2016-07-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
"Man 24 år, hemmahörande i Örebro län. Häktad för mord. På sannorlika skäl misstänkt. Har erkänt delaktighet"

Från svt-länken: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-mord-i-langshyttan-1

Vem av dom är det som är hemmahörande i Örebro? Namn?

MB bor väl i Kopparberg? Är Örebro län.
Citera
2016-07-05, 23:42
Medlem
Man 24år
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
"Man 24 år, hemmahörande i Örebro län. Häktad för mord. På sannorlika skäl misstänkt. Har erkänt delaktighet"

Från svt-länken: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/misstankt-mord-i-langshyttan-1

Vem av dom är det som är hemmahörande i Örebro? Namn?

Det är MB, framgår av handlingar som länkats tidigare i tråden. Kopparberg närmare bestämt.
Citera
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nog för att jag varit på en del rätt sunkiga ställen i Borlänge men jag kan inte ens gissa var han skulle varit anlitad som vakt. Eller varför. Kan du berätta?
(Utseendemässigt påminner han faktiskt om de män jag känner i en rätt stor släkt i Dalarna men såvitt jag vet är de alla rekorderliga människor)

Werners skulle jag satsa mina slantar på.
Citera
2016-07-05, 23:44
Bannlyst
Förhören med dom här stollarna skall bli en höjdare att läsa i Fup när den kommer

Ska bänka mig med popcorn och chips när den blir offentlig.
Citera
2016-07-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Werners skulle jag satsa mina slantar på.

Krogen Agnes
Citera
2016-07-05, 23:45
Avslutad
Citat:
Nog för att jag varit på en del rätt sunkiga ställen i Borlänge men jag kan inte ens gissa var han skulle varit anlitad som vakt. Eller varför. Kan du berätta?
(Utseendemässigt påminner han faktiskt om de män jag känner i en rätt stor släkt i Dalarna men såvitt jag vet är de alla rekorderliga människor)

Jag bor inte ens i närheten av Borlänge eller Dalarna. Men har för flera år sedan bott granne med PO-H. Jag upptäckte ganska snabbt hur udda han var och faktiskt särdrabbad. Det märks, så att säga.
Jag har kollat hans Fb av och till ända sedan dess, och Ratsit. Och ibland är han skriven på en lägenhet och ibland på gruppboenden.
Jag blev minst sagt förvånad när jag klickade på en länk här igår som gick till en av de misstänkta och såg honom!

Jag har skrivit om detta längre bak i tråden.
Citera
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Engelska puben (egentligen Golden Beer, men det är ingen som säger så). Om du har sett filmen Trevligt Folk av Fredrik och Filip, så förekommer den där (det är den puben som kinesen Billy äger/driver). Hur fan han kunde bli vakt över huvud taget är dock en gåta. Å andra sidan hade de en dömd pedofil som höll i karaoken, så de är väl inte så noga med bakgrundskollen.
Senast redigerad av kairos 2016-07-05 kl. 23:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Fick detta i pm

"Jag är tämligen säker på att det snart kommer dyka upp ett till intressant namn i persongalleriet angående mordet i Långshyttan.

Nämligen K.Å som dels är kompis/vän med några av de inblandade men också har en högre status och som väckt några av dessa personers beundran för honom. Dessutom med kopplingar till byn med mera....

Kompis med flera av de nu häktade och har bott alldeles intill där kroppen hittades + att den man som hans mor är förlovad med fortfarande äger eller i alla fall bor på på den fastigheten."

Jag är inte ett dugg förvånad. K.Å är vän med BH, båda har samma intelligensnivå (K.Å är tidigare medlem i Hedemoras tjocktröjegäng) och båda är från samma håla.
Citera
2016-07-05, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Hur fan han kunde bli vakt över huvud taget är dock en gåta.

Förmodligen enbart p.g.a. sin kroppshydda.
Citera
2016-07-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckinglina
MB bor väl i Kopparberg? Är Örebro län.

Folk verkar inte bo där de är skrivna. AL skriver på fb att hon ska hem till Borlänge (hon är skriven i Gävleborgs län). Hon o MB är väl ett par så jag gissar att han också bor i Borlänge. Många kriminella/halvkriminella väljer ju att fortsätta vara skrivna hos föräldrarna fast de inte bott där på många år...
Senast redigerad av MrsDizzie 2016-07-05 kl. 23:57.
Citera
2016-07-05, 23:48
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Engelska puben (egentligen Golden Beer, men det är ingen som säger så). Om du har sett filmen Trevligt Folk av Fredrik och Filip, så förekommer den där (det är den puben som kinesen Billy äger/driver). Hur fan han kunde bli vakt över huvud taget är dock en gåta. Å andra sidan hade de en dömd pedofil som höll i karaoken, så de är väl inte så noga med bakgrundskollen.

Ja det var väl engelska och Werners man hade å välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in