2016-06-29, 18:59
Medlem
Den överlevande ligger ju rätt risigt till även om han överlever. De kallblodiga räknade med att mörda honom, men så blev det inte. Tippar på att han får skyddad identitet.
Citera
2016-06-29, 19:01
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
HÖRNI ÄR DET NÅGON SOM ENS LÄST DN ARTIKELN Arboga Cony länka?? Seriöst nu. Finns ä en hel del underlag att diskutera till exempel hur gärningamännen utförde mordet så då kan vi fortsätta vara on topic

Jag noterade från den att BO:s i tråden påstådda identitet får visst stöd från den artikeln, då det anges att BO är en av de sju som fälldes i vapenhärvan. Ber om ursäkt om någon redan tidigare har länkat till en trovärdig källa som anger BO:s identitet, men jag kunde inte hitta en sådan tidigare i tråden.
Citera
2016-06-29, 19:15
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag noterade från den att BO:s i tråden påstådda identitet får visst stöd från den artikeln, då det anges att BO är en av de sju som fälldes i vapenhärvan. Ber om ursäkt om någon redan tidigare har länkat till en trovärdig källa som anger BO:s identitet, men jag kunde inte hitta en sådan tidigare i tråden.

Du kanske länkade först och jag missade. För hanss identidet bekräftades ku tidigt å snabbt. Men ingen här har pratat om tillvåga gångs sättet

Citat:
Flera gärningsmän ska ha väntat på en gångbro och öppnat eld när de två männen, 33 respektive 30 år gamla

Väldigt planerat. Måste lurat dit dom två. Låter ju nästan perfekt utfört om man inte jämför med en en hitman såklart. Många skottlossningar som failar så otroligt annars. Även om andra killen inte dog
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-29 kl. 19:17.
Citera
2016-06-29, 19:19
Bannlyst
Vet någon som bor i Tensta om det var en eller flera mopeder som cirkulerade centrum precis före mordet?

Jag bor flera timmar bort och läser bara om Tensta i media så kanske mopeder på gångbron vid mordplatsen är ett vanligt fenomen?
Citera
2016-06-29, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Tack för bra info.
Rätz bet hur polisen jobbade då inte nu

Tack själv
Jag tror nog att polisen fortfarande använder samma slags metoder. De fick ett slags grönt ljus när Carin götblads och hennes högra hand dan Andersson beordrades efter rätz/max Åström dykt upp i media.

De enda som straffades var de som gjorde grovjobbet.

Värt att notera är att flera i vapen härvan känner varandra väl. De teg igenom förhören och närsomhelst hade de kunnat ange varandra utan att det hände.

Vapen härvan har ingenting med mordet att göra. Jag lutar åt att den skottskadade Daniel gir*ay som nyss släppts ifrån anstalten varit det tilltänkta offret. Kanske gjorde han sig ovän men någon på insidan.

Återigen, hur försörjde sig DM?
Citera
2016-06-29, 19:28
Medlem
Ghurps avatar
http://www.dn.se/sthlm/manniskor-som-bor-har-i-tensta-maste-fa-lugn/

Artikeln som berättar hur gärningsmännen utförde skjutningarna. Samt ni som är så gast i raser å skit läs hela artikeln för den är väl skrivet och intressant som fan. Folk är ju själv trötta på allt. Atår också fakta om det ökande våldet

Yes arboga. Moppar är lätta att stjäla och dumpa sätta eld på väldigt vanligt i många olika brottsfall.
Citera
2016-06-29, 19:29
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Vet någon som bor i Tensta om det var en eller flera mopeder som cirkulerade centrum precis före mordet?

