Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Vilken baksmälla de har nu... men jag tror att England inte kommer lämna. Tror det blir en ny folkomröstning som är baserad på fakta och inte propaganda. En del styrd från "trollfabriken i öster".
När jag läser brittiska tidningar, om bägge sidor, är de bägge ganska skärrade över vad som händer nu.
3 miljoner vill ha en ny folkomröstning.
Boris Johnsson syns inte till. Alltså ledarskapet är: "Jag vill gärna synas och höras men jag vill inte leda"
De har inte tryckt på "lämna knappen än", så mycket kan hända.
Jag tror att det är rejält många som vaknar upp med baksmälla nu. De inser inte riktigt vad de gav sig in i.
Idag är folk djävligt oroliga för sina arbeten.
Och jag tycker det är helt rätt. Det ska känna djävligt hårt att skiljas. Det ska smälla ordenligt.
Och som Merkel säger: "De ska inte kunna plocka russinen".
Också för att säga till de andra länder som ens funderar på att lämna.
Lämna sidan har köpt med riktigt ful propaganda med rena lögner. Som nu avslöjas när verkligheten säger sig.
Det är bara rasisterna som står kvar och det är också de som är trovärdiga i sitt Eu-hat. De vill inte ha blattar och därför vill de stänga gränserna. Men tyvärr rasister. Det kommer inte heller ske. Eftersom vill man ha fri handel innebär varor / tjänster / människor.
Slaget om england har inte handlat om logik, sanningar utan om politiska poäng och propaganda och positioneringar och karriärer.
Snacket om "folket"...
Ja, folket är de som kommer bli lidande när pengarna drar, företagen drar och pundet sjunker. Det är rika kommer fixa det lätt.. och visst. Några polacker drar väl.
Så då kan de sitta där i sin fula soffa, dricka sitt äckliga te och känna: "Ja, nu känner jag igen grannen..." Samtidigt som de blir fattigare och arbetslösheten stiger.
Jag tror att många ångrar sig rejält.
Och jag hoppas de genomskådar "Putin-älskarnas" kampanjer. För det är bara Putin som jublar och hans rasistisk, patriotiska, nationella lågpannor.
3miljoner är ca 10% av dom som röstade.
Undra hur många som är icke röstberättigade av dom.
SVT's reporter erkände igår att han fyllt i protestlistan trots att han ej får delta i en folkomröstning.
Sedan kan jag hålla med om att det är oroväckande tyst från brexit sidan.