Citat:
Ursprungligen postat av
saso
har jobbat hos andra bemanningsföretag och min erfarenhet är att dem betalar sämst
med nästan inga vettiga förmåner
Citat:
Ursprungligen postat av
Slitet-Golv
Det är väl lättare att få jobb via bemanningsföretag men ruskigt värdelöst på samma gång. Vi hade några på mitt jobb som jobbade med precis samma uppgifter som oss andra, samma tider osv men bemanningsföretaget tog 4-5k från varje lön som en slags avgift. Vissa av de fick tillslut anställning direkt via företaget och fick normal lön som oss andra.
Bemanningsföretag är skit i mitt tycke.
1. Man kan inte uttala sig om en hel bransch eller ens om ett helt företag om dom finns över hela landet. Adecco, Proffice m.fl i Malmö behöver inte vara samma sak som i Stockholm eller Göteborg. Hur det är att jobba för ett företag beror mycket på den lokala ledningen.
2. Man kan inte uttala sig kategoriskt om en hel bransch. Det verkar finnas ett utbrett missförstånd att när det gäller bemanning, så kan man på basis av sina erfarenheter av ett företag på en ort, säga hur hela bemanningsbranschen fungerar. Hur illa man tänkt när man resonerar så, inser man om man jämför med sina övriga arbetslivserfarenheter. Jag har till exempel jobbat för ett byggföretag. Det var skit. Innebär det då att jag kan utgå från att alla företag i byggbranschen på alla orter i landet är skit?