Citat:
Ursprungligen postat av
slovju
Alternativen var ej okända för väljarna, de var: Vill du vara kvar i unionen eller vill du lämna den. Vad är oklart?
Om man skulle ställa liknande krav som du ställer upp, så skulle det vara omöjligt att ha parlamentsval. Vi vet först efter "valperiodens" avslutande vad resultatet egentligen blev av vårt val.
Du skapar dina egna odemokratiska regler som är endast till för underkänna ett demokratisk val. Hur totalitär är du? Erkänner inte ett demokratiskt val!
Vem förutom du påstår att valet inte gick rätt till?
Du blir allt mer desperat i din argumentation. Alternativet att vara kvar i unionen hade kända konsekvenser som väljarna kunde göra en saklig bedömning av om man gillade eller inte.
Alternativet lämna unionen har fullständigt okända konsekvenser . Det är helt uppenbart att ledande brexitförespråkare ljög. Eller stämmer det att UK får tillgång till inre marknaden utan att tillåta fri rörlighet för EU medborgsre. Stämmer det att EU avgiften ska gå till NHS istället..
Jag underkänner självfallet inte valet men jag pekar på att det var ett uselt genomfört val just därför att lämna alternativet var fullständigt oformulerat och odefinierat.
Det innebär att ett "stanna" alternativ ställdes mot oräkneliga "lämna' alternativ.
Kan du släppa att jag anser att valet var odemokratisk eller gick felaktigt till. Det är en direkt lögn från din sida
(Lögner är i och för sig något som ligger brexitgänget nära tillhands). Däremot var frågeställningen och debatten illa genomförd. Något som i och för sig är en demokratisk rättighet