2016-06-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du inser att du lagt tråden på flashback?
Här lär du inte få några ryggdunk och medhåll, speciellt inte när dina argument är urusla.
Okej, du gillar inte barnets mor. Men det är ditt barn och i sverige har vi försörjningsplikt.
Dra om det inte passar, eller sluta gnäll.
DÅ ska du kanske ta och läsa tråden en gång till då.

Tycker du mina argument är usla, så resonerar du likadant som stefan löfven.

Och ja, jag ska dra, så kan ni idioter stanna kvar i detta psyksjuka land och betala världens högsta skatter för er egen undergång.
Citera
2016-06-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Poängen är att det är ganska låg sannolikhet att hon har kapacitet att betala för allt ur egen ficka. Det är därför det är bättre att ta från TS än att kostnader ska spilla över på mig som inte alls varit delaktig i situationens uppkomst.

Det är väldigt svårt för oss att avgöra sannolikheten för att hon har kapacitet att lägga ut 1573kr i månaden (det maximala beloppet man kan få i underhållningsstöd). För de allra flesta är detta fullt möjligt, även fast det kan krångla till det en aning.

Enligt mig så får hon stå sitt kast och leva på existensminimum om bankkontot börjar sina. Om du inte håller med så kanske det beror på att vi har skilda åsikter när det kommer till personligt ansvar. Hade kondomen spruckit eller om ingen kondom hade använts skulle jag givetvis hållit med om dina principer, men i detta scenariot har en väldigt självisk och ondskefull handling utförts av mamman.
Citera
2016-06-28, 20:15
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Det är väldigt svårt för oss att avgöra sannolikheten för att hon har kapacitet att lägga ut 1573kr i månaden (det maximala beloppet man kan få i underhållningsstöd). För de allra flesta är detta fullt möjligt, även fast det kan krångla till det en aning.

Enligt mig så får hon stå sitt kast och leva på existensminimum om bankkontot börjar sina. Om du inte håller med så kanske det beror på att vi har skilda åsikter när det kommer till personligt ansvar. Hade kondomen spruckit eller om ingen kondom hade använts skulle jag givetvis hållit med om dina principer, men i detta scenariot har en väldigt självisk och ondskefull handling utförts av mamman.

Det enda som är relevant är att jag till skillnad från TS inte på något sätt bidragit till graviditeten och inte ens haft någon möjlighet att förhindra den eller ens minska risken för att den skulle uppstå.

Det är därför det är viktigt att ta så mycket pengar som möjligt från TS för att minska risken för att kostnader ska spilla över på mig (alternativt minimera beloppet som spiller över på mig).

Den övre gränsen för underhållsstödet bör därför ökas så mycket som möjligt för att minimera kostnaderna för mig och övriga skattebetalare.
Citera
2016-06-28, 20:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nu är det ju så att jag har ju en del bevis som pekar på att jag talar sanning och att hon har gjort som jag påstår.

Så kan ju hon påstå vad hon vill. men hon kan inte komma ifrån att det var hon som tjatade att jag skulle komma hem till henne, eller att hon knullade ett gäng killar under samma tidsperiod, eller att hon höll käft om både graviditet och unge.

Hade jag varit med på att skaffa barn så hade ju ovanstående inte ägt rum.
Okej, så du vill alltså ha en lagstiftning som säger att om du kan bevisa att du inte ville ha barn ska man slippa ansvar. Vad är det för sorts bevis du har om jag får fråga?
Citera
2016-06-28, 20:16
Medlem
Om DNA-testet säger att du är fadern ska du ju för fan vara glad att du har ett barn.

Är du helt jävla pantad? Du har ett barn, det bästa som finns. Förhoppningsvis är det pursvenskt också. Annars kan jag förstå dina känslor.
Senast redigerad av 654654 2016-06-28 kl. 20:18.
Citera
2016-06-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Sant att det kan bli bekymmer med att städa upp tråden (dessutom fattar jag såklart att du är upprörd och ger dig all rätt att skriva som du gör). Du har precis som du skriver inte outat någon eller dyl heller så tråden är "safe" så att säga.

Börja nu med att blocka de som stör dig och fortsätt ditt arbete framåt med att fokusera på den hjälp du kan få av oss istället. Du kommer INTE att behöva "fly landet" de tankarna får du vifta bort fort som fan. Ditt liv är INTE förstört för all framtid även om det är ett helvete nu.

