Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Tittar man på priser på de mest attraktiva bostäderna så kan jag faktiskt inte hitta någon rea alls. Men om någon annan hittar det vore det kul att se....
Och det är klart att om man köpt en sketen etta i Farsta för 2,5 millar under en galen budgivning så får man skylla sig själv att man inte får tillbaka pengarna.
Du ser, till och med det. Jag har för dålig koll på priserna i de centrala centrala delarna för att yttra mig, men tvivlar inte.
Solna, som jag håller lite koll på, där ser man inte någon väsentlig skillnad. Att ett fåtal objekt blir kvar lite längre än vanligt är väll det som inträffat, inte så konstigt dock. Antalet fyror som var ute strax innan amorteringskravet trädde i kraft var ca 54 st, har jag för mig. Samtidigt som det har fyllts på hela tiden. Vanliga antalet brukar ligga på 4-5 per vecka. Kollar vi på de de senaste försäljningarna som redovisats på hemnet, efter amorteringskravets inträde, så är det en stycken av åtta som fått gå ner i pris. Jag pratar fyrarummare. Resten har gått hyfsat bra. Fyra av de sålda lägenheterna har sålts för ett högre kvm pris än dem innan amorteringskravet. Resten ungefär på samma nivå. Jag vet inte, men jag tycker inte detta är ett tecken på kaos och domedagar. 40k kvm för hagalund för fan!! Har någon koll på ettorna och tvåorna i Solna, så får de gärna berätta.
Som du säger, har man köpt en sketen etta för 2,5 millar i Farsta så kanske läget e lite värre, men även för den människan kan saker och ting lösa sig med lite is i magen. Om det nu skulle bli kaos.
Efter regn kommer solsken.