2016-06-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jo men om man inte är schysst mot kvinnor varför ska då kvinnor göra jobbet med att föda upp era barn?

För att det är deras instinkt.

Kvinnors instinkt är att ta hand om saker.

Mäns är att stoppa in könsorganet i saker och spruta.

Vi kompletterar varandra på det sättet förstår du.

Det kallas biologi.

Nu när du vet det blev du väl jätte sugen på att skita ut en skrikande miniatyr av dig själv som kommer förstöra din kropp och hålla dig vaken om nätterna?

Den lyckan kan bli din om du tartar upp dig själv så att någon kan se dig som värdig att sprutas i.

Kom ihåg att mänskligheten räknar med dig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-27 kl. 01:53.
Citera
2016-06-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Eller att män har ett mer brinnande intresse?

Brandmannayrket ställer stora fysiska krav som mycket få kvinnor har förmåga att uppfylla. Den debatten har fört under rätt lång tid, tyvärr starkt ideologiskt präglad.

Men du har en andel kvinnor som klarar dessa krav precis som du hr ens tor andel män som kalrar dagiskrav.

Citat:
Äldre kan Du vara själv!

Att ta hand om barn ligger så klart nära den kvinnliga naturen - det har mänskligheten vetat i årtusenden, ända fram till säg 1968.

Att ta hand om barn är mänsklig natur, allt annat vore evolutionärt idiotiskt och rätt ohållbart då som nu.

Citat:
Även amning är en kvinnlig uppgift. Det har ofta ansetts att nio månaders graviditet och påföljande amning skapar ett band mellan mor och barn som är starkare än det mellan far och barn. Det ligger nära till hands att tänka sig. Sedan vill jag, som Du vet, inte skjuta över allt på kvinnorna, men i unga år är det rimligt att merparten av barnhanterandet sker av modern.

Bandet mellan far och barn har med hur mycket tid de spenderar ihop vid späd ålder på barnet, så..så klart då att vi ska se till att fadern får så lite tid som möjligt, eller hur?

Citat:
Du är nog söt när det tar eld i hästsvansen, men Du behöver inte ta till det jag kallar syndaflodsutbrottet.

OM jag fick eld i hästsvansen kan du vara lugn för att jag hade varit allt annat än söt.

Citat:
Så klart att jag vill ha ett ojämlikt samhälle, där det är förmåga som styr och inte ovidkommande egenskaper. Till universiteten skall uttagning ske genom relevant kvalitetsurval, t ex. Enbart.

Bah! inte den typen av ojämlikhet vi pratar om här, vilket du utmärkt vet.
Vi kommer från en samhällstyp..du vet den du gillar så mycket, med klara begränsningar för just kvinnor att få samma villkor i livet som män gällande ekonomi, social status, makt bl.a bl.a
Är den typen av ojämlikhet vi diskuterade och inget annat.

Citat:
Det är som Du säger en smula ojämnt att låta männen bära en så stor ekonomisk börda för barnen som det blir om mannen har det absoluta huvudansvaret, men det blir samtidigt rimligt att mannen bär detta ansvar i högre grad, emedan kvinnan har andra ansvar att bära med hem och barn. Sammantaget blir nog familjebördorna ändå rätt likvärdiga.

Nej är ju exakt detta det inte blir. Vara den part som tar den ekonomiska bördan ger denna part klara fördelar. Och eftersom vi människor är komplexa varelser med många behov, så är det ju avsevärt mer rimligt att vi delar på "det lilla" och "det stora" livet. Eftersom båda kommer med fördelar och nackdelar.

Citat:
Det är väl tur att jag inte är Din uv då.

