2016-06-26, 23:19
Medlem
Kryzeks avatar
Lade precis en beställning hos beergium, står "tax included" under frakt. Återkommer med hur det gått.

Någon som känner till en onlinebutik med stor utbud av veteöl?
Citera
2016-06-30, 22:04
Medlem
brevlunds avatar
https://forudbestilling.scandinavian-park.com/

Är det här nåt ställe man kan beställa ifrån eller??
Citera
2016-07-01, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
https://forudbestilling.scandinavian-park.com/

Är det här nåt ställe man kan beställa ifrån eller??

Du beställer.
Dom plockar ihop.
Du hämtar och betalar på plats.
Citera
2016-07-01, 11:14
Medlem
Det har nu tagit Aretthom en vecka för att få 2st resterande Fjodor Vodka när dem sa "We will recieve this today or yet tomorrow".

Fyfan vad drygt att jag har gått en hel extra vecka utan att det arbetats något på min beställning alls.

Skulle fan ha tagit 2 fitt Jelzin istället.

Hur fungerar deras frakter? Plockar fraktbolaget upp varor varje dag eller är det att dem tar allt på en dag? T.ex. en måndag?
Citera
2016-07-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryzek
Finns alltså ingen risk att tullen beslagtar min beställning och kräver mig på skatt?

Se nedan

Citat:
Är det tillåtet att köpa alkohol via internet?

Svar: Det är tillåtet att beställa alkohol via internet, från ett annat EU-land.

Svensk skatt ska betalas*, annars omhändertas alkoholen av Tullverket för skatteutredning. Vid distansförsäljning, det vill säga när säljaren anger att transport är inkluderad i priset på varan gäller följande.

Svensk skatt ska betalas av säljaren om alkoholen transporteras av säljaren eller någon som säljaren anlitar, se vidare broschyren ”Distansförsäljning av punktskattepliktiga varor till Sverige (SKV 535)” som finns på Skatteverkets webbplats.

I de fall köparen på egen hand bokar eller beställer transporten av alkoholen till Sverige, genom exempelvis ett transportföretag, gäller följande.

Köparen ska betala svensk skatt på alkoholen. Köparen måste, innan varorna börjar transporteras från det andra EU-landet, anmäla varorna till Skatteverket och ställa säkerhet för betalning av skatten på alkoholvarorna, se vidare i broschyren ”Privatinförsel av alkoholvaror och tobaksvaror (SKV 540)” som finns på Skatteverkets webbplats.

* Observera att svensk skatt, vid beställning på internet, ska betalas oavsett mängden alkohol.
Citera
2016-07-03, 19:59
Medlem
Gjorde en beställning från Vinsajten som har blivit stoppad i Tullen. Har inte hört något från Tullen än, men vad händer härnäst?
Jag antar att jag kommer få ett brev från Skatteverket eller Tullen med betalningsföreläggande för mina varor.
Vad händer om jag bestrider frågan och hävdar att jag inte beställt dessa varor. Går paketet tillbaka till säljaren då och jag kan ev. få pengarna tillbaka eller dylikt?
Citera
2016-07-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAfLuxenburg
Gjorde en beställning från Vinsajten som har blivit stoppad i Tullen. Har inte hört något från Tullen än, men vad händer härnäst?
Jag antar att jag kommer få ett brev från Skatteverket eller Tullen med betalningsföreläggande för mina varor.
Vad händer om jag bestrider frågan och hävdar att jag inte beställt dessa varor. Går paketet tillbaka till säljaren då och jag kan ev. få pengarna tillbaka eller dylikt?

När gjorde du beställningen?

Om Tullverket nu beslagtagit ditt paket så kan du nog räkna från 1 vecka till 2 månader innan du får brev hem. Allt beroende på belastning, semester mm. Har du tur så har tullen bara skickat tillbaka det?

Tror inte du kommer komma långt med bestridande. Men betala först bara o sen bestrid.

Vinsajten betalar inte tillbaka några pengar. Jag fick ordna ny frakt i stället när tullen hade avvisat mitt paket.
Citera
2016-07-03, 20:59
Medlem
Beställningen gjordes förra veckan och gick iväg direkt. Sedan den 28 Juni har det stått stilla och enligt Postnord så är det "UPK Malmö, Sverige - Försändelsen transporteras".
Citera
2016-07-04, 13:30
Medlem
MarqsN92s avatar
Idag har det gått en vecka sen beställningen från Drinko. Står "Slutförd" under status men jag har inte fått något. Är så nojig för att det ska fastna i tullen

Verkar inte ha ändrat status på Norrlog sen jag beställde. Står "dokument som skrivs ut"

Hade inte betalat spriten än då jag tog på faktura men det borde väl ha skickats ändå?
Senast redigerad av MarqsN92 2016-07-04 kl. 14:22.
Citera
2016-07-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Idag har det gått en vecka sen beställningen från Drinko. Står "Slutförd" under status men jag har inte fått något. Är så nojig för att det ska fastna i tullen

Verkar inte ha ändrat status på Norrlog sen jag beställde. Står "dokument som skrivs ut"

Hade inte betalat spriten än då jag tog på faktura men det borde väl ha skickats ändå?

Du får mail direkt med kollinummer då paketen skickas iväg av Norrlog. Har du mailat o frågat Norlog vad som händer?
Citera
2016-07-04, 17:55
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
Du får mail direkt med kollinummer då paketen skickas iväg av Norrlog. Har du mailat o frågat Norlog vad som händer?

Jag kan se på Norrlogs sida att min beställning ligger där. Vikten stämmer och allt. Har skrivit men inte fått något svar än. Får se i morgon då kanske
Citera
2016-07-05, 17:41
Medlem
FreeWorldNows avatar
Vore schysst om man kunde dra av spriten på firman Firmafest!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in