Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Som jag har tagit upp tidigare har du inte förstått brottets sanna natur, vad som ligger bakom.
Brottet är ingen slump, det är utfört enligt en uttänkt plan. Slumpen är tillfället och BO.
Men det verkar tydligen vara väldigt svårt att förstå!
Avancerat! Du vet alltså lika mycket som mördaren, inte illa. Brottets sanna natur? ja vad det nu kan vara. Om hela hägningen är icensatt då, låt vara av NB själv för att få misstankarna mot en eventuell galning och så slog det mot honom själv istället?
Vad är det för uttänkt plan NB haft här då? Han har legat och filat på planen i veckor och kommer på detta dåraktiga. Dvs, på hans arbetsplats där han runkar och skiter dessutom, full av spår från honom. Sen gömmer han kroppen på en annan arbetsplats där han ofta är och lägger jacka och hjälm relativt synligt för att sedan sprida ut tillhörigheter så att polisen inte ska missa att det bränner nära. Du får nog tänka om tror jag.
Själv har jag ingen aning om varför eller hur detta brott gått till och absolut inte i detalj som ni verkar veta. Jag vet att Lisa försvann från sin moped och senare hittdes död i arbetsboden fem dagar efteråt, tejpad med ett snöre runt halsen. Det finns DNA från NB på hennes byxor men inga spår av sexuellt handlande förutom DNA från IB på hennes trosor (märkligt). Sen finns spår av Lisa på tejprullen i Ladan, spår från AB på en tejpbit och spår från NB på en snörebit på golvet i mjölkutrymmet. Ett par hårstrån finns på röret och på tvättbänken från Lisa. NB har lämnat en droppe blod av oklar anledning på röret och även på byxan och man undrar hur ofta en våltäktsman eller sexuellsadist skär sig så lämligt då sperma saknas. Nåja, sperma tycks ha hittats i lampkupan i rummet intill men inga spår av sperma på lisa trots att NB måste ha hållit i sin apparat, inga spår av Lisa på den lampkupan heller och ingen har brytt sig om att hitta fingeravtryck på den. Fick jag med allt nu av "riktiga" bevis? Vittnen kan hoppas över för dom har inget viktigt sett och används bara för att förstärka en fantasifull historia från åklagaren.
Ja, ja, jag vet att byxorna var nere och tröjan öppen (man kan er utantill nu) men är det ett tecken på sexuellt handlande, egentligen? Det finns andra möjligheter som att man tar tag i en kropp under brösten och drar för en tröskel där byxorna hakar i och åker av samtidigt som tröjan åker upp. Svårare än så behöver det inte vara.
Sen att det är möjligt att NB utfört detta mord godtar jag. Det kan vara ett våltäktsförsök som slutat i mord av en oerfaren människa på detta område. Ser man på hans historik så är han helt oerfaren i denna värld av sexuellt utnyttjande eller sexualsadism, helt ren på den punkten och inga riktiga spår av det. 6 bilder i weblässarens cache av 1500 och som kan vara reklam i förbifarten ger jag inte mycket för. Att det gått till som åklagaren påstår har jag svårt att svälja eftersom det är så ovanligt och då fram för allt av en människa utan en viss typ av historik. Lika ovanligt som två tonårsflickor mördar en vän eller en far sin dotter (gnäll på nu, man kan er utantill nu (2)).
Sen kan jag ju ta det vanliga så en del andra slipper skriva.
Citat:
Lägg ner - det blir ingen mer sanning för att du ältar lögner likt en gammal grammofonskiva som hängt upp sig.
Citat:
Patetiska uttalanden som sen ältats till leda av NB-supporters.
Citat:
Lägg ner nu , du är bara en stor bluff.
Citat:
Du säger ingenting av vikt, bara upprepningar
ETC.
Säkert en del mer men vem orkar läsa allt skräp som skrivs här. Man tar det bara som en bekräftelse på att det finns en inre oro hos er att jag och andra kan har rätt.