2016-06-28, 20:40
Medlem
spoilers avatar
"– Han hade inga id-handlingar på sig och han berättar inte vem han är, säger åklagare Victoria Ingered.

Mannen sitter anhållen misstänkt för grov skadegörelse, olaga intrång och försök till våld mot tjänsteman. Ärendet utreds för tillfället av polisens hatbrottsgrupp eftersom vandaliseringen skedde i en kyrka.

Har han uppgett något motiv?

– Nej, det har han inte gjort.

Vad gör ni nu?

– Vi försöker identifiera honom och tar det därifrån, säger Victoria Ingered.

Mannen har fått en försvarare förordnad."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kyrkovandal-fortfarande-okand
Citera
2016-06-28, 20:45
Medlem
systemkollapss avatar
Antar att det rubriceras som hatbrott och kristenofobi.
Citera
2016-06-28, 21:19
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ja det inte blivit någon bostadsrätt i gåva av "kommunen" och förtidspension så mycket kan jag säga
lmfao
Citera
2016-06-28, 21:38
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"– Han hade inga id-handlingar på sig och han berättar inte vem han är, säger åklagare Victoria Ingered.

Mannen sitter anhållen misstänkt för grov skadegörelse, olaga intrång och försök till våld mot tjänsteman. Ärendet utreds för tillfället av polisens hatbrottsgrupp eftersom vandaliseringen skedde i en kyrka.

Har han uppgett något motiv?

– Nej, det har han inte gjort.

Vad gör ni nu?

– Vi försöker identifiera honom och tar det därifrån, säger Victoria Ingered.

Mannen har fått en försvarare förordnad."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kyrkovandal-fortfarande-okand
Ett sätt att få put kanske? Tyvärr kommer Sverige få uppleva mycket negativt i massinvandringens spår..
Citera
2016-06-28, 22:33
Avslutad
På ett sätt är mannen faktiskt psykiskt sjuk. Islam är ren hjärntvätt från födseln. Jag tycker synd om små muslimska barn som aldrig får en chans att bli normala, kritiskt tänkande människor som får fundera över natur, människan, språk, djur, religon utan att blanda in Allah and shit. Tänk vad mentalt begränsat Mena faktiskt är.
Hemskt att vara så instängd i sin egen hjärna där allt, hur stort eller litet det än är, handlar om Allah och att få pluspoäng. Dem kan för fan inte ens gå på dass utan att noja över Allah och änglar.

Ideologin är dessutom fruktansvärt förljugen och äcklig. Att lämna religionen är belagt med dödsstraff. Måste finnas en sådan regel annars skulle väl fler våga stå upp och säga högt vilken skit det är. Tvinga kvar följarna genom rädsla och hot, mm rimmar bra med "fredens religion".

Våldsonani och blodorgier är vad islam går ut på.
Citera
2016-06-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
På ett sätt är mannen faktiskt psykiskt sjuk. Islam är ren hjärntvätt från födseln. Jag tycker synd om små muslimska barn som aldrig får en chans att bli normala, kritiskt tänkande människor som får fundera över natur, människan, språk, djur, religon utan att blanda in Allah and shit. Tänk vad mentalt begränsat Mena faktiskt är.
Hemskt att vara så instängd i sin egen hjärna där allt, hur stort eller litet det än är, handlar om Allah och att få pluspoäng. Dem kan för fan inte ens gå på dass utan att noja över Allah och änglar.

Ideologin är dessutom fruktansvärt förljugen och äcklig. Att lämna religionen är belagt med dödsstraff. Måste finnas en sådan regel annars skulle väl fler våga stå upp och säga högt vilken skit det är. Tvinga kvar följarna genom rädsla och hot, mm rimmar bra med "fredens religion".

Våldsonani och blodorgier är vad islam går ut på.

This!

Du har så jävla rätt, jag har på nära håll sett unga muslimer, främst tjejer, som innerst inne inser hur starkt strypgrepp religionen håller om deras utveckling, som har genomskådat sagorna, som gärna klappar en hundvalp, som vill gå på disco med klasskompisarna, som skulle vilja äta en McCheese&Bacon osv.

Jag har sett dom stelna till när en vuxen, antingen en släkting, eller någon från samma moske går förbi när dom har trevligt med sina kompisar på stan och flamsar som ungdomar gör.
Dom rättar direkt till slöjan, stänger av musiken på sina mobiler, tittar ner i marken och hoppas innerligt att det inte ska rapporteras hem till familjeöverhuvudet.

Ibland är det dom äldre bröderna som agerar Sharia-patrull och kontrollerar inte bara sina egna systrar, utan även andra tjejer som dom anser att dom har rätten att styra över.

