Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Hur ska han göra landet rikare?

Några i tråden har berättat för mig att skaffa fram arbetstillfällen genom att anställa folk som ska utvisa de 11 miljonerna illegala invandrarna? Och de som ska bygga muren?

Är det något mer menar du i så fall vad?

Genom att omförhandla massa sinnessjuka handelsavtal med andra länder. Testa att se på ett Trump rally, bara ett. Eller kika lite på hans hemsida. Där får du svar på alla sådana frågor. Det är ju helt otroligt hur du kan ställa dessa frågor när varje gång han håller tal betonar bland annat detta.
2016-06-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Genom att omförhandla massa sinnessjuka handelsavtal med andra länder. Testa att se på ett Trump rally, bara ett. Eller kika lite på hans hemsida. Där får du svar på alla sådana frågor. Det är ju helt otroligt hur du kan ställa dessa frågor när varje gång han håller tal betonar bland annat detta.

Så det är ingen som håller på Trump som vet något om detta? Eftersom jag inte får några svar så får jag väl utgå från att ni inte har en aning om hur Trump ska göra något alls. Tycker det är så konstigt bara att av så många Trumpanhängare som det verkar finnas i tråden så finns det ingen som vet något alls om Trump!

Jag antar att det har att göra med sommarlovet. Man har åsikter om amerikansk politik och Trump men kan ingenting om någonting. Men man har tid att skriva långa inlägg om ingenting och vara upprörd över att man är intresserad!

Muren och Muslimer!

Muren ska ju kosta cirka 100 miljarder (svenska kr) men den ska betalas. Om Meixco helt enkelt säger att de inte betalar ett öre för den så pratar Trump om höga tullar vilket ju med all sannolikhet drabbar invånare i USA också i så fall. Så den här muren får vi ju aldrig se hur mycket president Trump än är.
2016-06-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Specifika operativa detaljer kan man komma med när man är vald. Under själva valkampanjen gäller det att höja sin profil konceptuellt. Och vallöften är inte juridiskt bindande. Därför kan man, som presidentkandidat, köra rätt hårt med visioner och linjer. Detta är vad publiken i stort väntar sig.

Man ska förstås ha substans i sin politik men att vara presdientkandidat är i mångt och mycket en fråga om profilering. Det handlar föga om att skapa perfekta system.

Visst Trump är väldigt substanslös vad det verkar i den här tråden i alla fall. Ingen vet någonting!

Fattar inte alls hur man kan vara så för Trump utan att kunna kläcka ur sig minsta lilla resonemang som tyder på att det finns någon som helst tankegång. Man hoppas ju att det handlar mer om avsaknad av utbildning än idioti!

Några svar på hur det ska gå till att deportera elva miljoner får man inte.
2016-06-28, 13:26
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det republikanska partiet har dock gott om sådana så det är inget problem.
Vidare har USA till skillnad från Sverige en maktdelning så att Trump kan göra större skada än den inkompetente Obama tvivlar jag starkt på.

Men han har ju inget nätverk i partiet heller...

Visserligen ser många amerikaner det som sin plikt att ställa upp när presidenten kallar, men när det gäller Trump tror jag många potentiella rådgivare helt enkelt inte skulle våga sig in i Trumps vita hus.

/Pz
2016-06-28, 13:27
Bannlyst
Citat:
Visst Trump är väldigt substanslös vad det verkar i den här tråden i alla fall. Ingen vet någonting!

Fattar inte alls hur man kan vara så för Trump utan att kunna kläcka ur sig minsta lilla resonemang som tyder på att det finns någon som helst tankegång. Man hoppas ju att det handlar mer om avsaknad av utbildning än idioti!

Cry me a river
Citat:
Jag gav ju dig ett svar på hur det gick till.

Fast det var skrivet på engelska. Likaså Trumps web-sida. Är det däri problemet ligger?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wetback
Jag använt Google Translate. Hoppas, att du är nöjd nu

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=owzhYNcd4OM
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-28 kl. 13:32.
2016-06-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Cry me a river

Jag gav ju dig ett svar på hur det gick till.

Fast det var skrivet på engelska. Likaså Trumps web-sida. Är det däri problemet ligger?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wetback
Jag använt Google Translate. Hoppas, att du är nöjd nu

https://www.youtube.com/watch?v=owzhYNcd4OM

Men förstår inte detta tjat om sidor om Trump. Jag försökte öppna en diskussion kring Trump med de som anser att han är bra för att söka efter vilka argument ni har.

Så om man inte vill diskutera det jag tar upp som till exempel vilka områden Trump är kunnig inom som är bra att kunna so president så föreslår jag att man låter blir att skriva alls. Förstår inte att man orkar skriva en himla massa inlägg om ingenting?