Oroa dig inte min favoritfågel är sothönan. jag gillar fåglar på stor fot...
http://www.kringtrekanten.se/images20122/12050602sot.jpg

Citat:
Mänskliga rättigheter tillkommer så klart alla människor, medan kvinnliga rättigheter tillkommer kvinnor och manliga rättigheter tillkommer män. Sedan vill jag väl just inte mota tillbaka kvinnor i hemmafrurollen, utan snaraste erbjuda det som ett alternativ för de som skulle finna lyckan i denna lösning och gärna skapa samhällsekonomiska incitament som medger möjligheten.

varför krångla till det?
Gör du samma sak med hundar och katter? Finns tikrättigheter och hanhundrättigheter?
Hankattsrättigheter och honkattsrättigheter?

Du har typ ägnat nästan 1 års diskussion med mig på att försöka mota tillbaka kvinnor till 50-talet. via dina önskemål om abortförbud/ hemmafruar/ ta bort sociala föräkringar som barnbidrag, antar att denna önskan även gäller föräldraledighet, eller åtminstone att pappamånaderna ska bort, eller hur? och tvångskärnfamiljer etc.

Du är en mycket torftigt tänkande uv. Sluta tänka på torv och börja tänka lite mer övergripande och i helheter.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-27 kl. 02:01.
Citera
2016-06-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men du har en andel kvinnor som klarar dessa krav precis som du hr ens tor andel män som kalrar dagiskrav.

Att ta hand om barn är mänsklig natur, allt annat vore evolutionärt idiotiskt och rätt ohållbart då som nu.

Bandet mellan far och barn har med hur mycket tid de spenderar ihop vid späd ålder på barnet, så..så klart då att vi ska se till att fadern får så lite tid som möjligt, eller hur?

OM jag fick eld i hästsvansen kan du vara lugn för att jag hade varit allt annat än söt.

Vi kommer från en samhällstyp..du vet den du gillar så mycket, med klara begränsningar för just kvinnor att få samma villkor i livet som män gällande ekonomi, social status, makt bl.a bl.a

Nej är ju exakt detta det inte blir. Vara den part som tar den ekonomiska bördan ger denna part klara fördelar. Och eftersom vi människor är komplexa varelser med många behov, så är det ju avsevärt mer rimligt att vi delar på "det lilla" och "det stora" livet. Eftersom båda kommer med fördelar och nackdelar.

varför krångla till det?
Gör du samma sak med hundar och katter? Finns tikrättigheter och hanhundrättigheter?

Du har typ ägnat nästan 1 års diskussion med mig på att försöka mota tillbaka kvinnor till 50-talet. via dina önskemål om abortförbud/ hemmafruar/ ta bort sociala föräkringar som barnbidrag, antar att denna önskan även gäller föräldraledighet, eller åtminstone att pappamånaderna ska bort, eller hur? och tvångskärnfamiljer etc.

Du är en mycket torftigt tänkande uv. Sluta tänka på torv och börja tänka lite mer övergripande och i helheter.

Du kan spara feministtugget till dina feministpolare. Naturen går nämligen inte att ändra på.

Män har aldrig utvecklat någon instinkt att ta hand om barn eftersom de flyr fältet innan barnen kommer.
Äcklade av de fläskiga graviditetsmagarna med hudbristningar överallt och avskräckta av kvinnans oberäkneliga humör söker de något nytt att värma sin grej i. Skulle detta sedan mot all förmodan inte få dem att göra det så skulle barnskriken göra det.

Det enda som kan få honom att stanna är om andra kvinnor håller på sin kyskhet så att han bara har ett hål att tillgå.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-27 kl. 02:35.
Citera
2016-06-27, 09:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Uppenbarligen inte. Det är inga långa köer av män till förskollärarutbildningarna och ännu kortare med kvinnor till barndmannayrket.

Citat:

Naturligtvis, men i olika proportioner, delvis olika uppgifter och med en viss förändring över barnets ålder.

Citat:

Inte enbart. Allt är inte social miljö, utan en inte obetydlig del är biologi också.

