2016-07-04, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Dock tycker jag nedanstående kommentar till NB:s framtida öde har sin poäng. Kanske finns det ett taktiskt upplägg med placeringen. Den jäveln ska bara erkänna!

Men kognitiv beteendeterapi fungerar bara om patienten samarbetar. Så, återigen kan man ändå undra om han inte gjort någon form av medgivande.
Inte det minsta då vfox har noll koll på behandlingsformerna som är individuella snarare än kognitiv behandling rätt av:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-07-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
God morgon. Brodern uppger detta i förhör, och nej - han har ingen anledning att ljuga så det behöver du inte älta heller. Det är en uppgift som lätt kan kontrolleras och nu har en riskbedömning gjort och här har NB garanterat fått frågor på.

Du tror på det brodern sa i förhör där han utsattes för psykisk tortyr och var rädd för att säga fel? Där han läste innantill efter en plötslig "paus" i förhören?

Men du tror inte på IB när hon vittnade inför den gud hon tror på? Som hon aldrig skulle ljuga för?

Det är till att vara partisk, herrn.
2016-07-04, 22:45
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Dock tycker jag nedanstående kommentar till NB:s framtida öde har sin poäng. Kanske finns det ett taktiskt upplägg med placeringen. Den jäveln ska bara erkänna!

Men kognitiv beteendeterapi fungerar bara om patienten samarbetar. Så, återigen kan man ändå undra om han inte redan gjort någon form av medgivande.

Man kanske pumpat han full med knark och fått han att plocka fram lite förträngda minnen.

Quickgänget hurrar!
2016-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
God morgon. Brodern uppger detta i förhör, och nej - han har ingen anledning att ljuga så det behöver du inte älta heller. Det är en uppgift som lätt kan kontrolleras och nu har en riskbedömning gjort och här har NB garanterat fått frågor på.
Hörsägen. Inte fakta. Är fd frun hörd? Ingen anledning att ljuga? Fakta eller vad du tror? Är det kontrollerat? Om inte så är det inte fakta.
( och nej. Jag anser att NB är skyldig)
2016-07-04, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du tror på det brodern sa i förhör där han utsattes för psykisk tortyr och var rädd för att säga fel? Där han läste innantill efter en plötslig "paus" i förhören?
Men du tror inte på IB när hon vittnade inför den gud hon tror på? Som hon aldrig skulle ljuga för?
Kära Tortyröverfixerad-i-brist-på-trovärdiga-argument,
Bra du påminde mig!

Hans litauiska advokat berättar att NBs bror blev känslomässigt upprörd i Litauen. Hans sansade advokat berättade varför:
Citat:
Thomas Ört beskriver förhöret som korrekt och att stämningen i rummet var god. Hans litauiska kollega berättar dock att lillebrodern var upprörd när förhöret var över och kunde lämna polishuset.
Varför var han upprörd?
– Du kan föreställa dig själv. När man går till tandläkaren så får man i alla fall bedövning. Här får du inte sådant.
http://www.expressen.se/gt/nu-forhor-polisen-35-aringens-familj/

Hahahahahaha. Den gud hon vittnade inför!!! Kärringen vägrade svara på obekväma frågor om att hon snackat med NB innan Huf så hovrättens hovrättslagmannen fick uppmana henne och hon var spydig som satan mot ÅK.
2016-07-04, 23:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Hur faan vet du att hon tror på gud ?
Så du kan med 100 % säkerhet säga att hon talade sanning ?
Tala i så fall om hur du kan veta detta ?
Jag tror att tant själv är partisk .
2016-07-04, 23:03
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte. Men jag känner en som suttit på Norrtälje, dock för ett betydligt mildare brott. Det jag minns av hans beskrivning var, att murarna är något lägre där än på de värsta haken. Typ 7 meter istf 9. Men jag kan minnas fel (igen), och det rör sig ändå om hur Norrtäljeanstalten såg ut för 40-50 år sedan.

Dock tycker jag nedanstående kommentar till NB:s framtida öde har sin poäng.
[1] Kanske finns det ett taktiskt upplägg med placeringen. Den jäveln ska bara erkänna!

[2] Men kognitiv beteendeterapi fungerar bara om patienten samarbetar.

[3] Så, återigen kan man ändå undra om han inte redan gjort någon form av medgivande.

Edit: Särskilt denna produkt borde bita rätt hårt:
http://www.krimprod.se/Produkter/Mek/Viskan/

1 Uteslutet. Kriminalvården sysslar med just detta.

2 Ja. Man kan inte tvinga någon till terapi med förväntan om resultat, möjligen kan man tvinga någon till fysisk närvaro, men detta kan förstöra för motiverade deltagare, så jag tror inte att man tvingar någon. Det står i referatet att han ska kunna få behandling.

3 Undra får man ju göra, men beslutet om placering är ingen grund för sådana slutsatser. Fr o med nu är ett eventuellt erkännande att se som ett framsteg i hans behandling, inte av någon juridisk betydelse, troligen avgivet till en terapeut med tystnadsplikt. Om många år kan en förhoppning om tidsbestämt straff leda till ett juridiskt erkännande, som skulle bli offentligt. Till slut, när det gäller människor, kan inga under uteslutas - han kan ju drabbas av en religiös uppenbarelse eller annan drabbande insikt...