Ja, nog är det en enorm hjärntvätt som närmast liknar en psykisk sjukdom
Citera
2016-06-28, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
This!

Du har så jävla rätt, jag har på nära håll sett unga muslimer, främst tjejer, som innerst inne inser hur starkt strypgrepp religionen håller om deras utveckling, som har genomskådat sagorna, som gärna klappar en hundvalp, som vill gå på disco med klasskompisarna, som skulle vilja äta en McCheese&Bacon osv.

Jag har sett dom stelna till när en vuxen, antingen en släkting, eller någon från samma moske går förbi när dom har trevligt med sina kompisar på stan och flamsar som ungdomar gör.
Dom rättar direkt till slöjan, stänger av musiken på sina mobiler, tittar ner i marken och hoppas innerligt att det inte ska rapporteras hem till familjeöverhuvudet.

Ibland är det dom äldre bröderna som agerar Sharia-patrull och kontrollerar inte bara sina egna systrar, utan även andra tjejer som dom anser att dom har rätten att styra över.

Ja, nog är det en enorm hjärntvätt som närmast liknar en psykisk sjukdom

Jag har nästan samma erfarenheter som du, det gick många muslimer i min gymnasieklass. Och jag har bott i invandrartäta områden hela mitt liv. Har sett så mycket förtryck, både killar och tjejer som har blivit drabbade.

Fy fan.
Citera
2016-06-29, 01:39
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
weeseeyou skriver dock inte att ramadan alltid är i juni. Bara att ramadan inte passar i ett land med årstider.

Att ramadan flyttar på sig är dock också ett bevis på att Koranen bara är Muhammeds egna yrande. En allsmäktig gud hade känt till hur långt ett år är.
Vår kalender den gregorianska kalendern har i genomsnitt 365,2425 dygn på ett år, vilket idag ger ett fel på bara ett dygn per cirka 3000 år. Emellertid sker en inbromsning av jordrotationen och med en tänkt fortsättning av denna kan kalendern komma ur fas snabbare än så.

Man ska inte tro att några gudar kan räkna, kalendrar har sällan nåt med gudstro att göra egentligen utan är mer en anpassning till att få en så snarlik rytm på året som möjligt.
Citera
2016-06-29, 09:00
Medlem
duderinomannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
weeseeyou skriver dock inte att ramadan alltid är i juni. Bara att ramadan inte passar i ett land med årstider.

Att ramadan flyttar på sig är dock också ett bevis på att Koranen bara är Muhammeds egna yrande. En allsmäktig gud hade känt till hur långt ett år är.

Islam grundades i vad som idag är Saudiarabien. Har man inte årstider i Saudiarabien? Väderstatistik för Jeddah https://weatherspark.com/averages/32766/Jeddah-Makkah-Saudi-Arabia Tämligen stora temperaturvariationer över året, så man har nog problem med ramadan mitt i sommarmånaderna även i Saudi
Citera
2016-06-29, 11:26
Medlem
Mycket dåligt att den arga muslimska mannen förstörde delar av kyrkan. Ifall muslimer är arga över konflikten i Palestina och Israel, då måste de söka en fredlig väg istället. Det går att göra reformer genom fredliga medel också.
Citera
2016-06-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duderinomannen
Islam grundades i vad som idag är Saudiarabien. Har man inte årstider i Saudiarabien? Väderstatistik för Jeddah https://weatherspark.com/averages/32766/Jeddah-Makkah-Saudi-Arabia Tämligen stora temperaturvariationer över året, så man har nog problem med ramadan mitt i sommarmånaderna även i Saudi

Detta är väl inga årstider. Det är sommar hela året om. När det är som kallast i Januari är det betydligt varmare än i Sverige i Juli. Visst är det extra varmt under ramadan vad nu det spelar för roll.
Sedan är det ju solen som egentligen är det största problemet med ramadan. I Saudiarabien är ju solen i stort sett alltid uppe ungefär 12 timmar per dygn. I Nordligaste Sverige varierar det mellan 0 och 24 timmar. Vid nordpolen är det natt halva året och dag halva året. Skall man följa koranen exakt så kan man inte befinna sig vid nordpolen under ramadan.
Citera
2016-06-29, 11:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym16
Mycket dåligt att den arga muslimska mannen förstörde delar av kyrkan. Ifall muslimer är arga över konflikten i Palestina och Israel, då måste de söka en fredlig väg istället. Det går att göra reformer genom fredliga medel också.

De följer bara sin kära pedofet. Pedofeten gillade krig och halshuggningar.

Lär känna din fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in