Citat:

Citat:

Jag är gift med en flicka som har hög utbildning, är duktig på det hon arbetar med och utför kvalificerade arbetsuppgifter - inte skulle jag vilja förmena henne det, varken för hennes skull eller för familjens. Det innebär emellertid inte att det hade varit en fördel om hon hade kunnat få vara hemma längre när barnen var mindre.

Citat:

I äldre tider var detta överhuvudtaget inte möjligt i någon större utsträckning, och att det är möjligt idag betyder inte att det i allt är önskvärt.

Citat:

Minsann!
http://vignette1.wikia.nocookie.net/kalleankasverige/images/f/f4/PelleSoth%C3%B6na.jpg/revision/latest?cb=20131205163232&path-prefix=sv

Citat:
varför krångla till det?

Ja, delvis är det skillnader även mellan han- och hondjur. Män och kvinnor är både lika och olika och vi gör klokt i att beakta detta när vi konstruerar de incitament som samhället innehåller.
Citera
2016-06-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Uppenbarligen inte. Det är inga långa köer av män till förskollärarutbildningarna och ännu kortare med kvinnor till barndmannayrket.

Vad man väljer har sällan att göra med vad man inte skulle klara av av annat.

Citat:
Naturligtvis, men i olika proportioner, delvis olika uppgifter och med en viss förändring över barnets ålder.

Proportionerna är ett val och inget naturbestämt. Förr var proportionerna kanske 95/ 5
idag är de 74/26. Så klart går de att förändras.

Citat:
Inte enbart. Allt är inte social miljö, utan en inte obetydlig del är biologi också.
Och var just biologic jag syftade på. Män har hormonpåslag kring barn gjort för att de ska knyta ann, men gäller då att de är tillräckligt mycket i närkontakt. Att män är på jobbet 12 h med en nyfödd hemma är alltså inte så smart när far och barn ska bonda.

Citat:
Jag är gift med en flicka som har hög utbildning, är duktig på det hon arbetar med och utför kvalificerade arbetsuppgifter - inte skulle jag vilja förmena henne det, varken för hennes skull eller för familjens. Det innebär emellertid inte att det hade varit en fördel om hon hade kunnat få vara hemma längre när barnen var mindre.

Du vill ju förmena henne detta. Du tycker ju att hon ska gå hemma 100% i x. antal år eftersom hon råkar vara en hon. Hade din fru gjort detta hade hon högst troligt förlorat både karriär och lön.

Citat:
I äldre tider var detta överhuvudtaget inte möjligt i någon större utsträckning, och att det är möjligt idag betyder inte att det i allt är önskvärt.

Klart det var lika möjligt förr som det är idag, återigen handlar om vad man väljer. Att kvinnor bara skulle få halva lönen, var ett val.

Citat:
Minsann!
http://vignette1.wikia.nocookie.net/kalleankasverige/images/f/f4/PelleSoth%C3%B6na.jpg/revision/latest?cb=20131205163232&path-prefix=sv

hmmm näää…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/28/d8/62/28d8624b5bf334fc68e8155ff39391ec.jpg

en annan darling.

lite sexig dans…på det

https://www.youtube.com/watch?v=4MPfTzXEZdY

Citat:
Ja, delvis är det skillnader även mellan han- och hondjur. Män och kvinnor är både lika och olika och vi gör klokt i att beakta detta när vi konstruerar de incitament som samhället innehåller.

Finns inga djur som aktivt hindrar sina honor att skaffa eget käk på bordet.
Finns ingen art mig veterligen med så lång tid för sin avkomma som låser in honorna till att enbart sköta detta och inget annat. Arter med lång tid tenderar dela uppdraget, eftersom det är det enda vettiga. Och så som vi människor numera har lagt upp våra samhällen gällande ekonomi, status och karriär etc. så är det självklart det vettigaste inkl. support av hela samhället i form av dagis etc.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-27 kl. 11:02.
Citera
2016-06-27, 11:30
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att det är deras instinkt.

Kvinnors instinkt är att ta hand om saker.

