2016-06-27, 19:24
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alma41
Det ser ut som att det är på Tensta alle.

http://www.expressen.se/nyheter/en-dod-efter-misstankt-skottlossning/
På sydsvenskan stod det Tensta alle så du är nog helt rätt ute
Citera
2016-06-27, 19:26
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vore kanon om vi kan få info om vilken adress det handlar om. Någon?

Ser ut och vara i Tensta Allé, utifrån det jag ser på bilden i aftonbladet..
Citera
2016-06-27, 19:28
Medlem
Fy satan, var och rekade efter cykelvägar till jobbet i utkanten av Tensta/Rinkeby. Jag måste ha cyklat förbi där bara minuter innan det hände.

Nu vet jag inte exakt vart det hände men vid en fotbollsplan i utkanten var det några personer, kommer inte ihåg om det var 4 eller 6 stycke lät lite irriterade. Tänkte inte så mycket på det utom att en av dem hade en väldigt orange jacka.

Vid gångbron över spåret till Lunda industriområde var det även en mopen som körde förbi med två killar på den. De åkte över bron och sen såg det ut som de åkte mot Barkarby på cykelvägen där.

Jag hörde inga skott däremot så det är fullt möjligt att jag var på helt fel plats.

EDIT: Om det var på Tensta Allé så var det inte där jag var. Jag cyklade cykelvägen vid Tenstavägen / Tensta IP
Senast redigerad av Mikie 2016-06-27 kl. 19:31.
Citera
2016-06-27, 19:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Fy satan, var och rekade efter cykelvägar till jobbet i utkanten av Tensta/Rinkeby. Jag måste ha cyklat förbi där bara minuter innan det hände.

Nu vet jag inte exakt vart det hände men vid en fotbollsplan i utkanten var det några personer, kommer inte ihåg om det var 4 eller 6 stycke lät lite irriterade. Tänkte inte så mycket på det utom att en av dem hade en väldigt orange jacka.

Vid gångbron över spåret till Lunda industriområde var det även en mopen som körde förbi med två killar på den. De åkte över bron och sen såg det ut som de åkte mot Barkarby på cykelvägen där.

Jag hörde inga skott däremot så det är fullt möjligt att jag var på helt fel plats.

Tror du är ett bra vittne Allt är av värde just nu för polisen.
Citera
2016-06-27, 19:35
Medlem
Kommer inte ihåg exakta tidpunkten nu men ngn gång under första halvlek av ITA-SPA hörde jag flera knallljud efter varandra, var rätt så många, minst 6 stycken. Man är så van vid att fyrverkerier går av året om här, men om det nu var pistolskott jag hörde så var det ett antal skott som avlossades.
Citera
2016-06-27, 19:35
Medlem
Azizoks avatar
Jag bor i närområdet, kan höra hur helikoptrarna flyger runtomkring.. har pågått nu i en halvtimme. Säkert någon avrättning skulle jag tro, bråk om pengar osv. det samma gamla vanliga dvs.
Citera
2016-06-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Jag bor i närområdet, kan höra hur helikoptrarna flyger runtomkring.. har pågått nu i en halvtimme. Säkert någon avrättning skulle jag tro, bråk om pengar osv. det samma gamla vanliga dvs.

Det är definitivt en avrättning, förmodligen narkotika och stora summor inblandat eller så är det hedersreleterat(inte omöjligt i förorter som Tensta eller Rinkeby)
Citera
2016-06-27, 19:46
Medlem
Citat:
Den döde ska enligt uppgifter till Aftonbladet vara en man i 35-årsåldern som tidigare dömts till fängelse för bland annat grovt vapenbrott.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska två gärningsmän ha lämnat platsen på en moped.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23077094.ab
Citera
2016-06-27, 19:52
Medlem
C163s avatar
Mannen är skjuten i huvudet.
Citera
2016-06-27, 19:54
Medlem
ZebNightHawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie

EDIT: Om det var på Tensta Allé så var det inte där jag var. Jag cyklade cykelvägen vid Tenstavägen / Tensta IP
Berätta inte det för oss, berätta det för polisen!
Citera
2016-06-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebNightHawk
Berätta inte det för oss, berätta det för polisen!

Jag tror IOFS att polisen som standard tittar in här och kollar om det skvallras, men dom får ju informationen fortare och kan ställa följdfrågor om vittnen själv ringer in
Citera
2016-06-27, 20:01
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Ja och sedan det gamla vanliga dravlet att BO var en förebild i området. Även mycket skötsam och självklart duktig på fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in