Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Hans politik i vissa områden tilltalar många. Ni får gå och läsa om hans politik på hans web-sida. Ni kommer dock att säga, att ni fortfarande inte förstår. Då får ni ställa konkreta frågor. Er abstrakta svammel i vakuum blir bara tröttsamt.
Det här är ju en diskussionstråd så jag såg fram emot att få höra några argument kring varför man anser att han är så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Presidenten behöver inte ha några speciella kunskaper, förutom att denne ska förstår hur ett land/företag fungerar. Presidenten ska inte ha master i "Nuclear Energy" för att avgöra, om man ska ha kvar kärnkraftsreaktorer
Trodde, att det var uppenbart
På tal om svammel då.
Behöver ha? Så du menar att han inte har några speciella kunskaper?
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så, ja, det är sunt förnuft som gäller. Sverige, EU och MÖ-politik är mycket goda exempel. Vilka kunskaper behöver man liksom för att inse, vad som orsakat flyktingkrisen och hur man löser den?
Sunt förnuft? Angående vadå och hur?
Är det något hemligt ni vet om Trump som ni inte får säga?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Det är lite gulligt hur du kommer in och ställer frågor öppet och naivt som en fyraåring som just har upptäckt världen. Men jag ska svara ändå:
Trumps mest specifika domänkunskaper har han inom byggbranschen. Något som kommer väl till pass i nästa mandatperiod eftersom USA ska bygga en väldigt lång och hög och stor mur.
Så Trumps enda kunskap är inom byggbranschen. För att han ska vara byggledare när en lång lång bro byggs!
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Fyraåringar brukar till slut komma på att man liksom inte kommer framåt genom att upprepa olika varianter på samma fråga om och om igen, utan väljer till slut att börja söka information på egen hand.
Jo men nu är ju det här en diskussionstråd och när många skriver i den som gillar Trump och vill att han ska bli USA's nästa president så tänkte jag att de nog visste varför.
Och det har ju ju fått nu. Han började med träklossar och nu ska han bygga en bro. Det blir nog en duglig president!
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det rekommenderar jag även dig att göra, om du är intresserad av Trump. Jag hoppas dock att du känner dig berikad av de nya kunskaperna som du nu fick av mig. Nu blev du kunnigare om sånt du inte visste, vilket måste kännas skönt för dig eftersom man förstår hur mycket du värderar just kunskap.
Trump kan byggbranschen och det är bra för en mur ska byggas. Hur ska Trump förhindra flygande föremål som kan ta sig över muren? Ja typ 9-11?
Citat:
Ursprungligen postat av
NickSonny
Varför är det självklart? Ronald Reagan var en skådespelare innan han blev president.. Presidenten har en massa rådgivare som sagt, så det enda presidenten egentligen behöver vara är en ledare med pondus. Trump har byggt upp ett multimiljardföretag och slipper tack vare det, till skillnad från de flesta andra politiker, att gå lobbyisters ärenden eftersom han inte behöver en enda dollar från dem i kampanjbidrag. Han tar inte skit och ogillar Islam, vilket räcker för mig. De sista USA behöver är en vek kärring som president som fortsätter slicka saudierna i röven.
Okej så Trumps enda egenskap är att han kan svara med pondus. Han tar inte skit och ogillar Islam och det räcker för dig.
Blir inte mycket till diskussion här inte. Vad jag inte fattar är att ni sitter här och verkar kolla på olika resultat som det gällde travresultat. Och kan ingenting om den person som ni vill ska ha presidentposten i USA.
Man har ju hört talas om folk som får betalt för att skriva poster men skitsamma vi får se hur det går för Trump. Men jag kan inte se att det spelar någon roll vem som vinner Clinton eller Trump. De är ju rådgivarna och experterna som bestämmer så varför heja på just Trump?