Har man någon uppfattning om vad Trump kan tänkas kunna och vill tala om vad det rör sig om för områden så kan man väl berätta det? Kan man ingenting om detta så är man tyst föreslår jag. Så slipper man också bevisa att man inte har en aning om något alls.
2016-06-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Men han har ju inget nätverk i partiet heller...

Visserligen ser många amerikaner det som sin plikt att ställa upp när presidenten kallar, men när det gäller Trump tror jag många potentiella rådgivare helt enkelt inte skulle våga sig in i Trumps vita hus.

/Pz

Det är nog många som aktar sig för det. Sen kan man ju föreställa sig att han inte vill ha dem heller utan önskar några som är lite mer radikala i sin rådgivning till honom!

Att nitiskt jaga in 11 miljoner illegala invandrare i landet med blåslampa kräver sin man. Det är inga veklingar som Trump då vill ha att göra med då.
2016-06-28, 14:37
Medlem
Citat:

Men jag är inte intresserad av tips på sidor jag vill diskutera Trumps politik här och undrar då om de som är varma anhängare av hans politik har för uppfattning om hans möjlighet att föra ut sin politik men ingen tycks veta någonting. Varför man ändå envisas att skriva inlägg med inget innehåll alls vet jag inte?

Så har du inget att svara på frågorna så sluta skriv till mig. Att avhandla avtal var det ett smart svar eller skojar du med mig?
2016-06-28, 14:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:

Du menar där han står och vrålar typ "Look at China, they dont respect us! They will when I'm president, trust me! Were loosing to China, to Mexico, to all sorts of places - because we are not being smart, the people who run this country are stupid! You need someone smart. You need me! Im a negotiator. I will make deals. Thats what I do, trust me!" (crowd cheering)

Jadu, mycket substans där!
2016-06-28, 14:47
Bannlyst
Citat:
Men förstår inte detta tjat om sidor om Trump. Jag försökte öppna en diskussion kring Trump med de som anser att han är bra för att söka efter vilka argument ni har.
a) Är du full?
Du skrev:
När jag frågade tänkte jag mig att de som lyssnar på hans tal kunde tala om vad han pratar om som han visar sig kunnig om? Alltså vilka hjärtefrågor han har?
b) Jag hänvisade till hans web-sida. Vill du att jag använder Google Translate nu igen?
c) man röstar på dem som har bästa politik. Och det tycker jag, att Trump har. Vilket politik? Ja, google translate är din vän.
d) Om du tycker, att man röstar efter "kunskap", får du redogöra, vad du menar med det. Men du tiger. För att underlätta det för dig, bad jag dig att nämna en enda bra politiker som du känner till och nämna en enda hemlig kunskap som denne har. Istället började du prata om sfärisk häst i vakuum
e) du frågat, om hur man fixar massutvisning. Jag skrev dig svar, hur gick till. Du frågade igen, tills jag använde Google Translate. Fick du svaret nu?

Detta leder till fråga a) Är du full?
2016-06-28, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Du menar där han står och vrålar typ "Look at China, they dont respect us! They will when I'm president, trust me! Were loosing to China, to Mexico, to all sorts of places - because we are not being smart, the people who run this country are stupid! You need someone smart. You need me! Im a negotiator. I will make deals. Thats what I do, trust me!" (crowd cheering)

Jadu, mycket substans där!
Fast det inte är Trump du klagar på, utan amerikansk val-teknik.

Clittan brukar säga, jag har massa erfarenhet, jag har jobbat [framgångsrik? ] som utrikesminister [MÖ, någon?]. Jag är emot Wall-Street [ ] — rösta på mig.
2016-06-28, 14:52
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
a) Är du full?
Du skrev:
När jag frågade tänkte jag mig att de som lyssnar på hans tal kunde tala om vad han pratar om som han visar sig kunnig om? Alltså vilka hjärtefrågor han har?
b) Jag hänvisade till hans web-sida. Vill du att jag använder Google Translate nu igen?
c) man röstar på dem som har bästa politik. Och det tycker jag, att Trump har. Vilket politik? Ja, google translate är din vän.
d) Om du tycker, att man röstar efter "kunskap", får du redogöra, vad du menar med det. Men du tiger. För att underlätta det för dig, bad jag dig att nämna en enda bra politiker som du känner till och nämna en enda hemlig kunskap som denne har. Istället började du prata om sfärisk häst i vakuum
e) du frågat, om hur man fixar massutvisning. Jag skrev dig svar, hur gick till. Du frågade igen, tills jag använde Google Translate. Fick du svaret nu?

Detta leder till fråga a) Är du full?

Om man ska vara ärlig så dodgar ju Trump den där massdeporteringsfrågan rätt hårt. Det ska vara "humant" och han ska "keep familys together" är svar man brukar få. Hur det gick till under operation wetback på 50-talet är rätt ointressant, det var en annan tid då. Då kan man lika gärna dra upp exempel med koncetrationsläger som ett alternativ hur det gick till.

Eller har Trump specifikt sagt att han ska återskapa operation wetback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in