Mäns är att stoppa in könsorganet i saker och spruta.

Vi kompletterar varandra på det sättet förstår du.

Det kallas biologi.

Nu när du vet det blev du väl jätte sugen på att skita ut en skrikande miniatyr av dig själv som kommer förstöra din kropp och hålla dig vaken om nätterna?

Den lyckan kan bli din om du tartar upp dig själv så att någon kan se dig som värdig att sprutas i.

Kom ihåg att mänskligheten räknar med dig.

Ja just det är ju kvinnors instinkt att ha hand om barn för att vi gillar det.
Så tycker jag inte man gör mot någon det är otroligt lågt {sprutar i hålet}
Om man inte vill ta hand om barn fullt ut så är man inte en riktig kvinna. Kvinnor bryr sig inte biologiskt sett om manliga saker som status och ekonomi.
Men detta vraket är inte värt att spruta i haha det skulle vara ett misstag. Männen blir tvingade att betala barnunderhåll när det är kvinnorna som blir gravida, det är sjukt.
Män brukar vilja föröka sig men inte ta ansvar för ungen... Det är deras biologi. Passar bra ihop med en riktig kvinna. Och nu menar jag inte de feministerade hensen som går med en barnvagn och har blivit biologiskt felprogrammerade, utan riktiga män, som är de vi måste gå tillbaka till Att ha riktiga män och riktiga kvinnor.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-27 kl. 12:00.
Citera
2016-06-27, 15:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vad man väljer har sällan att göra med vad man inte skulle klara av av annat.

Motivation för en uppgift är i allmänhet en avgörande beståndsdel i "klara av", särskilt när det är påfrestande arbetsuppgifter som i härvarande fall.

Citat:
Proportionerna är ett val och inget naturbestämt. Förr var proportionerna kanske 95/ 5
idag är de 74/26. Så klart går de att förändras.

Att de går att förändra implicerar inte att de bör förändras. Det är en helt avgörande skillnad.

Citat:
Och var just biologic jag syftade på. Män har hormonpåslag kring barn gjort för att de ska knyta ann, men gäller då att de är tillräckligt mycket i närkontakt. Att män är på jobbet 12 h med en nyfödd hemma är alltså inte så smart när far och barn ska bonda.

Det är inte så många fäder som jobbar 12h/dag fem dagar i veckan, så hav ingen oro för detta. Men av detta följer inte att det är självklart att dela lika på föräldraledigheten under de första åren.

Citat:
Du vill ju förmena henne detta. Du tycker ju att hon ska gå hemma 100% i x. antal år eftersom hon råkar vara en hon. Hade din fru gjort detta hade hon högst troligt förlorat både karriär och lön.

Inte alls! Hon skulle kunna vara hemma t ex 75% och fått understöd av en hemhjälp på t ex 50%.

Citat:
Klart det var lika möjligt förr som det är idag, återigen handlar om vad man väljer. Att kvinnor bara skulle få halva lönen, var ett val.

Du har en väldigt simplistisk syn på äldre tiders samhällsförhållanden.

Citat:
hmmm näää…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/28/d8/62/28d8624b5bf334fc68e8155ff39391ec.jpg

en annan darling.

lite sexig dans…på det

https://www.youtube.com/watch?v=4MPfTzXEZdY

Citat:
Finns inga djur som aktivt hindrar sina honor att skaffa eget käk på bordet.
Finns ingen art mig veterligen med så lång tid för sin avkomma som låser in honorna till att enbart sköta detta och inget annat. Arter med lång tid tenderar dela uppdraget, eftersom det är det enda vettiga. Och så som vi människor numera har lagt upp våra samhällen gällande ekonomi, status och karriär etc. så är det självklart det vettigaste inkl. support av hela samhället i form av dagis etc.

