Jag känner också DW och umgicks mycket med honom förut. Och jag håller med dig, trodde aldrig han skulle kunna vara kapabel till att göra något sådant. Blev så himla chockad när jag läste att han var inblandad.
Citera
2016-07-06, 12:49
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Vem är detta då?

Har tyvärr ingen aning! Men nån i tråden måste ju veta...
Citera
2016-07-06, 12:52
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Folk som känner till dessa verkar ha väldigt delade uppfattningar om hur dom är.
Fick höra från en jobbarkompis att dennes vän som står två av de misstänkta väldigt nära inte förstår någonting, att vännen inte för sitt liv hade kunnat tro något liknande om dessa människor. Att flera som står dom nära är i chock.

Precis som med min källa.
Den personen blev totalt chockad.
Personen visste att dom höll på med en del skit men inte på den här nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in