2016-07-04, 20:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Absolut, får jag mer info så delar jag med mig.
Hörde aldrig om nå droger, mest att hon söp mycket.

Transsexuella har en extremt förhöjd nivå av psykiska problem av olika slag. Självmordsfrekvensen är skrämmande. Vad som är höna och ägg är inte lätt att säga. Självklart spelar samhällets och andra människors attityd in, men som den biologist jag är tror jag ju att en sån här grundläggande identitetsstörning som det är fråga om sannolikt samvarierar med andra problem på det psykiska planet. Dvs: Även med en extremt tolerant omvärld (som vi borde vara) så skulle de här personerna sannolikt fortfarande må och fungera sämre än genomsnittet.

Det är inte min avsikt att svartmåla offret, men av det som framkommit och bakgrunden i denna intressanta artikel - http://www.dt.se/allmant/dalarna/en-lang-vag-mot-ratt-identitet - förstår man att det rör sig om en person som hela sitt liv haft självdestruktiva tendenser och en oförmåga att skapa sig en ordnad tillvaro. Det är naturligtvis inte normalt att en drygt 60-årig kvinna umgås intimt med 20-30-åriga missbrukare och individer i socialt utanförskap. Hon fick betala ett mycket högt pris.

Min gissning är att mordmotivet/orsaken är högst banal. Som den brukar vara i såna här kretsar.
Citera
2016-07-04, 20:26
Avslutad
Om PO-H är inblandad... måste finns någon lag som reglerar straff för personer med utvecklingsstörning. Personerna som "drog med" honom måste rimligtvis anses mer skyldiga till hans medverkan än POH själv.

Jag har väldigt svårt att se honom ta ett beslut byggt på konsekvenstänk och full förståelse för vad han höll på med.

Fast om han bara är misstänk för skyddande av brottsling är det ju mildare. Förmodligen har BH uppehållit sig hemma hos honom då, typ.
Citera
2016-07-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Finns ju en tråd om denne vidrige farsa:
(FB) Par i Ludvika åtalas för misshandel av barn och djurplågeri mot hund

Ur tråden:
"
Därtill kommer de större barnen (10 och 14 år) som sov med jeansen på för att "känna sig trygga". Ett synnerligen udda beteende tycker jag, och inget man kommer på bara utan anledning. De säger också att Thomas tittat sexuellt på dem (eller om det var på en av dem).

Detta är nog bara toppen på ett isberg vi sett hittills. Skulle inte förvåna mig det minsta om man snart hittar något övergivet "sexhus" som kan kopplas till paret. Inget förvånar i denna historia längre."

Skulle tro att MGM levt i misär med allehanda gränsöverskridande beteenden såsom misshandel,övergrepp och skit. Det försvarar inte att hon mördar en annan människa, mer hur den social miljön formar ett barn och att hon verkar så konstigt aggressiv på sin Facebook. År av terapi hade behövts i hennes fall för att få henne på rätt köl igen.

Tyvärr tror jag inte all terapi i världen skulle kunna få henne på rätt köl. Det är felkopplat i skallen och det får man inte bort med terapi även om man kan lära sig trix för att fungera något så när.
Citera
2016-07-04, 20:29
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nix, inte L

Jag tror också det är så.
Fan jag blir helt snurrig av att läsa i den här tråden och diskutera detta med min sambo som var kompis med BO's kompis.
Men jag har hört något om 200 000

Huset i valsan brann ju upp, vet inte om hon hyrde eller ägde kåken.
Ägde hon kåken lär hon ju fått en skaplig slant.

Fyfan, ingen summa en normal människa begår dom här brotten för(om det nu stämmer). Jag menar, dom lär ju knappast ha haft ett kontrakt eller kvitto på dom här lånade pengarna som förmodligen mest har gått till droger. Dom hade lika gärna kunnat ignorera det och fortsatt sina tragiska liv, ifall nu inte BO var en föredetta yrkeskriminell i något tungt nätverk eller dylikt. Men det har jag väldigt svårt och tro.

Skulle BO gått till polisen med det här ärendet på skulderna hade det inte hänt ett skit, dom hade bara skakat på huvudet och sagt skyll dig själv.

Fan vad förbannad man blir alltså. Lika bra dom sitter inlåsta om dom är så förbannat korkade. Synd att det skulle behöva vara på en annan människas bekostnad
Citera
2016-07-04, 20:31
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är denna Broling son till hundknullaren Tomas Broling (som har en egen tråd här på FB)?
De bor i alla fall i samma trakter.

yes, om du läser några sidor tillbaka så har vi pratat om det redan.
Citera
2016-07-04, 20:33
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Transsexuella har en extremt förhöjd nivå av psykiska problem av olika slag. Självmordsfrekvensen är skrämmande. Vad som är höna och ägg är inte lätt att säga. Självklart spelar samhällets och andra människors attityd in, men som den biologist jag är tror jag ju att en sån här grundläggande identitetsstörning som det är fråga om sannolikt samvarierar med andra problem på det psykiska planet. Dvs: Även med en extremt tolerant omvärld (som vi borde vara) så skulle de här personerna sannolikt fortfarande må och fungera sämre än genomsnittet.

Det är inte min avsikt att svartmåla offret, men av det som framkommit och bakgrunden i denna intressanta artikel - http://www.dt.se/allmant/dalarna/en-lang-vag-mot-ratt-identitet - förstår man att det rör sig om en person som hela sitt liv haft självdestruktiva tendenser och en oförmåga att skapa sig en ordnad tillvaro. Det är naturligtvis inte normalt att en drygt 60-årig kvinna umgås intimt med 20-30-åriga missbrukare och individer i socialt utanförskap. Hon fick betala ett mycket högt pris.