Jag tror inte att jag någonsin föreslagit inlåsning, vare sig i fysisk eller ekonomisk, eller för allde annan , mening.
Citera
2016-06-27, 15:33
Medlem
Var inte otacksam utan le för fan, du diskande, toalettskurande kvinna! Nynna glatt medan skummet yr! Gläds åt bajset i blöjorna, kräkset på mattan, din mans skitiga kalsonger och svettiga strumpor på sovrumsgolvet som du får äran att plocka upp varenda dag.

Det räcker inte, aldrig, att du bara gör det, tålmodigt, hela tiden. Du ska fanimej bevisa att du gillar det också, annars finns risken att din man kan börja må lite dåligt av misstanken att du kanske faktiskt inte njuter av varenda sekunds 24-timmars hemjour/assistentjobb, och något värre än det kan man ju knappt tänka sig här i världen.
Citera
2016-06-27, 16:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Merapi, jag såg en sak du sade om anknytning mellan mannen och barnet där du har fel.
Under det första året spelar det ingen som helst roll hur mycket mannen umgås med barnet. Det har inget minne av det om det inte finns en annan koppling, som typ 9 månader i magen och 6 månader amma.
Efter första året, när barnet utvecklar sin egen personlighet kan man börja anknyta som man.
Man kan börja efter ett halvår, men det gör troligen ingen märkbar skillnad.
Citera
2016-06-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Var inte otacksam utan le för fan, du diskande, toalettskurande kvinna! Nynna glatt medan skummet yr! Gläds åt bajset i blöjorna, kräkset på mattan, din mans skitiga kalsonger och svettiga strumpor på sovrumsgolvet som du får äran att plocka upp varenda dag.

Det räcker inte, aldrig, att du bara gör det, tålmodigt, hela tiden. Du ska fanimej bevisa att du gillar det också, annars finns risken att din man kan börja må lite dåligt av misstanken att du kanske faktiskt inte njuter av varenda sekunds 24-timmars hemjour/assistentjobb, och något värre än det kan man ju knappt tänka sig här i världen.

Gnäll på du, men se till att få det gjort. Helst innan man utmattad kommer hem efter en hård dags slit. Inte direkt så att det första man önskar sig där, är att man desstuem skall behöva sexuellt tillfredställa ett gnällande fruntimmer som toppen på moset innan får ledigt på riktigt.
Citera
2016-06-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Merapi, jag såg en sak du sade om anknytning mellan mannen och barnet där du har fel.
Under det första året spelar det ingen som helst roll hur mycket mannen umgås med barnet. Det har inget minne av det om det inte finns en annan koppling, som typ 9 månader i magen och 6 månader amma.
Efter första året, när barnet utvecklar sin egen personlighet kan man börja anknyta som man.
Man kan börja efter ett halvår, men det gör troligen ingen märkbar skillnad.

Ta och läs denna vecket

http://www.pappamanualen.se/dokument/blivande_pappor-hormoner.pdf

Det spelar stor roll att fäder hänger med sina nyfödda är det som triggar vissa hormoner som gör att män blir blöta i skallen och får faderskärlek ner i knäna.
Citera
2016-06-27, 22:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män blir också stressade av sina arbeten. Sedan när de kommer hem efter en hård dag på jobbet ska maten stå serverad som ett tecken på att den lata horan där hemma i alla fall gör något för sitt uppehälle.

Det är bäst för henne att maten smakar bra annars jävlar.

Det är bäst för henne att hon sköter sig annars är det ut på gatan som gäller.

Sen när hon är gammal och ful åker hon ut ändå.

Fast så där behöver det ju inte alls vara. Dessutom finns det massor av arbetande kvinnor, till och med högbetalda karriärkvinnor, som blir misshandlade hemma ändå. T.o.m. GUDRUN har ju blivit det...

Men har mannen en sådan syn på hemmafruar (att de är parasiter) så ska en kvinna som vill vara hemmafru förstås inte vara med den mannen. Sådant måste man ju prata om redan på dejtingstadiet.
Senast redigerad av Merwinna 2016-06-27 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in