Du har blivit BEDRAGEN och LURAD - det finns gott om rackarluder där ute - Du kommer få kämpa på som satan för att vinna över förtroendet, men du kan lyckas. Knepet är såklart att du behåller hatet inom dig (visst..det är lätt för mig att säga) och är så välklädd, förtroendeingivande och sansad som du bara kan bli i dina fortsatta kontakter med samhället. Dunka in i deras medvetande att du blivit lurad, att ni hade en ÖVERENSKOMMELSE om att du inte ville avla barn (den är viktigast) och försök få in att det verkligen är du som är offret.

Jag har redan försökt med allt jag kan komma på. Myndigheter, f-kassan, politiker, soc och dylikt, siter fullständigt i mina argument, mina bevis, hur verkligheten ser ut osv. De bara rapar samma mantra hela tiden: "det är för barnets bästa...", "du står som pappa till barnet...", "du ska betala underhållt enligt fastställt belopp baserat på din inkomst...blah, blah, blah".

Så länge det är så, så finns det INGENTING som kan "rädda" mig ur denna ekonomiska krisen och knipan. Utan jag ser bara tre utvägar:

1: Dö
2: Byta identitet
3: Fly landet.

Den sistnämna är också den mest realistiska tyvärr. Sverige, myndigheter, och staten skiter fullständigt i hur lurad och bedragen jag är. Du ser ju själv hur vissa idioter i denna tråden resonerar. Idioter som dom, är de som skapat idiotlagarna i vårt land. Det är också idioter som dom, som innehar makten att påverka andras liv i detta landet.

Så länge idioter styr och bestämmer och får sin sjuka vilja igenom, kan jag varken bli fri från detta, eller bo kvar i detta landet, eller något annat bra landet för den delen. Jag kommer att bo i nåt äckligt u-land eller nåt liknande.

Betala denna skiten i 18 år, is NOT an option.
Citera
2016-06-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan

Exakt så.
Citera
2016-06-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Okej, så du vill alltså ha en lagstiftning som säger att om du kan bevisa att du inte ville ha barn ska man slippa ansvar. Vad är det för sorts bevis du har om jag får fråga?
Läs tråden IGEN. Uppenbarligen brister du i läsförståelse då jag upprepat det flera gånger.
Citera
2016-06-28, 20:20
Medlem
Några kronor per månad för ens barn överlevnad är inte mycket att bråka om.

Det du ska bråka om är att du inte får träffa DITT barn. Sätta din prägel på ditt barn. Att lära hen fiska och boxas osv.
Senast redigerad av 654654 2016-06-28 kl. 20:22.
Citera
2016-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Om DNA-testet säger att du är fadern ska du ju för fan vara glad att du har ett barn.

Är du helt jävla pantad? Du har ett barn, det bästa som finns. Förhoppningsvis är det pursvenskt också. Annars kan jag förstå dina känslor.
Då har du tyvärr ingen aning om vad det bästa som finns är. För mig är det verkligen inte en unge.
Citera
2016-06-28, 20:23
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Läs tråden IGEN. Uppenbarligen brister du i läsförståelse då jag upprepat det flera gånger.
Jag har följt tråden och ser inga bevis förutom din detaljerade berättelse. Och eftersom jag antar att du vill ändra lagstiftningen så undrar jag vilka bevis du i så fall hade presenterat i rätten för att stödja din historia. Att du berättar för domstolen att hon är jättedum skulle nog inte klassas som bevisning tänker jag.
Citera
2016-06-28, 20:24
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Förvånad över att vissa här slänger över så mycket skit på TS och tongångar som "tänker du inte på barnet" eller "du är egoistisk" - Sådana här kommentarer kan bara komma från personer som har svårt för att sätta sig in i någon annans situation.
Jag har varit i en likande situation men hanterade det helt annorlunda än TS. Mer än så vill jag inte säga här. Jag har vid ett annat tillfälle också gjort en kvinna gravid trots att skyddet vi använde borde ha varit helt säkert, så jag anser att jag förstår situationen mycket väl.

Citat:
Som tur är har inte jag det....Jag konstaterar att samhället tagit en otrevlig vändning där det i många fall är skottpengar på oss män.
Det håller jag helt med om och vid de tillfällen jag är här brukar jag oftast kritisera sådant.

Citat:
Jag har inga problem med att tro till 100 % av det som TS skriver - Välskrivet och väl underbyggd text anser jag.
Samtidigt har vi bara TS ord för vad som faktiskt har hänt. Han hade, enligt vad han själv påstått, inga skäl att misstänka denna kvinna på något sätt vid tidpunkten de hade samlag, men han kan ändå några år senare i detalj redogöra för den använda kondomens beskaffenhet och vad han gjorde av den efter samlaget. Detta trots att han sannolikt inte haft några skäl att fundera över detta innan frågan aktualiserades på grund av lappen han fick hem. Låter det som en vattentät bevisning?
Senast redigerad av Zverker 2016-06-28 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in