Min gissning är att mordmotivet/orsaken är högst banal. Som den brukar vara i såna här kretsar.

Jag förstår ditt resonemang.
Men det där med 60 åring och 20-30 åringar är nog vanligt i alla "missbrukarkretsar" oavsett läggning.
Citera
Medlem
BH svarar på Ask på frågan om hon ångrar något i sitt liv ... "Att jag började med droger" svarar hon. Hon skriver också att hon går på någon form av rehab. BO hade ju ett drogmissbruk i bagaget och hade senare en dokumenterad 12-stegs utbildning.

Verkar ju inte helt otroligt att det skulle kunna finnas en gemensam nämnare där. Antingen att BH blivit introducerad i knarkträsket av BO eller att hon fått någon form av behandling av hen. BH är ju dessutom rejält överviktig och hen sålde bantningspulver, Herbalife och annat hokus pokus.

Jag tror inte att en helt bunt personer planerar att mörda någon för några tusenlappar. Folk som ständigt lånar brukar låna av någon annan för att betala tillbaka en tidigare skuld och så går det runt ... Detta har med hämnd att göra och det är BH som förmodligen har känt sig lurad, blåst, kränkt eller helt enkel förbannad för att hen en gång i tiden lurade i henne eller hennes bror droger.
Citera
Medlem
Herre gud, flashback jag älskar er ni är för alltid min heliga bibel,

Körde en vitblå helikopter förbi här nyss för kanske en halvtimme sedan, jag är inte alls långt ifrån handelsplatsen, har blivit uppväxt på detta grisbruk i finnhyttan som man säger, the långsta,

känner vederbörande mördare, hon har hotat barndomsvänner att slå dom i magen när de var gravida och hon har tidigare slagit min lillebror som är, ja speciell är nog rätt ord som ni förstår och sen har hon hotat honom att säga till folk att han försökt våldta henne eller liknande och min lillebror är en ängel, jag minns inte riktigt så då detta var när min lillebror gick högstadiet och han är 21 nu, men han skulle betala henne en pizza "annars" så han gjorde det,

("bara exempel på vilken trevlig go människa det är")

detta är en riktigt sjuk människa hon kan lika gärna ha tagit på sig mordet med flit helt ärligt, inte läst tråden något vidare ber om ursäkt men nog har hon missbruksproblem ännu, har hört henne gasta högt på öppna platser om att få inköpa droger och det känns verkligen som att hon bara vill vara värst, vad det än gäller
Citera
2016-07-04, 20:38
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Fyfan, ingen summa en normal människa begår dom här brotten för(om det nu stämmer). Jag menar, dom lär ju knappast ha haft ett kontrakt eller kvitto på dom här lånade pengarna som förmodligen mest har gått till droger. Dom hade lika gärna kunnat ignorera det och fortsatt sina tragiska liv, ifall nu inte BO var en föredetta yrkeskriminell i något tungt nätverk eller dylikt. Men det har jag väldigt svårt och tro.

Skulle BO gått till polisen med det här ärendet på skulderna hade det inte hänt ett skit, dom hade bara skakat på huvudet och sagt skyll dig själv.

Fan vad förbannad man blir alltså. Lika bra dom sitter inlåsta om dom är så förbannat korkade. Synd att det skulle behöva vara på en annan människas bekostnad

Mmm håller med dig.
Oavsett summa så var hon (vad jag vet) inte tillräckligt tät för att det ska "motivera" ett mord.
Sedan om det nu är 200 papp så kan det var så att hon har lånat ut dom "stötvis", tex 20 000 här och 20 000 där osv.

Som jag förstått det kunde hon vara dryg när hon var packad.
Men inga större grejjer vad jag har hört.
Citera
2016-07-04, 20:39
Medlem
rockandrollas avatar
Vilken sida ligger senaste sammanfattningen på?
Citera
2016-07-04, 20:39
Medlem
Dom häktade hade väl nån knarkdeal där dom skulle köpa nåt jävla skitpulver för 50k som de trodde kunde säljas för 150k.
BO lockades kanske av tanken att låna ut 50 och få tillbaks 75. Snabba cash.

...om det inte vore för att MGM verkar helt inavlade och förmodligen köpte krossade tabletter eller skräp och gick på en nit?
Citera
2016-07-04, 20:42
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunkmeister
Herre gud, flashback jag älskar er ni är för alltid min heliga bibel,

Körde en vitblå helikopter förbi här nyss för kanske en halvtimme sedan, jag är inte alls långt ifrån handelsplatsen, har blivit uppväxt på detta grisbruk i finnhyttan som man säger, the långsta,

känner vederbörande mördare, hon har hotat barndomsvänner att slå dom i magen när de var gravida och hon har tidigare slagit min lillebror som är, ja speciell är nog rätt ord som ni förstår och sen har hon hotat honom att säga till folk att han försökt våldta henne eller liknande och min lillebror är en ängel, jag minns inte riktigt så då detta var när min lillebror gick högstadiet och han är 21 nu, men han skulle betala henne en pizza "annars" så han gjorde det,

("bara exempel på vilken trevlig go människa det är")

detta är en riktigt sjuk människa hon kan lika gärna ha tagit på sig mordet med flit helt ärligt, inte läst tråden något vidare ber om ursäkt men nog har hon missbruksproblem ännu, har hört henne gasta högt på öppna platser om att få inköpa droger och det känns verkligen som att hon bara vill vara värst, vad det än gäller

Det är på Flashback vi möts, vi "lantisar".
Min lillebror är tre år yngre än din brorsa, så jag ska försöka forska om han har nå härligt att berätta om denna vidriga tjej.

Tur att jag "flydde" från Hedemora för 4 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in