2016-06-30, 16:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmunk
Har problem när jag startar min dator.
Har nyligen köpt en ny SSD-hårddisk och installerade Windows 7 på min gamla där jag hade Windows 8.1

Nu när jag startar Windows så kommer boot meny upp hela tiden, det har gått att skifta de jävla SATA-sladdarna så har skiten startat. Nu står det bara "Reboot and select proper Boot devote [...]". Vad är felet? Antagligen fattar inte datorn hur den ska starta men vad ska jag göra? Gå in på boot-meny och ändra vad?

Tack på förhand.

Du får ändrar ordningen under Bios så att filsystemdisken ligger som första hand. Tar hjälp av moderkortsmanualen. Har du inte den så bör den finnas på tillverkarens webbsida.
Citera
2016-06-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du får ändrar ordningen under Bios så att filsystemdisken ligger som första hand. Tar hjälp av moderkortsmanualen. Har du inte den så bör den finnas på tillverkarens webbsida.

Okej läste i manualen men där står det bara att man ska koppla in det. Ska kolla lite i bios men där står det bara något om "uefi hdd" kanske är det det som spökar?
Citera
2016-07-05, 15:00
Medlem
Öppna portar i windows 7 (original brandvägg)
Hur fan gör jag för att släppa igenom utorrent i windows brandväggen.
Jag har provat allt men endå säger både utorrent och canyouseeme.org att porten 1111 är stängd.
Kabeln har jag direkt i fiberuttaget så det borde inte vara några problem.
Har följt flera guider utan resultat.
Citera
2016-07-05, 15:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Öppna portar i windows 7 (original brandvägg)
Hur fan gör jag för att släppa igenom utorrent i windows brandväggen.
Jag har provat allt men endå säger både utorrent och canyouseeme.org att porten 1111 är stängd.
Kabeln har jag direkt i fiberuttaget så det borde inte vara några problem.
Har följt flera guider utan resultat.

Har du även kikat på denna video?

http://torrent.wonderhowto.com/how-to/configure-windows-firewall-allow-utorrent-383739/
Citera
2016-07-05, 15:17
Medlem
Citat:
Har du även kikat på denna video?

http://torrent.wonderhowto.com/how-to/configure-windows-firewall-allow-utorrent-383739/
Ja faktiskt men jag får det fortfarande inte att funka.
Citera
2016-07-05, 18:43
Medlem
introvertos avatar
Kan jag ställa in danska som språk på tangentbordet? I så fall hur? Vill kunna skriva danska Ä och Ö.
Citera
2016-07-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Kan jag ställa in danska som språk på tangentbordet? I så fall hur? Vill kunna skriva danska Ä och Ö.

(FB) Kortkommandon för danskt Ä (AE) och Ö på svenskt tangentbord?

Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-07-06, 14:37
Medlem
Starobrnos avatar
När jag startade datorn för nån timme sen:
1 - min kära skrivbordsbild borta
2 - mina snabbknappar i nederkant borta
3 - Mozilla var inte längre min webbläsare
4 - en del nya ikoner i aktivitetsfältet, och andra som var borta. En av de nya var typ "byt upp dig till win10".

Jag gjorde en systemåterställning och dödade windows update. Och allt blev sig likt. Sedan förut har jag plockat bort två win-uppdateringar som förbereder byte till win10. Men det hjälpte alltså inte. Kommentera gärna.
Citera
2016-07-06, 14:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill du inte uppgraderar till Windows 10 så finns en lösning här -> https://www.grc.com/never10.htm
Citera
2016-07-08, 03:13
Medlem
Saandros avatar
Jag formaterade datorn för någon dag sedan och köpte Windows 7. När jag stängde av datorn laddade den ner 229 uppdateringar. Dagen efter när jag skulle sätta på den igen så skulle allt installeras.

"Fel vid konfiguration av Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn" Så stod det. 6 uppdateringar fick jag.

Hur gör jag nu?
Måste jag ha de nya uppdateringarna och hur viktiga är de? Datorn funkar ju strålande.
Citera
2016-07-08, 07:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Jag formaterade datorn för någon dag sedan och köpte Windows 7. När jag stängde av datorn laddade den ner 229 uppdateringar. Dagen efter när jag skulle sätta på den igen så skulle allt installeras.

"Fel vid konfiguration av Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn" Så stod det. 6 uppdateringar fick jag.

Hur gör jag nu?
Måste jag ha de nya uppdateringarna och hur viktiga är de? Datorn funkar ju strålande.

Ja, det innefattar viktiga säkerhetsuppdateringar. Sök på nätet efter "Problem med Windows Update under Windows 7" så finner du tips och lösningar.
Citera
2016-07-08, 11:34
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ja, det innefattar viktiga säkerhetsuppdateringar. Sök på nätet efter "Problem med Windows Update under Windows 7" så finner du tips och lösningar.

Jag googlade på det och läste lite att folk hade stora problem med det. Och att vissa fick vänta MÅNGA timmar för att windows skulle återställa det igen. Jag är inte så sugen på att kanske behöva formatera om det händer något..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in