Jag bor flera timmar bort och läser bara om Tensta i media så kanske mopeder på gångbron vid mordplatsen är ett vanligt fenomen?
Jo det är ett vanligt fenomen. Tensta är ett miljonprgram byggt på slutet av 60-talet.
Drygt 19000 människor bor där. 60% utlandsfödda och ca 87% med utländsk bakgrund.
Många människor på liten yta alltså.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tensta

Det är bara en tidsfråga innan man hittar förövarna. Gissningsvis hade gärningsmännen mycket kontakt med varandra före, under och efter mordet. Polisen kommer att titta på telefontrafiken på masten i närheten. Man kommer att hitta sms-trafik mellan gärningsmännen och räkna ut vem som ligger bakom. Men det tar tid att analysera. Polisen har ringat in gärningsmännen inom en vecka, är mitt tips.
Citera
2016-06-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är ju ambulans personal där o jobbar med offret. Hur ska du täcka över då?

Du har rätt det var filmat långt ifrån la inte märke till att det var ambulanspersonal som jobbade med honom, första gången jag såg videon Såg det nu när jag tittade på videon igen.
Citera
2016-06-29, 19:34
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jo det är ett vanligt fenomen. Tensta är ett miljonprgram byggt på slutet av 60-talet.
Drygt 19000 människor bor där. 60% utlandsfödda och ca 87% med utländsk bakgrund.
Många människor på liten yta alltså.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tensta

Det är bara en tidsfråga innan man hittar förövarna. Gissningsvis hade gärningsmännen mycket kontakt med varandra före, under och efter mordet. Polisen kommer att titta på telefontrafiken på masten i närheten. Man kommer att hitta sms-trafik mellan gärningsmännen och räkna ut vem som ligger bakom. Men det tar tid att analysera. Polisen har ringat in gärningsmännen inom en vecka, är mitt tips.

Dem vet nog säkert vilka sidor av gm och bo är och kan nog räkna ut rätt mkt. Men dom behöver bevis som inte är jätte lätt att få tag på i såna orter. Och jag tror gärningsmännen inte bor långt bort. Om det är väl planerat kanske dom använder folk som placerar fejkade bevis omkring. Helt pantade kan dom inte va. Tänk på helikopter rånet tog tid att få fram bevisen fast dem redqn visste vilka det var
Citera
2016-06-29, 21:29
Medlem
DM var välkänd i området dock i positiv benämning endast. Han var en mycket sympatisk och trevlig person, därför är det många som sörjer hans död. Jag har läst tidigare att många tror att man hyllar kriminella genom att sörja den bortgångne. Skillnaden här var en person som försökt bryta sin kriminella bana bland annat genom att han arbetat som fritidsledare ett bra tag. Ha i åtanke att brottet han dömdes för skedde för åtta år sedan. En yrkeskriminell går sällan runt i åtta år utan att åka dit.

I detta fall tror jag högst personligen att skotten var ämnade åt DG, som idag ligger skadad på sjukhus. Även han välkänd i området men personlighetsmässigt helt annorlunda. Lägg gärna märke till att hans namn inte nämns lika ofta i "krya på dig"-syfte.

Varför de hängde ihop? Jag har inte svaret på den frågan men då just den eritreanska gruppen inte är så högt representerad i Tensta/Rinkeby har de flesta tät kontakt med varandra om inte kanske släkt med varandra på något vis. De växte även upp tillsammans i samma område.

DM var mycket god vän till både Radu (offret från Rinkebymordet) och Asmin (offret från mordet på Åkeshov 07-08 om jag minns rätt). Han hade båda deras namn tatuerade på kroppen. DM förekommer även i ett förhör i det förstnämnda fallet.

Att benämnda honom som kriminell i sin sista dagar tycker jag är något missvisande och inte alls överensstämmande med verkligheten.
Citera
2016-06-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23077094.ab

"Trodde inte sådant kunde hända i Sverige”

Kanske dags att omvärdera bilden av Sverige.
Citera
2016-06-29, 21:39
Medlem
Helt jävla sjukt har personen inte hängt med alls? det var ju inte så länge sedan folk blev beskjutna på torget i Tensta.
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
"Trodde inte sådant kunde hända i Sverige”

Kanske dags att omvärdera bilden av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in