2016-07-05, 18:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Men vänta nu …

1. Att vara terapeut måste innebära att ha klart för sig att man inte kan ”hjälpa” missbrukare genom att låna ut pengar.
2. Att låna ut pengar till missbrukare är INTE något som empatiska människor ägnar sig åt.
3. Enklaste sättet för missbrukare att slippa en skuld är att skita i den. (Såvida det inte finns ett lånebevis – och då lär skulden absolut inte kunna avhjälpas med mord.)
4. Madde kan INTE gå till ”Polisen” (du menar Kronofogden) med skulden – eftersom det sannolikt inte existerar nån skriftlig återbetalningsplan.

Vet vi, att det fanns en skuld? BO var kanske den, som blev utsatt för utpressning. Hon tröttnade och hotade med polisen?
Citera
2016-07-05, 18:24
Medlem
Flera av dom postar "Support 81" dekal bland sina foton på facebook. Kring det här med att hon lånade ut pengar sa exmaken:
-"ge fan i det där, det är farligt"
-"I de där kretsarna fungerar det inte så. När de lånar är det aldrig mening att någon ska få tillbaka någonting"

Vad är det för kretsar som åsyftas? Yngre födda på 90-talet och 70-talister och däremellan ingenting. Jag får inte ihop den här ohomogena gruppen. Har de gemensamt att de supportar HA genom att köpa atteraljer eller vill påskina det genom att posta en gratis "support 81"-bild på facebook.
Citera
2016-07-05, 18:26
Medlem
Det här är bland det galnaste jag hört talas om. Inte själva brottet i sig, men de inblandade.
Efterblivna personer i klass med "Den sista färden", pedofiler, zoofiler m.m

Är som gjort för ett filmmanus, typ en amerikansk regissör, inspelad nånstans på vischan i Mid West.
Det här fallet har verkligen allt vansinnigt som går att hitta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Drack hon ensam eller i annat sällskap också? Hur förde hon sig då? Måttligt berusad? För sig själv? Mycket kontaktsökande? Hon har på sin hemsida själv vittnat om ett tidigare mycket omfattande missbruk och resan ur det.
Jag får bilden av en mycket olycklig, vilsen och ensam människa och att detta mycket väl kan ha manifesterat sig i något ogenomtänkt som fick en grupp människor att faktiskt ta henne av daga.

Oftast så hade hon en eller två personer med sig som sällskap. Om hon mot förmodan dök upp själv pratade hon ofta i telefon och att hon senare fick sällskap. Lagom berusad alla gånger, lite mer påverkad än lullig om man säger så men aldrig otrevlig eller våldsam. Sett henne bra på lyset en gång men förövrigt väldigt lugn och sansad, skrattade och hade det trevligt för det mesta. Inte kontaktsökande på något vis vad jag märkte av, andra gäster drogs till henne, så hon skaffade många nya vänner och bekantskaper på så vis. Hon hade en slags positiv utstrålning som man gärna ville vara runt.

Har inte märkt av att hon skulle vara vilsen men hon verkade aningen nedstämd. Troligtvis för att hon fallit tillbaka på alkoholen och uppenbarligen hamnat i fel umgängeskrets, eller av annan anledning. Vad jag märkte av under de korta stunder vi talats vid verkade hon väldigt klok och bildad. Hon uttryckte sig väldigt väl
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Är PO-H släppt?
Artikeln som någon länkade till var det motsatta ju, han grät i rätten och är häktad.

Vilket är det?
Står ju klart och tydligt i DTs artikel som länkades.
eftermiddag frigav kammaråklagare Sanna Gens en av de anhållna, en kvinna i 20-årsåldern, som anhölls misstänkt för underlåtenhet att avslöja brott.
Citera
2016-07-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Är PO-H släppt?
Artikeln som någon länkade till var det motsatta ju, han grät i rätten och är häktad.

Vilket är det?
Så fattar jag det med.
http://www.dt.se/blaljus/brott/fler-haktade-for-mordet-i-langshyttan-mordmisstankt-nara-tarar-i-tingsratten
Citera
2016-07-05, 18:30
Medlem
Vet vi om MH förekommer i belastningsregister sedan tidigare, och isåfall vad är han dömd för? Tycker mig känna igen honom.
Citera
2016-07-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Först..

Sedan..

Fick du fram allt det där från hennes FB?

Nej!
Citera
2016-07-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Oftast så hade hon en eller två personer med sig som sällskap. Om hon mot förmodan dök upp själv pratade hon ofta i telefon och att hon senare fick sällskap. Lagom berusad alla gånger, lite mer påverkad än lullig om man säger så men aldrig otrevlig eller våldsam. Sett henne bra på lyset en gång men förövrigt väldigt lugn och sansad, skrattade och hade det trevligt för det mesta. Inte kontaktsökande på något vis vad jag märkte av, andra gäster drogs till henne, så hon skaffade många nya vänner och bekantskaper på så vis. Hon hade en slags positiv utstrålning som man gärna ville vara runt.

Har inte märkt av att hon skulle vara vilsen men hon verkade aningen nedstämd. Troligtvis för att hon fallit tillbaka på alkoholen och uppenbarligen hamnat i fel umgängeskrets, eller av annan anledning. Vad jag märkte av under de korta stunder vi talats vid verkade hon väldigt klok och bildad. Hon uttryckte sig väldigt väl
Tack för input.
Godtrogen och naiv måhända men det verkar svårt att skaka fram någon som har något ont att säga om henne. Det blir det förvisso sällan om någon som nyss avlidit men det skulle förvåna mig storligen om det framöver växer fram en bild av henne som elak och manipulativ.
Citera
2016-07-05, 18:35
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
När ska folk inse att det inte är en mänsklig rättighet att skaffa barn? Dessa "stjärnor" borde naturligtvis aldrig ha fötts.
Och vad som är ännu värre är att dessa 20+ åringar redan har 1-2 ungar var Hoppas verkligen att samtliga är omhändertagna av soc.
Citera
2016-07-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayag
Flera av dom postar "Support 81" dekal bland sina foton på facebook. Kring det här med att hon lånade ut pengar sa exmaken:
-"ge fan i det där, det är farligt"
-"I de där kretsarna fungerar det inte så. När de lånar är det aldrig mening att någon ska få tillbaka någonting"

Vad är det för kretsar som åsyftas? Yngre födda på 90-talet och 70-talister och däremellan ingenting. Jag får inte ihop den här ohomogena gruppen. Har de gemensamt att de supportar HA genom att köpa atteraljer eller vill påskina det genom att posta en gratis "support 81"-bild på facebook.

Flötet går bakom?
Jag gillar att fiska också, men flötet måste funka.

HA är badass, den här gruppen(av folk) vill vara badass.

"I de där kretsarna"... Errr, jo. Deras fantasi om de stora pojkarna. Nu har de styckat en kvinna och dumpat henne i en gammal sandgrop. Nu är de badass.

Inte för att jag blir arg ofta... Men de här lilla liven... Pffft. Ni dödar en 60-årig kvinna, styckar henne och slänger resterna i ett gammalt gruvhål. Tufft.
Jag kan ta er 8 på en kväll med en machete, somalia-style.
Citera
2016-07-05, 18:39
Medlem
Nån sa att offret hade skyddad identitet,nån som vet varför? Hon/han har förövrigt bild på sitt körkort med namn och personnummer på sin sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in