Har polisen ett förhör med Jan E som är hemligt (för allmänheten) är detta förhör såklart intresseväckande - tack, echoes, än en gång, för att du otröttligt arbetar vidare och är intelligent, sund och seriös
Om CdC åkte till Skara eller inte får vi nog aldrig veta, men det vore självklaert inte konstigt om hon gjorde det, obunden, arbetslös och bostadslös och barnlös som hon var.
CdC var en mkt nergången, aktiv missbrukare och prostituerad, och styrde säkert skutan mot pengar och droger, inget annat, och tog snabba beslut - hon snurrade ju runt med TÅ & Co, åkte fram och tillbaka till Portugal, planerade en resa till Paris (enligt vittne från 1984 om jag minns rätt) osv ... hon skulle ju hyra en stuga också, enligt Ragge ...
CdC kunde nog bege sig vart som helst, beroende på desperationens vindar ...
I S-holm blåste det dessutom kallt (multiproblem fanns runt CdC - skulder, hot, misshandel osv), och enligt SS försvann CdC i ung en vecka (8.6 ---> mitten av juni) och om detta stämmer försvann CdC ung när den store mannen (som inte var CB) dök upp, den 8.6.
Vidare: CdC hade antagligen två aktuella personkontakter nära fyndplatserna (Vinof + Robert), och nu har vi kommit väldigt långt, och jag skulle säga att 25% återstår av vårt grävande.
Det är troligen inte en slump att ett mordoffer av CdC:s typ hittas nära två luttrade, våldsvana missbrukare som hon har haft kontakt med, och en av dessa män (Robert) var troligen knuten till båda fyndplatserna. Och den knarkarkvart som kan knytas till hans öknamn låg bara 200 m från Ekelundsvägen.
Och med Robert hade CdC troligen en färsk konflikt, och det råder föga tvivel om att "den blonde mannen" och R är samma person. Inte bara datumet (ett dygn efter att R släpptes från häktet och samma dag som TÅ såg den store/långe mannen tillsammans med CdC och SS) stämmer - signalementet och beteendet passar Robert perfekt.
En mkt högljudd alkoholist och haschrökare som är lång, har blå ögon och blont vågigt hår ... det är klart att det är Robert ... Roberts ytliga signalement passar också rätt bra om det prövas mot den långe mannen som TÅ såg - och det var absolut inte CB.
TÅ sa att mannen inte var mörkhårig - han var "mer blond". Bra jobbat, TÅ

Men mannen var inte bara "mer blond" - han var säkerligen bara blond ...
Hm ... vi har fått lite mer info om JA också (Monikas polare), och han fortsätter att bekräfta alla fördomar man har om storstadsmissbrukare ... och jag förmodar att CdC, NK, SS och alla de andra pundarna funkade ugn likadant.
Saker bara händer, impulsivt, utan särskild förklaring ... folk slåss, snattar, sticker utomlands, har sönder saker, utan att tänka efter och utan att ångra sig, och ett dråp eller ett mord måste ju någon ske i dessa kretsar ...
När polisen frågar "Vad fan gjorde du så för?" rycker pundaren bara på axlarna ... det var en fyllegrej, jag blev arg, jag orkade inte vänta ...
... och när Robert inte lyckades komma in i ett bostadshus (i slutet på 70-talet) sparkade han helt enkelt sönder rutan bredvid porten och klev in ... så funkar det ... man tar kortaste vägen, och skulle man få ett lik på halsen och råkar ha en vinkelslip eller en metallsåg i handen är det bara att köra ...
Nu återstår att se vad som finns kvar att gräva efter ... R ska vi såklart kontakta, men det ä ringen brådska med det ...