Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Varför kan du aldrig inse och erkänna VARFÖR det är "rea"? Det är just för att du får ha din hyresmarknad exakt som du vill, dvs dysfunktionell till max.
Då blir det stora skillnader i pris mellan vad en hyresfastighet kostar kontra vad bostadsrätterna i densamma kan säljas styckevis för.
Det hade inte behövt vara så här och jag är säker på att om det vore mer marknadsanpassade hyror så hade incitamenten till ombildning varit minimala.
Det är rea för att alliansen säljer ut det till hava priset precis som dom sålde ut seraffen för några hundra tusen som senare såldes för jag vet inte hur många miljoner till ett riskapital bolag.
Det är rea för att alliansen tillåter det vara Rea och tillåter ombildningar.
Allmänyttan har inget vinstintresse, varför skulle dom sälja ut dugligt lönsamma fastigheter till galne gunnar pris om det inte vara politisk ideologi bakom. Nolla.
Inga svartkontrakt, inga ombildningar överhuvudtaget, inga skäliga hyror. ROT endast till ägande delen av befolkningen. Det låter som en mardröm, jag hade suttit riktigt i skiten med din utopiska samhällsmodell. Jag hade inte haft 3 kontrakt i innerstan hittils i mitt liv, kunnat göra skenbyte eller haft några pengar över med din lönedumpningsmodell för arbetarklassen heller och aldrig kunnat bli tjänsteman.
Med svensk välfärd och socialdemokratiska systemet sitter jag tryggt på mitt kontrakt med HGF som backar mig och kör upp kuken på ondskefulla privatkapitalister med fin standard i lägenheten, får tillsvidare jobb i offentlig sektor man sitter tryggt på hela livet och kan surfa en flera timmar per arbetsdag och ha det bra, drägliga hyror, kan gå på bidrag ibland och leva livet och vila upp mig mellan jobb typ 4-6 mån och ha det kanonbra, jobbar som tjänsteman och gjort karriär, är båtägare till en nyare lyxig motorbåt med båtplats i a-läge i stockholm vilket du tycker ska vara marknadspris också då det är lika lång kö på båtklubbar nästan som en hyresreglerad lägenhet, du vill ha marinor för 20 000 -30 000 kr per år och man ska betala för vad det kostar!