2016-07-05, 22:29
Bannlyst
Precis som det finns ord för folk som inte äter kött borde det finnas ord för folk som inte tittar på TV. Ge era förslag.
Citera
2016-07-05, 22:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glasklart0
Precis som det finns ord för folk som inte äter kött borde det finnas ord för folk som inte tittar på TV. Ge era förslag.

Ska vi ha en tråd för varje sak som någon väljer att inte göra? Den här tråden hade varit mer aktuell för femtio år sedan. Nu borde det vara mer aktuellt att beteckna sådana som väljer bort internet eller Facebook.
Citera
2016-07-05, 23:04
Medlem
Då jag personligen inte kollar på TV då det endast visas repriser och dravel nu för tiden, så vill jag gärna ha ett ord att kalla mig själv samt köra upp i ansiktet på folk som kollar på TV.

För att vara helt seriös, så verkar detta inte vara något som behövs. "Jag kollar inte på TV" är inte så jobbigt att säga.
Citera
2016-07-05, 23:05
Medlem
BewilderedHulders avatar
Televisionsförnekare. Televisionsavsvärjare. Verklighetstittare. Bildskärmsmotståndare.
Senast redigerad av BewilderedHulder 2016-07-05 kl. 23:09.
Citera
2016-07-05, 23:17
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exprimentet
Då jag personligen inte kollar på TV då det endast visas repriser och dravel nu för tiden, så vill jag gärna ha ett ord att kalla mig själv samt köra upp i ansiktet på folk som kollar på TV.

För att vara helt seriös, så verkar detta inte vara något som behövs. "Jag kollar inte på TV" är inte så jobbigt att säga.

SVT är bättre än någonsin.
Vi behöver inget ord för folk som ej ser på tv.
Citera
2016-07-05, 23:23
Bannlyst
Citat:

vegetarian är bättre än "jag äter inte kött"
Citera
2016-07-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Televisionsförnekare. Televisionsavsvärjare. Verklighetstittare. Bildskärmsmotståndare.

försök hitta ord som fastnar när man hör det och inte är så långa. OTEVIAN är min bästa idé tills vidare.
Citera
2016-07-05, 23:27
Bannlyst
Citat:

Det är stor skillnad på folk som tittar på tv och inte. Tittar man på TV följer man dominans medan de som inte gör det följer koncept. Helt olika psyke som förtjänar ord.
Citera
2016-07-05, 23:36
Medlem
AttansNedranss avatar
Tevejtittare
Citera
2016-07-05, 23:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glasklart0
försök hitta ord som fastnar när man hör det och inte är så långa. OTEVIAN är min bästa idé tills vidare.

Det låter ju som en utomjordisk varelse
Okay, here goes. AntiLCD:are. AntiTVian.
Citera
2016-07-05, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Tevejtittare

inte så dumt men i talspråk är det för likt tvtittare.
Citera
2016-07-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Det låter ju som en utomjordisk varelse
Okay, here goes. AntiLCD:are. AntiTVian.

Otevare då?

med uttal som otévare

lcd kan vara dator så den går inte. antiTVian är för krångligt. om man uttalar den som antitvian så är det lättare att säga men blir lite osmakligt. "tvi".

tevetveare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in