2016-06-21, 21:35
Medlem
kato85s avatar
Trist att höra.
Undrar bara mad motivet var, depression eller droger eller annat?
Iallafall hoppas han nu får vila i frid
2016-06-24, 15:58
Medlem
yvdois avatar
När blev Erik huggen?
2016-06-25, 12:37
Medlem
Raven666s avatar
Mer om Chippa

Som utflyttad Östersundsbo har jag läst den här tråden med ett stort leende och igenkännande åt all namedropping. Inser också att jag som flyttade strax efter millennieskiftet hängde med fram till mitten av tråden. Det är 80- och 90-talsbuset som finns kvar i mitt minne.

Jag tänkte bidra med lite mer om Chippa som jag upplevde under många år. Det gick liksom inte att undgå den mannen. Jag har också själv bott på Körfältet i två omgångar.

När Chippa var nykter var han (allt som oftast i alla fall) hur trevlig som helst. Då tog jag gärna en pratstund med honom. Mötte man honom när han var onykter gick man över till andra sidan gatan och tittade bort i förhoppningen att han inte skulle se en.

Alla visste ju hur stark Chippa var och att "ingen" tog honom i en fajt - utom vid ett tillfälle som jag återkommer till. Om polisen skulle ta honom så ville de vara minst fyra man. Jag minns ett tillfälle upp på Körfältet, i mitten av 80-talet, då åtta poliser omringade Chippa och han bara stod och garvade åt dem. När de kom tillräckligt nära följde han snällt med dem.

En polis jag kände i Östersund på 90-talet berättade att det några gånger efter inbrott som det stått om i lokaltidningarna kunde Chippa komma till polishuset och säga: "Det var inte jag" och det litade man oftast på. Så det skämtades bland en del poliser i stil med: "Kommer inte Chippa så vet vi var ska börja leta..."

Som jag skrev ovan åkte Chippa på rejält med stryk en gång - och det här han berättat själv för mig. Han hade varit på gamla China på Thoméegränd och kommit i bråk med en manlig servitris.

Chippa bestämde sig för att ge kinesen en omgång denne sent skulle glömma och väntade på bakgården senare på kvällen/natten. Där gav han sig på servitrisen, men den lille kinesen var expert på nån kampsport, kanske karate, och Chippa fick några rejäla sparkar.

När Chippa berättade det här sa han: "Du ska akta dig för de där små kvicka jävlarna."
2016-06-28, 19:19
Medlem
ja chippa var en härlig kille . han var ju ganska bredd blev ihop med den lilla frisörskan kicki ca 40 kg de fick även en son han borde vara runt 20-25 nu. chippa gick väl bort runt 2008?
tur var det att han även gillade mig
2016-06-30, 17:33
Medlem
XblancaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
"Pip" är egentligen en riktigt shysst och varm kille, som tyvärr hamnade i fel sällskap.
Grunden till det är att han i sin unga ålder troligtvis ville ha bekräftelse, och att bli gangster var fel väg att gå. Var klasskamrat med honom i skolan och även om jag hela tiden hörde saker om honom så ansåg jag att han var en god människa.
Men genom mina diskussioner med honom insåg jag att han var riktigt smart och hade ambitioner, och det är genom dessa han började tatuera vilket är hans passion.
Träffade även på hans bror som tjänstgjorde i Kosovo, också det en riktigt bra kille som också hamnade lite snett fick jag höra efteråt.

Summa summarum alla kan vi göra fel val i livet, det viktiga är att man är villig att gå vidare.

Hans bror har väll aldrig hamnat snett ? vad har jag missat vi har gått i samma klass i 9år
2016-07-01, 13:24
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XblancaX
Hans bror har väll aldrig hamnat snett ? vad har jag missat vi har gått i samma klass i 9år

du har pm
2016-07-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flanhonan
http://www.op.se/jamtland/ostersund/atalas-for-ran-pa-bingohallen-i-ostersund

någon som vet mer om vem/vilka inblandade?

Måste ju vara någon som är totalt förståndshandikappaf iaf... Hahaha rånbyte på en hel hunka vilka jävla störda typer det finns i österpund
2016-07-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 063mannen
Vill ha mer information om denna ryss vid namn Konstantin? Bor i Torvalla (med kennet?) , kör buss? Någon som har med information?

Vad har han gjort?

Om vi nu menar på samma grabb, men mig veterligen finns bara en busschaufför i trakten som ser sjukt rysk ut så känns nästan som det är han du menar. Känner igen namnet också.

Praktiserade med en bussryssen på en arbetsplats för många år sen och han verkade vara en sån som inte rör en fluga för när, men och andra sidan vet man aldrig vart man har ryssarna...
2016-07-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernScum
Måste ju vara någon som är totalt förståndshandikappaf iaf... Hahaha rånbyte på en hel hunka vilka jävla störda typer det finns i österpund

japp kostar nog mer än det smakar , gamla mohammet som det står tidigare om i tråden
2016-07-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Trist att höra.
Undrar bara mad motivet var, depression eller droger eller annat?
Iallafall hoppas han nu får vila i frid

Vad jag vet så är det väl oklarheter om han gjorde det med flit eller om gick han och lyssnade på musik på storfyllan
och råkade gå över rälsen vid fel ögonblick. Han kunde bli ganska packad den mannen, och då kan man ju lyckas med det mesta.

Oerhört tråkigt för övrigt. Tommy var en genomsnäll grabb.

R.I.P Tommy

Det som hände T. Sandström är också sjukt trist.

R.I.P Thompa
2016-07-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
japp kostar nog mer än det smakar , gamla mohammet som det står tidigare om i tråden

Herren som gillar att låna cash så han kan gambla jack vegas? (förmodligen)

Ja han har väl varit ute på en del galenskaper i sina dagar.
Ogenomtänkt rån det där, men ganska skön grej ändå hahaha

Fast bingopersonalen kunde nog hålla sig för skratt
2016-07-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernScum
Vad jag vet så är det väl oklarheter om han gjorde det med flit eller om gick han och lyssnade på musik på storfyllan
och råkade gå över rälsen vid fel ögonblick. Han kunde bli ganska packad den mannen, och då kan man ju lyckas med det mesta.

Oerhört tråkigt för övrigt. Tommy var en genomsnäll grabb.

R.I.P Tommy

Det som hände T. Sandström är också sjukt trist.

R.I.P Thompa

hittade svaret
Senast redigerad av MollyCule 2016-07-14 kl. 17:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in