2016-06-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Ett bra tips är näringsdrycker. Dom är oftast inte äckliga och hjälper dig täcka ditt energibehov utan att behöva äta mycket av konventionell mat. Finns receptfritt på apoteken(även apotekets hemsida funkar för att beställa hem) men det går också oftast att få subventionerat om din läkare skriver ut det åt dig.

Mm , har precis beställt lite joylent, det är lite dyrt bara.. vilket suger, men näringsdrycker försöker jag få i mig också. Bra förslag dock, visste inte att läkare kunde skriva ut sådant, ska prata med läkaren om det.. jag vet inte hur andra ADD-patienter löser det problemet, jag kan knappast vara den enda underviktiga med ADD som får centralstimulerande medicin utskrivet.. det måste ju finnas någon standardlösning läkarna kör på det, vore helt befängt att vara tvungen att sluta med en riktigt bra och fungerande medicin bara för att man går ner i vikt.
Citera
2016-06-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Mm , har precis beställt lite joylent, det är lite dyrt bara.. vilket suger, men näringsdrycker försöker jag få i mig också. Bra förslag dock, visste inte att läkare kunde skriva ut sådant, ska prata med läkaren om det.. jag vet inte hur andra ADD-patienter löser det problemet, jag kan knappast vara den enda underviktiga med ADD som får centralstimulerande medicin utskrivet.. det måste ju finnas någon standardlösning läkarna kör på det, vore helt befängt att vara tvungen att sluta med en riktigt bra och fungerande medicin bara för att man går ner i vikt.

Absolut så finns det lösningar! Jag går själv på Elvanse och har gått ner i vikt en hel del men så länge man inte går över helt på näringsdrycker och använder dem som ett tillägg i dieten så borde du se att du ökar i vikt igen. Visst kan de verka dyra, men innehållet är säkert och kommer vara samma varje gång. Samt så tycker jag personligen att vissa av smakerna är riktigt goda jämnfört med andra alternativ som joylent där man kan tröttna på smakerna efter ett tag.
Citera
2016-06-29, 14:18
Medlem
MrBraxs avatar
Jag skulle nog behöva gå ner i vikt sisådär 15 kilo, men kan då inte säga att Elvansen gör någonting direkt, vissa dagar känner jag ingen hunger, men kan ändå trycka i mig en kebabrulle på jobbet.
Citera
2016-06-29, 14:24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Jag skulle nog behöva gå ner i vikt sisådär 15 kilo, men kan då inte säga att Elvansen gör någonting direkt, vissa dagar känner jag ingen hunger, men kan ändå trycka i mig en kebabrulle på jobbet.

Att äta mindre måltider men regelbundet under dagen tror jag är viktigt.
Låter man bli att äta under dagen för att man inte känner hunger så är risken stor att man istället överäter på kvällen när medicinen gått ur kroppen.
Citera
2016-06-29, 14:49
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Att äta mindre måltider men regelbundet under dagen tror jag är viktigt.
Låter man bli att äta under dagen för att man inte känner hunger så är risken stor att man istället överäter på kvällen när medicinen gått ur kroppen.

Lite jobbigt på jobbet dock, har blivit grymt less på färdigmaten ica har, orkar inte göra matlådor så jag åker till kebabhaket istället, och då blir det i stort sett 1½ mål mat per dag.

Nånting händer då i alla fall, ca 10 kg sen november.
Citera
2016-06-29, 18:52
Medlem
Funkar det att ta tjack ihop med elvanse eller ska man undvika det?
Mvh
Citera
2016-06-29, 19:03
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Funkar det att ta tjack ihop med elvanse eller ska man undvika det?
Mvh
Det är ju samma sak, typ, så det skall gå fint att blanda. Du bör få ett dextro-dominerat rus, vilket brukar uppfattas som lite lugnare och finare samt med färre biverkningar (typ skakningar, svettningar, hjärtklappning etc).

Blanda på bara, men var försiktig. Det är INTE kul att ta för mycket amfetamin, fy faaaan!
Citera
2016-06-30, 08:49
Medlem
Förstår mig inte på attentin, varit så sjukt dålig i magen i flera veckor men nu har det gått över till att vara förstoppad. Äter samma kost. Enda skillnaden är att jag köpt kosttillskott som vitaminer, omega-3 och magnesium.
Citera
2016-06-30, 22:13
Medlem
Första dagen med detta idag på 50mg,

Illamående när det gick igång efter någon timma. Sen blev de rätt stabilt i flera timmar men nu på kvällen är ett jävla illamående med ångest tillbaka, sjukt torr i flabben också, känner mig riktig pundig.

Är de bieffekter som försvinner när man vant sig eller är de bara å gå vidare till nästa medel å hoppas de funkar bättre?
Citera
2016-07-01, 01:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Första dagen med detta idag på 50mg,

Illamående när det gick igång efter någon timma. Sen blev de rätt stabilt i flera timmar men nu på kvällen är ett jävla illamående med ångest tillbaka, sjukt torr i flabben också, känner mig riktig pundig.

Är de bieffekter som försvinner när man vant sig eller är de bara å gå vidare till nästa medel å hoppas de funkar bättre?

Svårt att säga, biverkningar är ju olika för alla, många biverkningar går över efter en period.
Muntorrhet kan jag tänka mig är en som dock kan finnas kvar, xerodent sugtabletter kan hjälpa. Receptfria men skadar inte att fråga läkaren som skriver ut elvanse ifall hen vill skriva ut xerodent också så går det på högkostnadsskyddet.
Citera
2016-07-01, 16:41
Medlem
Ser ju hellre att mänskligheten inte suger i sig flour......finns bättre alternativ. Gå till din hälsåhandel. Berätta ditt problem. Dom hjälper dig. Läkemedelsindustrin tänker först o främst på VINST. Flour är inte alls nyttigt. googla lite. En liten inflik bara. Pz n love
Citera
2016-07-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefettosson
Ser ju hellre att mänskligheten inte suger i sig flour......finns bättre alternativ. Gå till din hälsåhandel. Berätta ditt problem. Dom hjälper dig. Läkemedelsindustrin tänker först o främst på VINST. Flour är inte alls nyttigt. googla lite. En liten inflik bara. Pz n love

Jag gillar flour. Det förhindrar från att jag ska få karies och har inga negativa effekter alls i de mängder som folk intar.

Dock så ogillar jag personer som dig för att ni sprider information som är vilseledande och inte baserad på modern vetenskap. Framförallt när det gäller mediciner som kan göra mirakel för någons livskvalitet och indirekt göra skada.

Det finns inga belägg alls för att besök på din närmaste kvacksalveriaffär kommer hjälpa ens psyktriatiska sjukdom över huvudtaget. Snälla gå tillbaka till Alternativ Hälsa där ni andra med verklighetsförvridning kan samtala om fördelarna med att utsätta kroppen för tungmetaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in