Jag är som medborgare tillfreds med att han berövas livet, så som människor värdesätter det, i utbyte mot en vegetativ existens, så jag har inget emot att man försöker behandla honom, men jag tvivlar starkt på att det är möjligt att bota den typ av störning, som handlingen demonstrerar. Samhällets säkerhet får på inga villkor äventyras.
2016-07-04, 23:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Hörsägen. Inte fakta. Är fd frun hörd? Ingen anledning att ljuga? Fakta eller vad du tror? Är det kontrollerat? Om inte så är det inte fakta.
( och nej. Jag anser att NB är skyldig)
Vem bryr sig om du anser han är skyldig eller inte...
Går ni nån sorts frågeteckenkurs ihop när det hettar till och ni får halv panik över att NB tillskrivs den skit han sysslat med?
Erinrar mig en annan fd skribent som också betedde sig på identiskt samma sätt väl inmålad i ett hörn.

Broderns vittnesmål ihop med Irinas vittnar om att han är en kvinnomisshandlare klart och tydligt.
Hon stärker broderns ord i den frågan. Han kan ju inte ens ljuga säger Irina.
2016-07-04, 23:14
Medlem
Citat:
Vem bryr sig om du anser han är skyldig eller inte...
Går ni nån sorts frågeteckenkurs ihop när det hettar till och ni får halv panik över att NB tillskrivs den skit han sysslat med?
Erinrar mig en annan fd skribent som också betedde sig på identiskt samma sätt väl inmålad i ett hörn.

Broderns vittnesmål ihop med Irinas vittnar om att han är en kvinnomisshandlare klart och tydligt.
Hon stärker broderns ord i den frågan. Han kan ju inte ens ljuga säger Irina.
Fortfarande bara hörsägen. Och eftersom IB bara ljuger enligt dig så....
Efterlyser något annat som bevisar att NB misshandlat sitt ex.
Känner ingen panik förutom över att du vill att dina teorier ska anses som den definitiva sanningen utan att du har fakta som styrker det du påstår.
2016-07-04, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Känner ingen panik förutom över att du vill att dina teorier ska anses som den definitiva sanningen utan att du har fakta som styrker det du påstår.
Skärp dig. Hon anses likaväl trovärdig i inledande förhör (av rätten) innan hon tvärbyter fot och slänger ut en patetisk räddningsboj till sin man. Därav anser jag att broderns vittnesmål är trovärdigt och det man kan dubbelkontrollera ljuger han inte om.

Ja, efterlys vidare. Jag är idel öra att ta del av vad Nerijus Den Förskräcklige sysslat med tidigare.

Jag behöver inte övertyga om den definitiva sanningen - det har redan två rättsinstanser och HD gjort.
2016-07-04, 23:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Utredningen gällde ju lämplig placering: säkerhet, utbudet av sysselsättning och terapi. I detta syfte tycker jag att 3-4 veckor är väl tilltagen tid. Resultatet är väl smått fantastiskt ur hans perspektiv: väl skyddad, stort utbud av terapi, rika möjligheter till meningsfull sysselsättning, t o m kan han få snickra. Utgångspunkten är domen, det är inte en utredning om påföljden. Hans exakta störning kommer i bästa fall att framkomma i terapin.

Den behandling han får måste ses som uttryck för en oändlig människokärlek och förhoppning om varje människas möjlighet till bättring och så småningom återförande till samhället. Vi har alla olika tilltro till detta upplägg, men han borde tacka sin lyckliga stjärna. Han inser nog detta, annars kommer han att göra det när han flyttas till Litauen.

Tycker du att han placerats fel ?
Han kommer att få det bättre än han någonsin tidigare haft det i livet. Han kommer inte
att vilja därifrån när det gått ett tag.
– Första året är tufft för dem. Men efter att de varit här i ett år vill de inte härifrån, säger Anita Strömberg. https://ulricasord.wordpress.com/2010/03/25/anstalternas-hackkycklingar/
Det blir nog inga problem med att acklimatisera sig.
Han får snickra eller välja att hålla på med plåt. Han får gratis mat och logi. Får titta på TV,
spela spel med medfångarna. Får träffa på en annan kille som sexmördat en 17-årig flicka.
Andreas Johansson heter han. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13564174.ab
De kan ju ha mycket utbyte av varandra, de där två flickmördarna.
När det kommer an till "de behandlingsinriktade insatserna" så lär han väl sitta där i
terapirummet och anslå en oförstående min. "Varför ska jag behandlas, jag har ju inte
gjort nåt mot flickan."

Ingen jobbig fruga som kräver av honom att få sig en omgång i sänghalmen. Ingen arbetsgivare
som sliter och drar i honom från morgon till kväll. Ganska kravlös tillvaro således.

Jo, Nerijus får det prima.
Vill man omsider flytta på honom till hemlandet och anstalt där så kommer han att
protestera på det ljudligaste.
Senast redigerad av Grandioso 2016-07-05 kl. 00:17.
2016-07-04, 23:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Men Aivaras ljuger säkerligen inte , han är den ende som talar sanning i den släkten .
Hans ord väger betydligt tyngre än bibelklapparen Irinas .
Om du vill kan du väl leta upp hans tidigare sambo i Litauen så kanske du får dina fakta .
Han är säkert världens snällaste med tanke på att hon inte vill att mördaren Nerijus träffar sin dotter .
Senast redigerad av boidis12 2016-07-04 kl. 23:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in