Några frågor:
Finns det något bra sida för hur man räknar om hur många warranter det går på en aktie/underliggande tillgång?
Varierar det hur många warranter det går på en aktie/underliggande tillgång mellan olika aktier/underliggande tillgångar, och även mellan samma typer av tillgångar?
Gäller det likt europeiska optioner att man måste vänta tills inlösendagen (tredje fredagen i den månaden man anger?) eller likt amerikanska så att man kan lösa in när som helst?
En aktie ligger för tillfället på runt 150 och lösenpriset på 140. Jag antar att amerikanskt snitt inte kan gälla då man helt enkelt isåfall bara skulle kunna köpa en massa av den aktuella aktien för lösenpriset 140 för att direkt sälja den för 150 på marknaden? (Tycker för övrigt att detta verkar vara en bra deal även om europeiska optionsregler gäller men men).
Är det som sagt just den tredje fredagen i den månaden man anger som lösendag som man måste köpa den aktuella tillgången? (om man nu väljer att göra detta. Jag pratar ju om en köpwarrant) och hur går detta rent konkret till? Man ska förresten ange att man ska köpa (igen) och inte sälja?
Får man ett meddelande av typen "Du, sista dagen att köpa om du nu har tänkt det" eller får man hålla reda på det själv annars löper den ut och det är för sent så att säga?
Behöver man tänka på kurser vid lösenköpet?
Tycker väl att jag kan själva grejen om vad köp- och säljwarranter är något, sådär iaf

, men hade varit bra att få veta lite praktiska saker att veta när det är dags för lösendagen då jag inte har pysslat med just denna typ av instrument innan, vilket ju är lite mer komplicerat än att exempelvis köpa en aktie vid 80, sälja vid 85 = vinst 5 (eller annat liknande som såklart är enkelt att förstå).