Citat:
Ursprungligen postat av
Hamnkaka
Nej, det var absolut inte det jag skrev. Läste du ens det eller tar du upp ord ur röven?
Du som - uppenbarligen - aldrig varit i förorterna kan inte konstatera att polisen inte slänger ur sig ett par rasistiska ord. Jag ser inte människor som olika raser, men skulle man det så är det tydligt vilka de syftar på när de brukar ord som "blattar" och "negrer". Jag har aldrig varit utsatt för någon polis, men jag har sett det ske. Kanske för att jag är kvinna. Kanske för att jag är svensk.
Precis som du drar den där "inte ALLA poliser", så säger jag "inte ALLA i förorterna". Det finns flera med många utländska drag som endast någon med fördomar skulle se som skyldig och potentiell självmordsbombare, som sköter sig tusen gånger bättre än ett rikemansbarn på Östermalm. Han med flera meter skägg kan plugga till läkare. Hon som bär slöja är en nyexaminerad jurist. Fördomar skapar hat. Fördomar dödar. Poliser med fördomar är ännu värre och ja, jag påstår att det finns många poliser som inte ska få kalla sig för poliser. Poliser i förorterna måste börja bygga upp sin tillit bland förorterna så att de blir respekterade. Vi BEHÖVER poliser.
De håller på att rusta upp en hel armé av poliser i Rinkeby, väldigt nära Tensta. Jag hoppas verkligen att de lyckas bygga upp sin tillit där så att de kriminella slutar härja runt på gatorna och "lär ut" till yngre att det är "supercoolt" att köpa droger, bruka droger, råna butiker och döda människor.
Kram!
Jag har haft en period i mitt liv då umgicks med tveksamma typer, och har själv upplevt en nästintill trakassering av otrevliga poliser som jäklades med oss så fort vi/jag gick utanför dörren, en period under två år då vi blev stoppade HUNDRATALS gånger med dom mest bullshit påhittade anledningar. Denna gruppering var också barndomsvänner där många klev in på brottetsbana med allt vad det innebär. Funnits en form av Hat mot polisen, var ju 'fienden'.
Skillnaden mellan den krets jag umgicks i (svenskar, finnar, norrmän, polacker, ryssar) och invandrargrupperingarna i dessa områden är att vi andra förstår att kasta sten på polisen inte hjälper vår, deras, eller någon annans situation. Vi har också fått utstå massa skit från poliser, men inte fan gör vi livet surt för hela området för det.
Jag är helt övertygad på alla sätt och vis att kriminella från afrika/mellanöstern har ett helt annat tänk och mer beter sig som arga apor som kastar skit på allt runt omkring dom i deras område. Det är specifikt dessa människor som beter sig så.
Fördomar kommer från sanningen, det bara är så att folket i dessa områden inte kan bete sig. Det är inte legitimt att vara ett jävla rövhål för att herr konstapel är otrevlig mot dig.. Dock kan vi/dom andra kriminella tygla det hat som växer och lägga den energin på att göra större brott och komma undan istället för att stå med en sten i handen och skrika 'Polisen rasist Brorsaan'.
Jag har dessutom bott i Tensta och sett själv vilket jävla satyg folket håller på med. Har du tråkigt? Slå sönder något..
(Jag medverkar inte på något vis under brott och är skötsam)